[FOTO] Dagje Burgers Zoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

[FOTO] Dagje Burgers Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:21

vandaag voor een biologie project naar de dierentuin en dan gaat de camera natuurlijk mee!
Ik ben erg tevrede over het resultaat van vandaag, ik begin nu het gevoel te krijgen dat ik mijn camera begin te snappen.

Ik fotografeer met de Nikon d3100 + 55 - 200 VR

Afbeelding

http://img705.imageshack.us/img705/2749/dsc0902h.png

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://img19.imageshack.us/img19/7827/dsc0801.png

http://img694.imageshack.us/img694/7411/dsc0762k.png

http://img571.imageshack.us/img571/1970/dsc0706.png

http://img263.imageshack.us/img263/3387/dsc0648.png

http://img543.imageshack.us/img543/5452/dsc0569ql.jpg

MickeyenVici

Re: [FOTO] Dagje Burgers Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:32

Prachtige foto's!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:33

ahhh, die aapjes, daar kun je gewoon uren naar kijken he? prachtig!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:34

wauw de ene laatste is mooi >3 (en de rest ook)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:35

Die eerste, die oogjes <3

Prachtige foto's :j Mooi scherp allemaal :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 01:07

Dank jullie wel voor de complimenten!!

@Knakker: ik kan ook echt uren naar die beesjes kijken, heerlijk om die bezig te zien

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:09

Wauw, hele mooie foto's! Geeft een heel fijn rustig beeld, ze zijn leuk om naar te kijken :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:42

mmm ik kan het geen prachtige foto`s noemen O:) eigenlijk omdat veel te donker is niet spannend geen fijne compositie.
deze foto`s geven mijn gevoel dat je door de dierentuin geraasd bent om alle dieren te zien. en niet af en toe wat langer stil te staan bij de dieren die je echt op de foto wil zetten :)
daarnaast zijn traliesfoto`s niet echt mooi en weet dat het bij de lynx veeel lichter is

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:04

Barbulet: dank je!

Pinkie87:dat kan :P hellaas klopt het dat we door de dierentuin zijn geraasd, we hadden intotaal 4 uurtjes en daarin moest je ook een vrij grote biologie opdracht doen, dus dan heb je niet de tijd om rustig bij een dier stil te staan :P

mag ik weten wat jij fijnere composities had gevonden, ik wil nog een keer terug, dan weet ik waaraan ik kan werken

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:35

Romana01 schreef:
Barbulet: dank je!

Pinkie87:dat kan :P hellaas klopt het dat we door de dierentuin zijn geraasd, we hadden intotaal 4 uurtjes en daarin moest je ook een vrij grote biologie opdracht doen, dus dan heb je niet de tijd om rustig bij een dier stil te staan :P

mag ik weten wat jij fijnere composities had gevonden, ik wil nog een keer terug, dan weet ik waaraan ik kan werken

tuurlijk wil ik dat vertellend. :D als je naar een foto kijkt is het fijn als je op een rustige manier door een foto kan kijken
niet standaard in het midden of net een weg gedraaid dier.
probeer ook op het zelfde hoogte te fotograferen. dit gaat natuurlijk niet altijd.
en bedenk welke dieren je op de foto zet! je red het niet om alle dieren op de foto te zetten.
en bedenk goed dat als je de bush in wilt dat je camera tijd nodig heeft!
kijk hier eens
https://picasaweb.google.com/pinkie1987 ... directlink ben pas ook geweest.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:10

Vind het zelf ook geen mooie foto's :n
Deze foto's zijn erg grauw en donker. (ik heb de linkjes niet bekeken)
Daardoor blijf ik niet kijken naar de foto's om nog meer te ontdekken in de foto, maar kijk ik er even vlug vlug naar...

Kom zelf heel veel in Burger's en kan je verzekeren dat er veel spannender foto's gemaakt kunnen worden in burger's :j

Nog een keertje terug gaan, met de hele dag de tijd en van te voren een plan in je hoofd wat je wilt fotograferen. En dan ook bij dat dier blijven tot het net doet wat jij graag wil...
Bij de tijgers heb ik wel eens 2 uur gezeten, en maar wachten... maar dan doet ie wel net wat ik wilde en *klik* ik heb de foto te pakken :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:06

De foto's zijn echt niet verkeerd, maar je ziet er toch inderdaad een beetje die haast in. Dat is jammer. Ga de volgende keer gewoon bij een verblijf zitten/staan en neem de tijd, wie weet maken de dieren een leuke beweging of is het licht dan beter waardoor je foto's mooier uitkomen. :j

@ pinkie87; ik ken niet zeggen dat ik jou foto's mooier vind als die van TS. Die van het stokstaartje is leuk, mooi die scherpte en duidelijkheid bij de ogen. Maar verder zijn ze niet speciaal, sorry.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:16

@ pinkie87: bedankt voor je tips. Erg mooie kleuren heeft die foto van het stokstaartje! Ik wist ook niet wat mij te wachen stond, dus dan ga je gauw maar sneller langs de dieren, omdat je niet weet wat er is. Volgende keer, neem ik alle tijd :)

@Anoli: dank je wel voor je commentaar. Ik heb er ook wat extra contrast in gegooid, omdat ik ze vrij faal kwa kleur vond, ik weet niet hoe ik er levendiger kleur in kan krijgen... Respect, 2 uur lang wachten, zou dat zelf niet kunnen :o Maar de volgende keer kan ik sowieso meer de tijd nemen en ik weet dan ook wat het park te bieden heeft en wat ik dus kan overslaan en wat niet

@elkee: dank je wel voor je reactie! Ik ga de volgende keer zeker meer de tijd nemen!

en voor degene die afvragen (die het zelf geen mooie foto's vinden) waarom ik wel, ik ben voor mijn gevoel echt vooruit gegaan, vooral als je vergelijkt met mijn eerste topic hier op fotokunst [FK] [FOTO] Eerste keer met deze camera waarvan ik nu zie dat de helft (of meer) gewoon niet eens scherp is. Dit is geen verdediging hoor, want ik vind jullie tips en commentaar heel fijn, ik ben er nog lang niet en ik merk dat ik op sommige foutjes echt gewezen moet worden, omdat ik ze zelf niet zie

vinden jullie deze ook grauw/ te donker?

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:32

De kleuren van die foto mogen ietsjes meer richting de rood/geel tint. Iets zachter (niet teveel). Qua scherpte/diepte is deze foto erg mooi! En ik ken het 'in de leer' zijn hoor, ik ben er zelf sinds kort ook weer mee bezig :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:37

oké dank je wel, is het mogelijk om dat na te bewerken met photofiltre?

Ik ben net wel even bezig met het verlevigde van sommige foto's. Jeetje wat een verschil bij sommige!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:45

Romana01 schreef:
@Anoli: dank je wel voor je commentaar. Ik heb er ook wat extra contrast in gegooid, omdat ik ze vrij faal kwa kleur vond, ik weet niet hoe ik er levendiger kleur in kan krijgen... Respect, 2 uur lang wachten, zou dat zelf niet kunnen :o Maar de volgende keer kan ik sowieso meer de tijd nemen en ik weet dan ook wat het park te bieden heeft en wat ik dus kan overslaan en wat niet

Heel simpel:
Overslaan:
- olifanten( geen mooie plekken om foto's te schieten)
- zeehonden (doen de hele dag niks interessants)
- ocean (al die mensen voor de ruiten)
- wilde zwijnen (zelfde hoekje als de zeehonden) (je kijkt van boven af)
- de aparte herten naast de wilde zwijnen (zitten in een lager liggend verblijf dus je kijkt van boven af...)
- voilliere's (vele vogels zitten in te donkere hokken, + de tralies, en soms de struiken in het verblijf zijn irritant)
- jachtluipaarden (niet vaak te zien)
- chimpanchees (schrijf je dat zo?? :') ) ( teveel afstand, en vanuit de uitkijktoren, geen mooie compo, binnen is het veel te donker)

NIET overslaan:
- Pinguins
- tijgers
- leeuwen
- luipaarden
- flamingo's
- pelikanen
- gorilla's
- desert
- safari (achteraan bij de drinkplas, want daar sta je op ooghoogte met de dieren)
- ringstaartmaki's
- stokstaartjes
(- bush, mits je je camera goed laat wennen, en je vooral de rustige paadjes opzoekt en wacht tot er iets leuks voorbij komt)

Maar dit is mijn idee hoor, van al mn keren burger's heb ik dit als voorkeur....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:50

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:54

Romana01 schreef:
bedankt voor de plekjes!!

ik heb de pelikanen, flamingo's en gorilla's zelfs gemist :') en kan je bij de drinkplas komen :oo ik moet echt terug

dit zijn toch de luipaarden http://img194.imageshack.us/img194/5359/dsc0801bokt.png

Wat heb je die allemaal gemist??
Ja dan heb je echt wat gemist!!

Burger's is ondertussen mijn "thuis dierentuin" zó vaak ben ik er geweest :')
Weet alle plekjes te vinden, en meestal mag ik ook eerder naar binnen als ik alleen ben _O-

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:58

Ik vind de ratelslang erg mooi, júist omdat die zo donker is. Voor de rest van de foto's ga ik wel mee dat ze een beetje te donker zijn, maar de foto die ik noemde vind ik erg goed :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:00

Anoli schreef:
Romana01 schreef:
bedankt voor de plekjes!!

ik heb de pelikanen, flamingo's en gorilla's zelfs gemist :') en kan je bij de drinkplas komen :oo ik moet echt terug

dit zijn toch de luipaarden http://img194.imageshack.us/img194/5359/dsc0801bokt.png

Wat heb je die allemaal gemist??
Ja dan heb je echt wat gemist!!

Burger's is ondertussen mijn "thuis dierentuin" zó vaak ben ik er geweest :')
Weet alle plekjes te vinden, en meestal mag ik ook eerder naar binnen als ik alleen ben _O-

ik baal echt nu _O- baal ook dat ik niet terug kan voor het inleveren van mijn verslg moet die de 23ste inleveren

leuk hoor, daar vaak komen! Ik wil ook nog een keer langs artis en dolfinarium, lijkt me ook erg leuk om te doen!

@ Princeps: dank je wel voor je reactie!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:02

Ja na bewerking doet vaak een hoop, het hoeft maar een kleine aanpassing te zijn en de foto komt dan soms veel mooier tot zijn recht! Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's, of naar de foto's voor en na de bewerking :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:03

elkee schreef:
Ja na bewerking doet vaak een hoop, het hoeft maar een kleine aanpassing te zijn en de foto komt dan soms veel mooier tot zijn recht! Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's, of naar de foto's voor en na de bewerking :)

Ben een beetje aan de slag geweest met de foto van de pinguin. vind hem zo toch al veel mooier

Afbeelding

vooral door het contrast tussen de zwart/wit van de pinguin en de groen/geel op de achtergrond

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:04

Springt er nu inderdaad veel meer uit. Als je dit bij meerdere foto's doet dan zullen die ook meer uitspringen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 22:44

ik ben nu met een foto van weet niet hoe dat beest heet bezig geweest

http://img19.imageshack.us/img19/7346/dsc0819bokt.png

vind het nu gewoon een mooie foto :) ik ben er alleeen niet van overuit of ik dat beessie op de achtergrond wel of niet mooi vind, ene kant krijg ik er een beetje moeder/kind gevoel erbij, maar aan de andere kant, wordt wel je aandacht er na toe getrokken

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:27

elkee schreef:
@ pinkie87; ik ken niet zeggen dat ik jou foto's mooier vind als die van TS. Die van het stokstaartje is leuk, mooi die scherpte en duidelijkheid bij de ogen. Maar verder zijn ze niet speciaal, sorry.

het ging niet om mooier het ging om compositie ;)