[FOTO] Abandoned theme park

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[FOTO] Abandoned theme park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:01

Hey!

Gisteren zijn een vriendin en ik naar een verlaten pretpark gegaan. Het park ligt in België, meer bepaald in Dadizele (deelgemeente van Moorslede).
In 2000 gebeurde er een ongeluk waarbij een jongen zijn arm verloor. Na dat ongeluk kreeg het park steeds meer en meer klachten over de veiligheid van het park. In 2002 is het park uiteindelijk gesloten geweest. Ze zouden het park renoveren en opnieuw openen maar dit is nog steeds niet gebeurt waardoor het park er nu nogal verlaten bij staat.
Er is aan de ingang een poort aanwezig die 'gesloten' is, maar rechts van de poort kon je zo binnen wandelen in het park via een gebouwtje die ook helemaal leeg staat.
Moet zeggen dat het een beetje eng was om zo door het park te lopen. Je hoorde echt van alles en nog wat.
Helaas waren bepaalde attracties niet meer vindbaar/zichtbaar door de dichtgegroeide bomen/planten.
Misschien in de herfst nog eens terug gaan, dan heb je dat akelig sfeertje nog meer :))

Foto's zijn genomen met Nikon D3000 + Sigma 70-300mm lens.
Heb de foto's wel wat aangepast qua contrast/verzadiging/kleur om bepaalde sferen nog meer te proberen op wekken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... C_1685.jpg

Kleine selectie uit 170 foto's. Dus was nogal moeilijk om de juiste uit te kiezen :)
Commentaar en tips mogen natuurlijk.
Maar ik wou deze foto's jullie toch gewoon even laten zien :))

Groetjes Alison
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 02-09-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] -> [FOTO]

moelly

Re: [Foto] Abandoned theme park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:02

wauw! ik vind het mooie foto's!
Ziet er echt uit als een soort horror park.

Probeer wel af en toe scherp te blijven met instellen.. Snap je?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:25

Ik stoor me een beetje aan de verschillende witballansen, erg zonde.
Wel een heeeeeeele vette locatie! - schrijft op -

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:31

Echt leuk gedaan Alison, wil er ook wel nog keer naar toe! :)
Kzou juist bij foto's zoals 7, meer ergens op een detail focussen. De foto is nu wat druk doordat je de kleur hebt 'weggedaan' en blaadjes nogal snel overheersend overkomen :)
Maar echt supergoed voor de rest!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:10

Wat een geweldige locatie! Wauw!

Ik vind sommige foto's ook echt die sfeer uit stralen, vooral 2 en 9.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:17

Eigenaar van het park met z'n aanhang niet tegen gekomen? :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:28

Doet me denken aan de fotos van de verlaten stad in Polen (Tjernobyl.. zegk dat goed?)

Ook roestige karretjes en alles leeg.. best spooky!! ik vind de foto's goed gelukt.. alleen jammer
dat bij sommigen de randen heel wazig zijn.. ik vind foto 2 het gaafst.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:41

Wat een gaaf idee. Foto 11 is mijn favoriet, die vind ik er qua spanning echt uit springen en blijft mijn aandacht vasthouden.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:43

Heel erg leuke foto's! Mooi contrast heb je er in gebracht!

Ik wil al heel lang nog eens naar Dadipark, de laatste keer dat ik er ben geweest was in 2000, het jaar dat ze het hebben gesloten. Het was toen al bijna helemaal leeg en verlaten, maar zou het graag nog eens zien nu het er zo bijligt... Nu nog een plan om binnen te raken :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:49

Ik ben er lang geleden nog geweest, toen het nog 'leefde'zeg maar. Ik vond het toen al eng. Haha maar mooie fotos. En dan denken dat dit ooit een druk bezocht park was daar in de regio. Ouders hebben er nog steeds hele verhalen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:06

Heel gaaf dit! Ik vind het sfeertje op de foto's echt passend :j

Mag je zomaar op dat park dan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:07

waarschijnlijk niet, maar als het verder niet echt afgesloten is...

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:13

Iedereen bedankt voor het commentaar :)
Jolien, wat je zegt over die drukte van foto 7, ik vond dat ook toen ik hem aan't bewerken was. Maar heb hem er toch even bijgezet. In kleur was het trouwens ook zo. Je ziet bijna niet het verschil tussen draaimolen/bomen omdat de stoeltjes geel/blauw zijn. Daarom dat ik hem in zwartwit gezet heb, maar tis niet één van de beste foto's uit de hele reeks :)

Die wazige rand rond sommige foto's heb ik eraan toegevoegd, dus kan gemakkelijk terug weggedaan worden :))

Babeth, haha , net niet! Opeens stond er wel één of andere Junkie voor ons die uit de bosjes kwam... Echt creepy! Was een jongen met lang blond haar, totaal niet verzorgd, zwarte kleren en een piercing in z'n lip. Echt bah! Ik schrok me rot! Heb me dan echt moeten inhouden om te roepen van verschot :D Die kerel moet ook gedacht hebben: wat scheelt er met hen? :+ haha!
We zijn hem dan nog af en toe tegengekomen. Hij was aan het filmen al wandelend. Vreemde jongen :P haha!
Dan nog 2 andere jongens gezien in het park, die liepen daar op hun dooie gemak :P

Het park is gesloten met een hekken aan de voorkant. Via de achterkant kan je heel makkelijk binnen naar het schijnt.
Wij hadden onze auto aan de voorkant gezet op de parking bij het hek dus. Naast het hek stond er een deur open van een gebouwtje (waarschijnlijk een huis waar eigenaars van het park nog gewoond hebben ofzo, er was een badkamer met bad en slaapkamer aanwezig, helemaal verlaten ook). Je kon gewoon zo door die deur lopen en dan kwam je in het park.
Heel gemakkelijk dus om daar binnen te geraken. Normaal mag je er niet meer in. Maar er lopen daar blijkbaar nog veel andere jongeren in.
In het indoor speeldorp was er ook zo'n parqour gemaakt voor skaters. Amateuristische rampen waren er gezet met planken en platen. Dus volgens mij komen er echt nog veel jongeren daar.

Bedankt iedereen voor de reacties :))

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:13

Het is een heel bekende locatie onder urbex fotografen. Maar goed dat je de eigenaar niet bent tegem gekomen. Die kan het niet zo waarderen haha en die loopt altijd standaard een aantal keren per dag door het park iedereen eruit te trappen haha

magli

Re: [FOTO] Abandoned theme park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:24

Zalige foto's Ali, vind die kleuren altijd zo leuk bij jou. Paar opmerkingen, niet fototechnisch, maar hoe ik het een beter foto zou vinden (persoonlijk dus).

Die 2de foto vind ik precies van te dichtbij genomen, ik zou het denk ik leuker gevonden hebben als er nog een zijkant op stond, precies of dat je het huisje van ver benaderd dan.

Bij die 11de foto, zou ze eigl niet mogen lachen :p, doet zo afbreuk ah akelige thema, maar kweet ook wel dat je daar op zo'n moment echt niet aan denkt! Kzag al zo voor me dat ze daar zat volledig met zwart uitgelopen ogen enzo :p

12 en 13 vind ik echt tof!!

14 vind ik niet echt iets, gewoon een huisje, niet echt iets akelig aan of positie ofzo, beetje zoals die 2de foto, mss gewoon omdat het midden in het vierkantje is geplaatst.

15 leuk idee, alleen die bloemetjes aan de voorkant lijken zo overbelicht, denk dat dat de vakterm is? :p

Zo, wie weet heb je er iets mee. Maar over het algemeen wel toffe foto's! (ook je andere trouwens, veel bijgeleerd op korte tijd!)

x

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:13

Ahh wat een gave locatie :~ :))! hier moet je een kostuum shoot doen .. Iets met het oude carnaval !! Jammer dat het niet dichterbij is -O-..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:16

Mooie sfeervolle foto's, het trieste van een verlaten park komt duidelijk naar voren.
Ik heb verder geen fototechnisch verstand, dus kan geen advies geven. Vind de kleuren wat flets maar dat heb je waarschijnlijk met opzet gedaan...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:18

Gave foto's zeg!
Krijg er kippenvel van, ben je niet bang geweest? zou echt niks voor mij zijn := (angsthaast 1e klas)

Probeer soms wel op je scherpheid te letten bijvoorbeeld nummer 12 lijkt wat bewogen en is volgens mij ook niet helemaal scherp zou de scherpheid dan wat meer instellen op de reling van de ''glijbaan?''

Maar je doel heb je bij mij in iedergeval goed overgebracht brr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:34

ik heb er niet veel verstand van, maar de foto's zijn echt prachtig! echt heel geheimzinnig.
vooral foto 2 vind ik echt heel erg mooi!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:42

Waanzinnige locatie zeg! door je kleuren is alles extra spannend/oud

jammer dat er een foto met persoon is, dat breekt het verlaten gevoel van de foto's

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:25

oh, Dadipark, leuk!
Ik zou de foto's graag in originele contrast/verzadiging/kleur zien, heb je die ook in link? Volgens mij is dat bewerken niet zo vreselijk nodig, vind het meestal mooier zoals het "echt" was :D
Wel gave foto's! Had er juist wel wat meer met mensen (vriendin neem ik aan?) gezien, vind 11 wel een heel mooi beeld zo, scherpgesteld op een punt vóór haar :j

Maysie schreef:
Ahh wat een gave locatie :~ :))! hier moet je een kostuum shoot doen .. Iets met het oude carnaval !! Jammer dat het niet dichterbij is -O-..

Same here, zullen we samen? :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:44

Ga voor de gein eens Googlen. Ben niet snel bang maar na die filmpjes van de Ghosthunter krijg je mij er niet meer heen :o

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:51

Mooie Fotoserrie , komt echt zo uit een horror film ...

Ik zou zelf peultjes sch..ten als ik daar zou lopen, de sfeer heb je mooi weten vast te leggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:53

wow wat heb je de sfeer goed te pakken, ik krijg er direct een creeepy gevoel bij :))

Wat een locatie zeg inderdaad jammer dat het zo ver weg is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:10