Krankzinnige paardenrace

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nodiJarig

Krankzinnige paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:46

hanka_m

Re: Krankzinnige paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:56

ik vind dit schandalig..
*** sport !..

onzinnig dierenleed,.
die lui.. !

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:02

Bah, wat vind ik dit misselijk zeg. Die beesten lopen ten eerste zoooo hard dat ze letterlijk de bocht uit vliegen. Ten tweede is het mishandeling dat ze zulke harden zweepslagen krijgen. Dan moeten ze ook nog eens drie of vier rondes in rengalop. Beesten zijn dood en dood moe. Dan moeten ze meteen stilstaan. Beesten hun hart slaat zowat op hol doordat ze niet eens uitgestapt worden. Daarbij komt dat dat hele paard zowat niet meer zichtbaar is door al die opdringerige mensen.. Arm dier.

Heb echt geen medelijden met die groep mensen die op een gegeven moment door die twee paarden zonder ruiter onderste boven wordt gelopen. Nee totaal niet..

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:04

effe een stipje ben effe illegaal hier (werken) en kan hier geen youtube kijken

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:11

Woow echt erg! Sommigen vliegen gewoon tegen de muur op daar in die bocht! Echt dierenmishandeling dit!!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:58

Walgelijk!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:17

Magnummm schreef:
Bah, wat vind ik dit misselijk zeg. Die beesten lopen ten eerste zoooo hard dat ze letterlijk de bocht uit vliegen. Ten tweede is het mishandeling dat ze zulke harden zweepslagen krijgen. Dan moeten ze ook nog eens drie of vier rondes in rengalop. Beesten zijn dood en dood moe. Dan moeten ze meteen stilstaan. Beesten hun hart slaat zowat op hol doordat ze niet eens uitgestapt worden. Daarbij komt dat dat hele paard zowat niet meer zichtbaar is door al die opdringerige mensen.. Arm dier.

Heb echt geen medelijden met die groep mensen die op een gegeven moment door die twee paarden zonder ruiter onderste boven wordt gelopen. Nee totaal niet..

bij alle paarderennen krijgen ze toch flinke zweepslagen en moeten ze in rengalop?? en dat ze niet worden uitgestapt is toch niet direct een ramp? Als ze in de natuur door wolven worden achterna gezeten (en dit na een tijdje hard rennen overleven), denken ze toch ook niet 'o, nog even 10 minuutjes uitstappen hoor!' Er is in dit filmpje geen tijd voor uitstappen van de paarden ze worden direct 'doodgeknuffeld'

ben er geen voorstander van, het ziet er niet zo diervriendelijk uit, maarja in NL zie je net zo goed veel dierenleed.

aan al die uit hun dak gaande mensen te zien zullen ze dit ook niet binnenkort gaan afschaffen, dus tsja wat moet ik er verder van zeggen....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:23

Ach, terwijl wij dit filmpje bekijken, staan de paarden weer lekker in hun stalletje te eten van hun hooi en voer.
Paarden zien er netjes uit, tja, ze hebben even flink wat stress en sommigen botsen tegen de muur aan, maar echte paardenmishandeling vind ik dit niet hoor! Er gebeuren veel naardere dingen in paardenland!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:30

Scheve mond nou ik vind dit wel paardenmishhandeling, arme dieren vliegen uit de bochten, worden niet normaal uitgestapt, naja..echt belachelijk..

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:34

tja als ik eerlijk ben is het ook niet mijn type paardensport, tis alleen wel een andere cultuur. Dit zijn dingen die voor hier echt op feestdagen worden gedaan.
Over de hele wereld gebeuren dingen met paarden waarbij ik me wel eens op mijn hoofd krabt met de gedachte goh zou het niet anders kunnen.
nee het hoeft voor mij niet maar als ik eerlijk ben zitten die gasten we goed op hun paard geplakt, ik was na een half rondje er al af gegleden.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:14

tja omdat er ergere dingen gebeuren kun je ook dit nog wel als wagelijk omschrijven

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:18

en waar zie je dan dat ze niet uigestapt worden?? zoland duurt het filmpje niet hoor!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:29

Storm76 schreef:
Ach, terwijl wij dit filmpje bekijken, staan de paarden weer lekker in hun stalletje te eten van hun hooi en voer.
Paarden zien er netjes uit, tja, ze hebben even flink wat stress en sommigen botsen tegen de muur aan, maar echte paardenmishandeling vind ik dit niet hoor! Er gebeuren veel naardere dingen in paardenland!!

Ga ik helemaal in mee!
Sommige mensen hier overdrijven wel een beetje hoor Knipoog

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:47

misschien gebeuren er wel naardere dingen, maar het gaat nu toch over dit filmpje en wat daar de mening over is en ik vind dit niet normaal.. kijk de sport op zig prima. het zou ook anders kunnen, maar dat tussen de menigte,, dat gaat mij iets te ver,, al dat gestress..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:00

Volgens mij heeft dit er al een keer opgestaan.
Tja, wat moet ik hier over zeggen
Niet mijn favoriete tak van de paardensport, maar ook weer geen dierenmishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:03

Vind het hetzelfde als het gewone rennen hoor....
Niet dat ik daar voorstander van ben Knipoog

En dat ze uit de bocht vliegen, volgens mij is het geen muur maar iets zachts in de bochten.... Anders zou die jockey al morsdood geweest zijn.

Wel knap dat ze zonder zadel blijven zitten trouwens....

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:13

bizzybijtje schreef:
En dat ze uit de bocht vliegen, volgens mij is het geen muur maar iets zachts in de bochten.... Anders zou die jockey al morsdood geweest zijn.

Nou daar zit echt maar ook echt een heel groot verschil in.

Vind het een rotfilmpje om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:21

esperance schreef:
bizzybijtje schreef:

Nou daar zit echt maar ook echt een heel groot verschil in.

Vind het een rotfilmpje om te zien.

Wat dan? Dat ze geen zadel hebben? Of dat de baan dan breder is?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:22

Bij echte paardenrace lopen er geen mensen op de baan, is de baan veiliger en niet zo'n rare vorm Knipoog

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:00

Magnummm schreef:
Bij echte paardenrace lopen er geen mensen op de baan, is de baan veiliger en niet zo'n rare vorm Knipoog

Natuurlijk is het niet prettig voor dat beestje dat al die mensen ineenkeer om hem heen komen te staan. Maar echt kwaad kan dit niet hoor. Wat dachten jullie dan van politiepaarden die bij rellen worden ingezet, die moeten ook tegen allerlei drukte bestand zijn, en dat kan je toch echt geen dierenmishandeling noemen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:15

Dat is de Palio in Siena, die wordt daar elk jaar gereden. Het gaat tussen deelnemers van verschillende districten uit heel Italie. Twaalf jaar geleden was ik in Siena, en toen waren ze de boel aan het opbouwen, zand storten enzo. Het gebeurt echt midden in de stad, op het marktplein. Toen we hoorden dat er 'iets met paarden' zou zijn de volgende dag, wilde mijn zus eigenlijk blijven om te kijken.. maar nu ben ik blij dat ik er toen als 13-jarige niet tussen stond Nagelbijten / Gniffelen

Het gaat erom dat je paard over de finish gaat. Hoe, dat maakt niks uit. Je mag elkaars paarden dwarsbomen, alles mag als je maar geen zadel op hebt. Val je eraf, maar finisht je paard als eerste, dan win je alsnog.. Ik vind 't geen gezicht; ja, de race duurt maar heel kort en bij een 'echte' race moeten de paarden ook heel hard rennen, maar wat een stress moet dat zijn voor die beesten, dat jagen zo tussen die menigte. Als je trouwens rond 2:30 kijkt zie je een sterk staaltje 'sympatie naar de medemens' (NOT) wanneer er iemand knock-out op de grond ligt en men alleen maar oog heeft voor de ruiter en z'n paard, in plaats van die man overeind te helpen

Edit: interessant wikipedia-artikeltje erover trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Palio

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:26

Ik zag het ook zwart-witje, man ligt om 2:30 op de grond en iedereen loopt over hem heen.

Je kan trouwens ook goed zien dat de muur waar de paarden tegenaan botsen helemaal met een dikke laag schuimrubber oid is bedekt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:44

liberty22 schreef:
tja omdat er ergere dingen gebeuren kun je ook dit nog wel als wagelijk omschrijven

Inderdaad, helemaal mee eens.. Echt walgelijk!!