Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Zsazsa_ schreef:Hier zijn al 80.000 topics over gemaakt.. Ieder traint op zijn eigen manier en als je dr iets aan wil doen start een petitie tegen anky en andere topruiters.
Navidad schreef:wat denken jullie nou zelf, dat die paarden altijd in deze houding moeten lopen. Hier zitten plaatjes tussen van een verkeerd gebruik van rollkur. Dat is idd not done. trouwens zitten ook plaatjes tussen wat niet eens rollkur is.. dus dit mens die dit filmpje heeft gemaakt, heeft dus geen recht van spreken als ze zich er niet in verdiept.

Cinnepin schreef:Ok dat snap ik allemaal wel, maar wat dacht je dan van de belemmering met het ademhalen? Hoe dichter t paard met de kin bij de borst komt hoe slechter het kan ademhalen. Ik dnek dat jullie ook niet graag belemmerd worden in het ademhalen, zeker niet als je je inspant, het paard evenmin
Cinnepin schreef:Ok dat snap ik allemaal wel, maar wat dacht je dan van de belemmering met het ademhalen? Hoe dichter t paard met de kin bij de borst komt hoe slechter het kan ademhalen. Ik dnek dat jullie ook niet graag belemmerd worden in het ademhalen, zeker niet als je je inspant, het paard evenmin
Cinnepin schreef:en toch is het zo dat een paard in die houding belemmert word. een paard in natuur heeft baak bij beweging zijn hoofd naarvoren en neusgaten wijd open! zo krijgt hij voldoende lucht binnen ! in zo'n krulletje is dus wel degelijk belemmering. T Paard kan niet praten dus zegt ht niet tegen zijn ruiter. Maar als je een beetje logisch nadenbkt weet je tog gewoon dat het zo is?
En zegt wel degelijks als hem iets dwars zit. Waarom denk je nou dat er zoveel paarden staken? Tevens als we het toch over paarden in het wild hebben, heb je het wel eens in real live bewondert? Of alleen op video's? Kijk bijvoorbeeld naar een stijgerent paardin het wild, hoevaak heeft die de kin niet op de borst dan. En ja dat is mischien voor enkele seconden, maar met de rollkur woren ze ook maar enkele seconden zo gereden, wat mischien 2 seconden in die houding. Maar goed mensen dit gaat weer uitlopen op een eindeloze lange discussie.
D_MR schreef:naja ik heb hier ook al 80 topics over gelezen..
maar veel paarden Zijn niks anders gewend of lopen uit zichzelf aardig diep.kijk op t filmpje zijn allemaal foto momenten.. Ze zullen heus niet als t echt zo super slecht is hun paarden de hele tyd zo laten lopen..En wat dan nog??
Er zijn zoveel verschillende manieren van rijden.
En iedereen vind verschillende rijstijlen goed of fout.
Daar komen ze allemaal zelf achter of misschien ook niet..?!
Ik vind t een beetje raar om maar zo je mening erover te geven.,,Zolang je maar zelf met je eigen paard t goed doet (zoals je denkt dat t goed is) dan is t toch prima??