Dolfijnenshow Dolfinarium compleet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Dolfijnenshow Dolfinarium compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 20:11

Cassidy

Re: Dolfijnenshow Dolfinarium compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 01:31

Het is de mensen eigen om alleen te beschermen waar ze van houden, en alleen van dat te houden wat ze kennen. Daar vallen helaas ook de dolfijnenshows in Dolfinaria onder.

Het is heel erg zielig dat dit soort dieren in een dergelijke steriele omgeving moeten leven en hun kunstjes moeten opvoeren omdat wij mensen dat graag zo willen, en wij er anders niet genoeg affiniteit mee hebben om ze de ruimte te gunnen die ze eigenlijk verdienen. In een omgeving waar ze niet knettergek worden van het geluid van de shows, en de sonar die ze gebruiken om zich te orienteren ook echt gebruikt kan en moet worden (wat bij een steriele betonnen zwembad toch echt niet nodig is)....

Dolfinaria? Ik vind ze walgelijk!

[LN] Free Willy/Keiko

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:35

prachtige beesten!

Ik ben er ook wel eens geweest. In Eilat, israel, heb je ook dolfijne shows met half wilde dolfijnen. In hun vrije tijd mogen ze gaan waar ze willen.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:26

Harderwijk het beste plaatsje van NL Haha! Tong uitsteken
Ik ben best vaak in Dolfinarium geweest aangezien ik in Harderwijk woon. Ik vind het prachtige beesten en ik ben het er niet mee eens dat dit een soort van uhm wat is het goede woord ik kom er even niet op dus ik gebruik maar even mishandeling is. De dieren worden de kunstjes inderdaad aangeleerd maar het word ze niet verplicht als de dolfijnen het absoluut niet willen doen worden ze heus niet geslagen of gedaan het is lijkt mij uit vrije wil. Ik ben nu ook wel blij dat dolfinarium is verbouwt en dat de walrussen nu een groot verblijf hebben want dat was eerst echt te klein en dat was gewoon zielig. Ik denk dus dat de beestjes in het dolfinarium best gelukkig zijn misschienzijn ze in vrijheid gelukkiger maar dat weet ik niet want ik heb het eigenlijk nog nooit aan een dolfijn gevraagd, whaha Clown
Maar waar ik ook aan denk als ik aan het dolfinarium denk is aan de dieren die daar gered worden van de dood, waarom zou dat walgelijk zijn? Dat deel van het dolfinarium vind ik het geweldigst Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:48

Stel je voor dat SOS Dolfijn niet bestond, nou dan zou het hele strand jaarlijks volliggen met rottende bruivis/dolfijnenlijkjes... en willen we dat op ons geweten hebben? nee dus!

En Wupke, helemaal gelijk: Harderwijk is de tofste plek!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:55

Ja maar je kunt dolfijnen toch opvangen zonder dat ze door een hoepeltje moeten springen?

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:02

Ik ben daar ook al best vaak geweest, maar de komende jaren eerst even niet meer. Te veel en te vaak is ook niet goed. Clown

Volgens mij vinden die dieren dat helemaal niet zo erg hoor, eerder leuk. We zeggen toch ook niet; paarden kunnen toch wel alleen op de wei blijven zonder dat ze iets hoeven doen oid. En het is toch zeker ook niet sneu voor een hond als je daar Agility oid mee doet? Dat vinden de meeste honden ook geweldig. Tsjah, iets meer leefruimte was misschien niet overbodig maar verder vind ik het zeker niet sneu.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:51

echt indrukwekkend!
zou het ook eens willen zien.. Tong uitsteken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 07:28

olala schreef:
echt indrukwekkend!
zou het ook eens willen zien.. Tong uitsteken

Ik ben gister nog geweest (daarom was het zo rustig op Bokt, haha!) maar dat trapezestuk hebben ze eruit gehaald. En door hoepeltjes springen doen de dieren al jáááááren niet meer!!! Haha!