Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skygirl schreef:Kende het filmpje al, maar ik blijf de titel vreemd vinden.
Effect van het bit is dus dat je het bij je paard door zijn mond gaat raggen en heel ruw gaat rijden?
Dat klopt volgens mij niet helemaal.

.De beelden zijn absoluut niet fraai en die kerel die in het begin het paard aan het gort slaat mag zelf aan het gort geslaan worden, maar gelukkig ken ik meer springruiters met bit die zich wel netjes aan de welzijnsregels kunnen houden. 
Filmpje heeft er al tig keer opgestaan en o god iedereen vindt het zoooo zielig!sologirl schreef:Sjongejonge mensen moet dit nou herhaalt blijven worden?Filmpje heeft er al tig keer opgestaan en o god iedereen vindt het zoooo zielig!
Maar als dit zo op wedstrijd gebeurt heeft niemand het lef om er naartoe te stappen.. Dit is het effect van de RUITER niet van het bit.

Was trouwens geen gerichte aanval op TS maar gewoon in het algemeen.. Het bit is niet hetgene wat gemeen is
Het is een middel wat bestuurd wordt door de mens. Niet de schuld geven aan het rijden met een bit. Het gaat over de mensen die zo omgaan met het bit
Julia_ schreef:Ik vind het weer zo'n typisch filmpje van slecht gebruik van het ''bit''.
Logisch dat het schade geeft als er met die manier mee word omgegaan.
Dit heeft inderdaad met de ruiter te maken en niet met het bit.
eenitraM schreef:Gaan we weer...![]()
een bittrekactie IndianLady schreef:Vind het eerder een filmpje waarin duidelijk wordt wiens schuld het is dat het paard de sprong niet neemt: de ruiter.
Vind de zweepacties vele malen nodiger dan weereen bittrekactie
saskiakefie schreef:ja, maar dat is helemaal niet zo slecht, dat er weer eens goed opgewezen wordt. Dat mensen beter gaan nadenken en voorzichtiger gaan doen. En dan wordt het maar een keer goed overdreven.

Eef1400 schreef:gelukkig gebeurd dit niet in de nederlandse sport.
) IndianLady schreef:sorry maar dan kan je alle concoursen, dressuur/springen/endurance en wat zeg ik eigenlijk. Dan kan je praktisch elke paardeneigenaar wel lynchen. Kom op ga nou alsjeblieft geen heilig boontje spelen om te zeggen dat je zelf nog nooit in je paard zn mond heb getrokken. Oke op die filmpjes is het iets erger. Maar als ik naar eurosport kijk en ik zie de springruiters bezig zijn dan trekken hun hun paarden ook gewoon om.
IndianLady schreef:Saskiakefie; dit is nou al het zoveelste niet zielige filmpje wat jij plaatst. Je draaft soms wel erg door.
edit; valt mij meer op dat ze de paarden lens slaan zonder reden.