Chinese 'toptraining'..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Chinese 'toptraining'..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 20:51

Vreselijk. Heb met tranen in m'n ogen naar dit afschuwelijke filmpje zitten kijken, dit is gewoon kindermishandeling! Uiteindelijk ziet het er altijd prachtig uit, maar na zo'n filmpje is het toch niet meer hetzelfde kijken naar WK's turnen.. Verward

http://www.youtube.com/watch?v=6KI_zQmtuc0

_Esther

Re: Chinese 'toptraining'..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:59

Wat valt hierop te zeggen?
Ik vind het vreselijk, en zeker niet mooi ...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:06

Verschrikkelijk!!!
dat doe je die kindjes toch niet aan
alsjeblieft zeg!!!!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:13

op een gegevenmoment zie je zon handje, vol met blaren!!
Pure kinder mishandeling dit!! Boos! Vol afschuw zitten kijken!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:15

waarom wordt dit niet verboden?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:27

he bah..

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:37

Ow wat zielig die benen en spieren uitgerekt, opgerekt, lenig gemaakt, mishandeling, bah

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:41

niet echt lekker nee...
en dan nog; always look on the bright side off live. op de achtergrond... beetje l*llig....

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:45

ik heb hem na 1,70 uit moeten zetten..
tranen in men ogen, die benen worden er half uitgetrokken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:50

Ik wil niet veel zeggen, maar topdansers, top turnsters ect hier worden ook zo getraint. Het lukt je niet in je eentje om je benen zo hoog te krijgen, die moeten eerst uitgerekt worden. Ja het is hard wat je hier ziet en het doet ook verdomt veel pijn, maar die meiden kiezen (lijkt mij, met China weet je het nooit) zelf voor de sport...
Goed hier zul je niet de hele dag zulke dingen zien, maar denk na, zal dit filmpje echt van 1 dag filmen zijn? Knip en plakwerk?

Edit: Hier kom je niet blaren tot bloedens toe tegen trouwens.
Maar 'gewone' blaren wél.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:57

'Die meiden' zijn vaak 4/5 als ze op turnen gaan! Denk je echt dat ze er zelf voor kiezen om opgerekt, afgepeigerd en gedrilld te worden?

Precies, dit is China, en daar gaat het er echt anders aan toe dan hier, durf ik met 100% zekerheid te zeggen. Het is net als Rusland een land met een echte 'bootcamp-mentaliteit', de twee landen waar de beste topatleten vandaan komen, met de gruwelijkste trainingen Knipoog

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:35

Dan spoor je ook niet.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:44

Ik hoef het filmpje niet te kijken om te weten hoe het er in china aan te gaat.
Wil even zeggen dat het daar heel anders is, er is geen genoeg geld om kinderen naar school te laten gaan. Als je nog iets wilt worden en je komt uit een arm gezin zal je hard moeten werken dus topsporter.

zal even een link zoeken waar dit verder wordt toegelicht. Dit is namelijk ook eens besproken bij De Wereld Draait Door.

afschuwlijk natuurlijk, maar ze hebben geen andere keuze..
helaas...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:18

Afschuwlijk!!!
Ik vind dit echt niet kunnen
En dat liedje Always look on the bright side of live vind ik ik ook erg fout...als je die gezichtjes van die kinderen ziet!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:36

[LN] Ehm ja, lenig...?

Hier min of meer een topic van een tijdje terug Knipoog
Staan ook diverse trainingsfilmpjes in enzo

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:51

ik heb het echt niet af kunnen kijken, misselijk word ik ervan..
zieke boel hoor..

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:07

volgensmij is het in china altijd vaak zo geweest dat de mensen maar 1 kind mochten krijgen dat was dan vaak een jongen die die mensen wouden. de meiden (volgensmij) gaan op jonge leeftijd op aanmoediging van hun ouders hierheen, ze leven hier, en turnen dag in dag uit. het is altijd erg logisch dat china op turnwedstrijden hoog eindigt. maar de manier dat ze hier die kinderen behandelen vind ik echt kindermishandeling.

ik heb zelf ook vanaf me 4e tot me 9e op selectie turnen geweest, en wij moesten ook spagaat doen terwijl de lesgeefster ons erin drukte (zodat er een perfecte spagaat werd gemaakt) dat deed enorm zeer. het was bij ons zelfs een keer zo erg dat de lesgeefsters mij bij de brug gingen vangen en ze me zo hard vasthielden dat de volgende dag me hele armen blauw waren. toen vroegen ze zelfs nog aan mij of ik mishandeld werd door m'n moeder (dit werd ook erg vaak op mijn school gevraagd omdat ik altijd onder de blauwe plekken zat) dit was alleen niet m'n moeder maar dat gebeurde bij turnen. er werd vaak bij ons (kinderen van 5 a 6 jaar) vet gemeten met een enorm naar ding (dit deed zo'n verschrikkelijke pijn) wantja stel nou dat je goede turnstertje te dik is.. we moesten eerst 9 uur in de week turnen dit werd later 12 uur in de week. en toen ik een keertje viel bij het maken van een arabier flik-flak en hierbij me borstkarst goed kneuzde was het voor mijn ouders duidelijk. dit doen we niet meer. (diezelfde dag viel mijn buurmeisje (toen 17 jaar) van de hoge ligger af (brug) en scheurde beide kniebanden volledig af. (enorme pijn dus) en als ze wou huilen moest ze dit maar in de kleedkamer doen en ze moest gewoon weer verder. we zijn toen beide gestopt.

ik kan er dus best wel over meepraten hoe het gebeurt (het was bij ons dan wel een stuk minder dan bij deze kinderen in china) maar ik merk nu steeds vaker wat dat turnen met m'n lichaam heeft gedaan. ik heb zwakke enkels (ze hebben teveel speling) waardoor ik vaak door m'n enkels ga, mijn knieen staan naar binnen gedraaid (weet niet of dit van het turnen komt maar denk het wel) enz enz.. ik ben dus blij dat ik rond m'n 9e gestopt ben, want een meisje die toendertijd bij ons in de selectie meedeed turn nu nog steeds alleen heeft ze een verzwakte rug (is helemaal niet meer goed) enorme last van haar enkels en knieen enz. en ze blijft doorgaan (weet niet zeker of ze nu nog turnt maar vorig jaar deed ze het nog)

kortom de manier hier is wel minder erg dan in china, maar als je naar die kinderhoofdjes kijkt zal ik niet zeggen die hebben er plezier in en willen het graag doen. ik denk dat ze niet beter weten dan dit en het daarom maar toelaten (denken dat het normaal is enz.) maar ik vind echt dat er wat aan gedaan mag worden. het is misschien wel topsport maar dan vind ik het nog geen rede om deze kinderen zoveel pijn te doen.

een lang verhaal maar ik hoop een beetje duidelijk

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:18

Inderdaad mariska, ze hebben geen keuze. Het is natuurlijk verschrikkelijk maar aan de andere kant zijn die meisjes zich heel goed bewust dat dit hun enige kans is.

lampjerulez schreef:
Ik hoef het filmpje niet te kijken om te weten hoe het er in china aan te gaat.
Wil even zeggen dat het daar heel anders is, er is geen genoeg geld om kinderen naar school te laten gaan. Als je nog iets wilt worden en je komt uit een arm gezin zal je hard moeten werken dus topsporter.

zal even een link zoeken waar dit verder wordt toegelicht. Dit is namelijk ook eens besproken bij De Wereld Draait Door.
(link niet kunnen vinden maar het was de aflecvering met een chinese schrijster *banketstaaf wang? * )

afschuwlijk natuurlijk, maar ze hebben geen andere keuze..
helaas...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:21

Ik vind het echt walgelijk om te zien, enige kans of niet, dit is pure kindermishandeling...

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:23

lampjerulez schreef:
Inderdaad mariska, ze hebben geen keuze. Het is natuurlijk verschrikkelijk maar aan de andere kant zijn die meisjes zich heel goed bewust dat dit hun enige kans is.
[/quote]

toch denk ik niet dat kinderen van een jaar of 4, 5 zich ervan bewust zijn, die kinderen denken alleen nog maar aan plezier maken enz. en dat kunnen ze hier overduidelijk in die trainingen niet, en denk dus niet dat jonge kinderen op die leeftijd zich hiervan bewust zijn, het enige wat ik denk is dat die ouders denken van laten we onze kinderen daar maar heenbrengen, misschien kunnen we er later nog geld aan overhouden. het klinkt gemeen en het kan natuurlijk zo zijn dat sommige ouders zich er heel erg schuldig over voelen maar zo komt het tot mij over.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:28

nee dat is niet waar mariska hun cultuur is compleet anders. Die kinderen willen wel plezier maken maar weten heel goed waarom dat niet kan en waarom ze in zo'n kamp zitten.
Ze vinden het niet leuk en willen graag spelen maar in deze kampen word hun ook goed duidelijk gemaakt dat dit hun enige kans is en dat ze dat moeten accepteren. En dat doen ze dan ook, hun cultuur is niet zoals onze westerse cultuur. Daar is sport geen hobby zoals wij hier, daar is sport een manier om te overleven.

En ie ouders sturen hun kinderen liever naar zo'n kamp dan dat de kinderen voetballen moeten maken.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:35

lampjerulez schreef:
nee dat is niet waar mariska hun cultuur is compleet anders. Die kinderen willen wel plezier maken maar weten heel goed waarom dat niet kan en waarom ze in zo'n kamp zitten.
Ze vinden het niet leuk en willen graag spelen maar in deze kampen word hun ook goed duidelijk gemaakt dat dit hun enige kans is en dat ze dat moeten accepteren. En dat doen ze dan ook, hun cultuur is niet zoals onze westerse cultuur. Daar is sport geen hobby zoals wij hier, daar is sport een manier om te overleven.

En ie ouders sturen hun kinderen liever naar zo'n kamp dan dat de kinderen voetballen moeten maken.

ok dan neem ik m'n woorden terug. ik weet wel dat de cultuur daar anders is en dat sport daar een manier is om te overleven. maar hier is sport ook niet alleen een hobby, sport is hier vaker een manier om geld te verdienen enz.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:43

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:09

vreselijk, ik kan het gewoon niet afkijken...

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:18

ohw wat naar om te zien. Zo jong! Die kinderen weten niet beter en gaan er natuurlijk niks van zeggen. Maar wat afschuwelijk om te zien hoe ze gepushed worden.