moet je zien!!! echt schandalig!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

moet je zien!!! echt schandalig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:11

Wow, ik was wat aan het zoeken naar filmpjes over bitloos rijden en ik kwam opeens bij een filmpje waar men het effect van het bit uitlegt en toont!!! Het is echt vreselijk!!!
Oké ik zal waarschijnlijk nog een tijdje met bit blijven rijden, maar dan zeker niet op die manier!!! En in een filmpje tonen ze nu direct het ergste Lachen maar het gebeurt toch he, anders zouden ze er geen filmpje over maken...

1 gouden tip: word je boos, stap af!!! (ik spreek uit ervaring dat ik ook wel snel boos kan worden als er iets niet lukt, en vroeger gaf ik hem dan ook een paar klappen van de zweep, sinds ik een andere lesgever heb stap ik gewoon af als er iets niet lukt en stap ik een rondje in de piste en stap terug op om het opnieuw te proberen)

http://www.youtube.com/v/lkxOp_xfVEg&hl=en

Inèske

Re: moet je zien!!! echt schandalig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:14

ps. mijn excuses als het verkeerd geplaatst is Lachen (wist niet waar ik het kwijt kon *LOL*

ik word namelijk zo gefrustreerd als ik mensen zo bezig zie (en dit nogmaar via dat filmpje, in het echt zou ik hen waarschijnlijk van hun paard sleuren...)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:15

Sorrie, ik zie hier alleen maar mensen die echt nog geen deuk in een pakkie boter rijden. Vind het ook absoluut niet representatief Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:16

dit zijn mensen met omgangsproblemen met hun paard. ze weten niet wat ze moeten doen en gaan uit onmacht slaan en trekken in de mond. iemand met een beetje verstand doet dit zo niet.
mensen worden boos omdat ze niet weten wat ze dr mee aanmoeten..
Laatst bijgewerkt door moniekk op 30-03-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:17

Mijn hemel....hoe vaak nog! Je bent denk ik nr.20.000.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:19

Heb hem meteen weer weg geklikt, naar zoiets wil ik niet eens kijken! En maar meppen met die zweep..vreselijk!

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:23

Omg, die mensen zijn gwn DOM ! Ik word aggresief als ik
ernaar kijk.. Als je wil dat je paard rustig word meot je
vooral gaan rammen met een zweep, echt stupid.
Ik ben ook wel eens boos maar dan houd ik me in!
Die mensen moeten dat ook eens leren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:31

Heerlijk, weer zo'n propagandafilmpje Haha! .
Alleen jammer dat 98% van de mensen hier gewoon alles zonder boe of ba van slikt en meteen denkt dat in een springwedstrijd rijden of met een bit rijden automatisch deze beelden oplevert Lachen .

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:37

pfff hartverscheurend gestoorde mensen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:42

Ik denk dat deze ruiters toch maar eens serieus lessen moeten gaan volgen van een GOEDE instructeur/instructrice...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:31

ja vind dit ook niet kunnen, maar niet alles in de springwereld is zo, werk zelf op een springstal en die gaan daar supervoorzichtig met hun paard om. alleen als het paard iets fout doet dan krijgt die een tik, maar er word absoluut niet zo in de mond getrokken. dit is gewoon een beeld van mensen die niet normaal bij hun hoofd zijn ik denk dat 90% van de mensen zo niet rijd. de andere tja, wat doe je deraan. persoonlijk als ik zoiets zou zien dan zou ik ze van hun paard sleuren Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:36

Dit zijn gewoon de extremisten..
word iedereen met bit altijd weer over een kam geschoren..
Het lijkt de film van wilders wel alleen dan over mensen die met bit rijden Tong uitsteken

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:41

Ze nemen hier ook wel de meest vreselijke gevallen die ze kunnen vinden.
Een normale ruiter zit niet zo te trekken en de beuken in de mond.
Die proberen hun handen juist zo stil mogelijk te houden.
Ik vind de mensen in dat filmpje echt mongolen, ze kunnen zlef niet rijden en slaan er daarom maar op los op hun paard.
Niet echt representatief.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:44

Gewoon weer een propagandafilm van de hardnekkige bitlozen en naturals.
Gewoon jammer dat er nog steeds mensen zijn die zich door zo'n filmpjes laten beïnvloeden...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:48

tja maar als ze bitloos zouden rijden die debielen die je hier ziet.... is het ook zo afgelopen met het neusbeen denk ik zo...

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:48

Hier zijn gewoon de slechtste delen voor opgezocht. Als iedereen zo met z'n paard om zou gaan, zou je het veel vaker tegenkomen. Ook bij jou op je eigen stal.
Ik blijf dus gewoon met bit rijden, en op een normale manier. Je weet zelf echt wel hoe je er mee omgaat, en of je je paard er pijn mee doet oid.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:57

Ik kan het filmpje niet zien?
Ik zie een plaatje met een voskleurig paard ik druk op play en daarna krijg ik te zien; "We're sorry, this video is no longer available"

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:58

Sara_N schreef:
Ze nemen hier ook wel de meest vreselijke gevallen die ze kunnen vinden.

Klopt.
Ik ga op jacht naar springwedstrijden en zie 1000 paarden springen. Van die 1000 paarden zijn er 40 ruiters die zich vreselijk misdragen en die heb ik vastgelegd op film.
Daarnaast nog eens 10 paarden die wel een mooie proef aflegden, maar als ik met mijn video still per still bekijk, zie ik net een momentopname waar het paard even de mond open heeft en dat ik kan uitvergroten.

Dan monteer even een filmpje van deze 50 paarden met een zielig muziekje en een pakkende tekst. Ik plaats het op het internet, en de hele wereld is ervan overtuigd dat dit verbannen moest worden.
Alleen de slechte kant toon ik en goed uitvergroot, de goede kant die tien keer zo groot is stop ik zo ver mogelijk weg.
Propaganda Lachen .

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:09

in dit filmpje is trouwens ook een paard te zijn met een bitloze optoming, dat paard wordt gereden met een hackemore...maar ook zwaar afgeranseld met de zweep

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:58

nja dit is inderdaad een propagandafilmpje, maar ik schrok ervan hoe erg het was... Wist niet dat er soms zo'n gevallen tussen zaten...

Zelf rij ik dressuur en rij ik ook met bit, zonder bit voel ik me totaal niet veilig... (nja kan in me hoofd zitten hoor) Toch wil ik bitloos ooit eens proberen, maar nu voel ik me er nog niet veilig bij...

Ik vind het wel mooi hoe ze tonen wat de schade kan zijn van zo'n teugelgebruik... (aan de tanden dan he Knipoog)

Groetjes

ps. het is waar dat mss maar 5 tot 10% van de ruiters zo rijden... (mss zelf minder dan 5%...)

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:01

Inèske schreef:
Zelf rij ik dressuur en rij ik ook met bit, zonder bit voel ik me totaal niet veilig... (nja kan in me hoofd zitten hoor) Toch wil ik bitloos ooit eens proberen, maar nu voel ik me er nog niet veilig bij...

Dat had ik ook, tot ik een haffie kreeg met zeer lastige problemen aan zijn gebit. Ondertussen was hij al ruim 3,5jr en wilde ik toch een beetje gaan beginnen. Dus toen ben ik met een hackamore begonnen.
Sinds kort rijd ik hem ook wel met bit buiten (nou ja tegenwoordig niet wegens zwangerschap) maar dat is eigenlijk alleen vanwege de verzekering. Anders ben je hier in Duitsland niet verzekerd mocht er wat gebeuren. Maar dan rijd ik zeg maar met 2hoofdstellen en die van het bit hangt los, omdat ik met op hem veel zekerder voel met hackamore.
Het is dus gewoon een gewenning en hij reageert er echt super op. Vind persoonlijk ook dat ik hiermee meer gedwongen word om met mijn benen te rijden dan met bit, maar dit kan ook tussen mijn oren zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:21

Wat ik vooral schandalig vind, is dat het bitloos gepropageerd wordt door rijden met bit zó naar beneden te halen Boos!

JA, er zijn mensen die gemeen rijden met bitten, die de monden van hun paarden kapot trekken.
Maar guess what: als diezelfde mensen bitloos zouden rijden, zouden de neuzen van de paarden openliggen...

Alsjeblieft zeg Boos!
Er zijn zó veel mensen die met bit rijden, een groot deel daarvan heeft geen idee waar ze mee bezig zijn, en een handjevol is gewoon gemeen. Moet je daar alle bitruiters om veroordelen? Sorry, maar wát een nonsens.
Als je je door zoiets laat overtuigen om bitloos te gaan rijden, stel ik voor dat je eerst eens gewoon heel goed nadenkt...

Dit soort mensen wat deze filmpjes maakt, zijn gewoon tegen bitten, zo simpel is dat. Maar bitloos kan net zo onvriendelijk zijn, het is de RUITERHAND die bepaalt hoe vriendelijk een optoming is, en niets anders.
Dat bitloos zo lief zou zijn, is gewoon domme vermenselijking.

Dat mensen zo zeikerig zijn over hun monden betekent niet dat een paard dat ook is. Mijn hond loopt ook met een stok in zijn bek, nee, dat zou ik niet grappig vinden, om een stok in mijn mond te hebben.

Maar ik ben geen hond Pling
En ik ben ook geen paard, ik vind dingen in mijn mond niet leuk, maar ik ken paarden zat die van alles in de mond nemen.
Als een paard het echt zó erg zou vinden om iets in zijn mond te hebben, zou die dat niet doen, wel? Pling

Citaat:
Ik vind het wel mooi hoe ze tonen wat de schade kan zijn van zo'n teugelgebruik... (aan de tanden dan he )

Da's dus ook bullshit.
Als een bit de tanden beschadigt, is het verkeerd ingehangen.
Als het bit op de goede manier is ingehangen, krijg je dat nooit voor elkaar Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:41

ik zie niks bij mij doet die het niet??

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:46

Yamcha schreef:
Wat ik vooral schandalig vind, is dat het bitloos gepropageerd wordt door rijden met bit zó naar beneden te halen Boos!

JA, er zijn mensen die gemeen rijden met bitten, die de monden van hun paarden kapot trekken.
Maar guess what: als diezelfde mensen bitloos zouden rijden, zouden de neuzen van de paarden openliggen...

Alsjeblieft zeg Boos!
Er zijn zó veel mensen die met bit rijden, een groot deel daarvan heeft geen idee waar ze mee bezig zijn, en een handjevol is gewoon gemeen. Moet je daar alle bitruiters om veroordelen? Sorry, maar wát een nonsens.
Als je je door zoiets laat overtuigen om bitloos te gaan rijden, stel ik voor dat je eerst eens gewoon heel goed nadenkt...

Dit soort mensen wat deze filmpjes maakt, zijn gewoon tegen bitten, zo simpel is dat. Maar bitloos kan net zo onvriendelijk zijn, het is de RUITERHAND die bepaalt hoe vriendelijk een optoming is, en niets anders.
Dat bitloos zo lief zou zijn, is gewoon domme vermenselijking.

Dat mensen zo zeikerig zijn over hun monden betekent niet dat een paard dat ook is. Mijn hond loopt ook met een stok in zijn bek, nee, dat zou ik niet grappig vinden, om een stok in mijn mond te hebben.

Maar ik ben geen hond Pling
En ik ben ook geen paard, ik vind dingen in mijn mond niet leuk, maar ik ken paarden zat die van alles in de mond nemen.
Als een paard het echt zó erg zou vinden om iets in zijn mond te hebben, zou die dat niet doen, wel? Pling

Citaat:
Ik vind het wel mooi hoe ze tonen wat de schade kan zijn van zo'n teugelgebruik... (aan de tanden dan he )

Da's dus ook bullshit.
Als een bit de tanden beschadigt, is het verkeerd ingehangen.
Als het bit op de goede manier is ingehangen, krijg je dat nooit voor elkaar Lachen

AMEN!!!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:19

Sizzle schreef:
Citaat:
de titel van een hier geplaatst filmpje, 'effects of the bit', is eigenlijk heel raar

*LOL*

The effects of the bitless:
(met dank aan Norway-girl)
Afbeelding

^
Onee moet je zien! Die mensen rijden bitloos en hinderen hun paard en doen het paard pijn! Je moet nooit meer bitloos rijden, want moet je hierboven kijken wat er dan gebeurt. Huilen

Ja zo kan je overal wel de slechtsten uitpikken die verzamelen en dan zeggen dat bit of bitloos slecht is. Knipoog