Wat ik vooral schandalig vind, is dat het bitloos gepropageerd wordt door rijden met bit zó naar beneden te halen

JA, er zijn mensen die gemeen rijden met bitten, die de monden van hun paarden kapot trekken.
Maar guess what: als diezelfde mensen bitloos zouden rijden, zouden de neuzen van de paarden openliggen...
Alsjeblieft zeg

Er zijn zó veel mensen die met bit rijden, een groot deel daarvan heeft geen idee waar ze mee bezig zijn, en een handjevol is gewoon gemeen. Moet je daar alle bitruiters om veroordelen? Sorry, maar wát een nonsens.
Als je je door zoiets laat overtuigen om bitloos te gaan rijden, stel ik voor dat je eerst eens gewoon heel goed nadenkt...
Dit soort mensen wat deze filmpjes maakt, zijn gewoon tegen bitten, zo simpel is dat. Maar bitloos kan net zo onvriendelijk zijn, het is de RUITERHAND die bepaalt hoe vriendelijk een optoming is, en niets anders.
Dat bitloos zo lief zou zijn, is gewoon domme vermenselijking.
Dat mensen zo zeikerig zijn over hun monden betekent niet dat een paard dat ook is. Mijn hond loopt ook met een stok in zijn bek, nee, dat zou ik niet grappig vinden, om een stok in mijn mond te hebben.
Maar ik ben geen hond

En ik ben ook geen paard, ik vind dingen in mijn mond niet leuk, maar ik ken paarden zat die van alles in de mond nemen.
Als een paard het echt zó erg zou vinden om iets in zijn mond te hebben, zou die dat niet doen, wel?

Citaat:
Ik vind het wel mooi hoe ze tonen wat de schade kan zijn van zo'n teugelgebruik... (aan de tanden dan he )
Da's dus ook bullshit.
Als een bit de tanden beschadigt, is het verkeerd ingehangen.
Als het bit op de goede manier is ingehangen, krijg je dat nooit voor elkaar