Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:08

Ja, dat bewerkt ie samen met zijn 4x4 en zijn laarzen niet te vergeten. Oh, en dat land is nog een modderboel ook nog Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:12

Ja, met je modderlaarzen kun je niet in een auto met achterbank, dat kan nu eenmaal niet .
Maar voor de lol he, het is h o b b y en dus niet verplicht of bedoeld voor het levensonderhoud??

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:14

Ik ga ervanuit dat het niet verplicht is, een hobbyboer met bagger aan zijn laarzen zal ben ik bang niet meer verbouwen dan suikerriet... En dat brengt niet bijster veel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:16

Nee, wie wil dat nou hebben...

Staat wel erg grappig en rustiek natuurlijk, 5000 m (= 5 km) suikerriet. Alhoewel bloembollen me dan nog fleuriger lijken .

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 02:40

Verplaatst naar links.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:50

Ja zeg ben je nou helemaal.. ik ben rechtshandig en politiek rechtsgeorienteerd! Ik wil echt niet naar links Stoom uit je oren

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:54

Ik vind 't gezien de discussie eerlijk gezegt ook niet meer iets voor Links... Dat had ik geTeMt toen er pas een paar reacties waren Lips are sealed Deze discussie loopt al in een ander topic op AM...

Toscana, cool down Knipoog Slecht voor je hart... Wees blij, heb je ook wat berichten op LN Schijnheilig

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:25

Ik ben hier nog nooit geweest.. moest eerst kijken waar ik was.
Straks raak ik de weg nog kwijt. Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed voor de afwisseling is het inderdaad wel goed Sylvia *LOL*

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:26

toscana schreef:
Het afschaffen van oneigenlijk gebruik van het grijskenteken schijnt wel 300 miljoen euro op te leveren... kun je nagaan wat we de afgelopen jaren aan extra belasting hebben betaald daarvoor!


OOk uit de rest van het gequote stukje maak ik op dat je denkt dat die belasting ons weer ten goede komt? Hahahaha, laat me niet lachen. Die belasting gaat écht wel weer naar de inkomens vér boven Jan Modaal. Ik heb óók gewoon meebetaald aan die belasting en vind dat ik daar dan ook best eens iets voor terug mag krijgen. Nu zit ik met een Nissan Patrol uit 1989 in mijn mik (als het écht zo beroerd 'afloopt') en reken maar niet dat ik ook maar íets ervan terug zie. Die Nissan, waar ik zo hard voor gespaard heb. En met mij nog vélen!!!

Met velen eens in deze - soms wat onbeleefde - discussietopic.

Waar ik ook nog even op wil ingaan is dat tenzij je misschien een nieuwe 4x4 grijs koopt, níemand je informeert over het feit waarom grijs kenteken ooit is ingevoerd hoor! Ben nu 28 jaar oud en heb er eerlijk gezegd nog nooit echt iets over gehoord, behalve dan het voordeel dat grijs oplevert (voor mij zo'n 1200 euro per jaar). Misschien omdat het in mijn persoonlijke situatie geen rol speelde; dan interesseert het je ook al minder. Maar het was niet zo dat de garagehouder mij ging informeren over het hoe en waarom en de ontstaansgeschiedenis van grijs!
Als ik dát van tevoren had geweten, had ik me misschien wel bedacht of er iig langer over nagedacht!

Feit is dat óók deze regering er weer lekker van vreet en ik hoop dat ze aan mij (en zoals eerder gezegd, vele anderen mét mij) denken als ze weer hun flesje duurste wijn of champagne open trekken na hun volgevreten buik in de duurste restaurants en snoepreisjes!

(Zo ík heb gezegd. Knipoog )

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:27

Sorry, zal even in het andere topic gaan kijken!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:43

Er staan veel dingen in de wet in Nederland waar ik ook geen weet van heb maar dat wil nog niet zeggen dat zodra ik er mee in aanraking kom ik me er niet aan moet houden. Als jij het zelf niet wist moet je niet de fout bij de overheid leggen maar bij de autoverkoper. Die weten heel goed hoe het zit maar profiteerden vrolijk mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:43

Randy01 schreef:
OOk uit de rest van het gequote stukje maak ik op dat je denkt dat die belasting ons weer ten goede komt? Hahahaha, laat me niet lachen. Die belasting gaat écht wel weer naar de inkomens vér boven Jan Modaal. (..)
Feit is dat óók deze regering er weer lekker van vreet en ik hoop dat ze aan mij (en zoals eerder gezegd, vele anderen mét mij) denken als ze weer hun flesje duurste wijn of champagne open trekken na hun volgevreten buik in de duurste restaurants en snoepreisjes!

(Zo ík heb gezegd. Knipoog )

ja, je hebt gezegd. Maar wat je zegt slaat helemaal nergens op. Als je echt denkt dat 'de regering' op vakantie gaat van de wegenbelasting die jij straks gaat betalen over je Patrol, dan heb je het goed mis.

Een heleboel particulieren hebben geprofiteerd van een flexibele grijsregeling en dat is nu voorbij voor de mensen die hun grijze kentekens niet aan een onderneming kunnen koppelen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:13

Lovely schreef:
ja, je hebt gezegd. Maar wat je zegt slaat helemaal nergens op. Als je echt denkt dat 'de regering' op vakantie gaat van de wegenbelasting die jij straks gaat betalen over je Patrol, dan heb je het goed mis.

Een heleboel particulieren hebben geprofiteerd van een flexibele grijsregeling en dat is nu voorbij voor de mensen die hun grijze kentekens niet aan een onderneming kunnen koppelen.


Over beleefdheid gesproken zeg... maar goed!

Ik denk dat wat ik zeg juist wél ergens op slaat. 'De regering' gaat wél op vakantie (ach, ze hebben maar een stuk of 16 weken per jaar) en wel degelijk van onze centen. Wij betalen immers diverse belastingen (niet alleen wegenbelasting) en wíj betalen hun (vette) inkomen! Ik zeg niet dat ze alleen van mijn belasting (éxtra belasting, want ik betáál immers al wegenbelasting!) 'die ik straks ga betalen' op vakantie gaat en dat bedoel ik ook niet te suggereren. Ik bedoel juist te zeggen dat ik zeer achterdochtig ben van het extra geld dat er binnenkomt. Ik ben achterdochtig over het feit wat ze met dat geld gaan doen. HSL? Betuweroute die miljárden extra heeft gekost (en waarvan het nut nog maar moet gaan blijken)?

Ik heb de oplossing voor mijn persoonlijke situatie al gevonden hoor. Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks. Ach, wat is kwaad aan mijn oplossing: heb een kennis met een eigen bedrijf, dus BTW-nummer. Zet ik mijn auto toch op zíjn naam? Onderling contractje opstellen en klaar is Klara. Wil ik dat bij nader inzien toch niet? Ach, begin ik een eenmanszaak, schrijf ik me in bij KvK en ben ik toch ook een ondernemer! Inclusief de kosten van KvK ben ik per jaar nóg zo'n 1000 euro goedkoper uit.
Ik ben vást niet de enige die op dit idee is gekomen, dus wie gaat er weer van profiteren? Juist....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:21

Wie gaat er dan van jouw geld op vakantie??? Je beweert dat op nogal agressieve manier en ik wil wel eens weten waar je al die agressie en frustratie op baseert. De kans is vrij groot dat ik je gerust kan stellen omtrent het uitgaven patroon van ***wie*** (zie boven).

Met een inschrijving bij de kvk ben je er nog niet. Een auto lenen van een bedrijf van een ander gaat ook niet zomaar meer en met vastleggen in een contract maak je het jezelf (en hem vooral) niet makkelijker. Als je hier meer over wilt weten, dan zeg je het maar.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:22

In plaats van achterdochtig te zijn en overal beren op de weg te zien zou je ook gewoon kunnen denken dat dat geld nuttig besteed word aan zorg, pensioenen, ontlasten minima of iets dergelijks.
Overigens heel actueel de betuwelijn. Er is het eerste half jaar 2004 een meevaller van 117 miljoen euro! Maakt weer klein beetje goed van die miljarden.. vorig jaar ook al meer dan 200 miljoen bespaard trouwens las ik.
Wat betreft je oplossing denk ik dat je vroeg of laat door de mand valt. Bovendien als velen zoiets doen blijft grijskenteken teveel geld kosten en word het over paar jaar helemaal afgeschaft..

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:25

Vergeet niet dat je ook inlevert om grijs te kunnen rijden, zoals zitplaatsen en comfort (in veel auto's, niet allemaal).

Heel die houderschapsbelasting moeten ze gewoon opheffen. Slaat helemaal nergens op en wij zijn de enigen in Europa.

Dat geldt ook voor de BPM, dus hup, weg ermee!

De vervuiler moet betalen? Dat gebeurt al via de accijnzen die op de brandstof geheven worden en hoe meer km's je rijdt, hoe brandstof je verbruikt, hoe meer accijns je betaalt.

De werkeloosheid in Nederland is de hardst stijgende in Europa. Laat dit kabinet alsjeblieft vallen voordat ze nog meer schade aanrichten!

=^.,.^=

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:32

Lovely schreef:
Wie gaat er dan van jouw geld op vakantie??? Je beweert dat op nogal agressieve manier en ik wil wel eens weten waar je al die agressie en frustratie op baseert. De kans is vrij groot dat ik je gerust kan stellen omtrent het uitgaven patroon van ***wie*** (zie boven).

Met een inschrijving bij de kvk ben je er nog niet. Een auto lenen van een bedrijf van een ander gaat ook niet zomaar meer en met vastleggen in een contract maak je het jezelf (en hem vooral) niet makkelijker. Als je hier meer over wilt weten, dan zeg je het maar.


'Al die agressie en frustratie' vind ik nogal bits gesteld en kort door de bocht. Als ik jouw stukjes zo lees, denk ik dat je werkzaam bent of affiniteit hebt met/bij 'de politiek'. Maar je hebt idd wel wat gelijk, ik raak zo ondertussen flink gefrustreerd maar dat is niet zonder reden. Niet agressief, wél gedreven in mijn (vaststaande) mening. Mijn mening is écht niet apart hoor. Meerderen denken zo (hoewel ze dit misschien op een andere manier uiting geven). Als ik agressief en gefrustreerd overkom over het uitgavenpatroon (wat ik eigenlijk niet bedoel, meer het 'declaratiepatroon') vind ik dat de schuld bij 'de regering' ligt omdat zij mij geen enkele reden geeft een andere mening aan te doen. Ik denk dat de taak bij 'de regering' (blijf het even zo aanduiden) ligt om mij van zoveel geloofwaardige en overtuigende info te voorzien, zodat ik een andere of scherpe-randjes-eraf mening kan vormen. Ik vind dan ook dat de regering hierin duidelijk tekort komt omdat de ontevredenheid er bij vélen vanaf straalt.

Ik denk dat het voor het tweede deel van je gequote stukje niet handig is dit uitgebreid op de site te plaatsen. Ik weet inderdaad meerdere 'mazen in het net' om er toch nog vrij ongeschonden uit te komen. Wat ik opnoemde is iets waar iedereen met een beetje gezond verstand op kan komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:38

Ontevreden mensen schreeuwen altijd harder dan tevreden mensen, dat valt altijd weer op. Dat betekent niet dat ze meer gelijk hebben dan een ander trouwens. Nee, ik werk niet in de politiek en ik heb er ook geen bijzondere affiniteit mee, ik probeer de zaken alleen maar van verschillende kanten te bekijken en niet alleen vanuit mijn eigen luie stoel (met als doel vooral mijn eigen stoel zo comfortabel mogelijk te laten zijn). Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel (heeft moet eigenlijk zijn heb in goed Amsterdams) en zodoende heeft alles een keerzijde.

Aan halve informatie heeft niemand iets en de route die jij voorstelt via een bedrijfje van iemand anders is niet handig, beschouw het maar als een waarschuwing. Je zult een verstandigere weg moeten zoeken om grijs te kunnen blijven rijden.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:39

Wat houd volgens jou dan dat declaratiepatroon in? Want als jij het daar mee oneens bent kun je me dat vast haarfijn uitleggen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:42

toscana schreef:
In plaats van achterdochtig te zijn en overal beren op de weg te zien zou je ook gewoon kunnen denken dat dat geld nuttig besteed word aan zorg, pensioenen, ontlasten minima of iets dergelijks.


Prima!!! Doen!!! Vooral aan zorg en pensioenen. Ontlasten minima!!! Meteen!!! Was het maar waar dat dat ook écht gebeurt.
Ik vind het héle goede ideeën en zou zeker willen (op)offeren ervoor. Het probleem is alleen dat sommige mensen dus helemaal níets hievoor hoeven te offeren en anderen alleen maar. Dat vind ik dus onevenredig en oneerlijk verdeeld. Taak aan de politiek om hieraan wat te doen.
Op dit moment zie ik alleen maar mezelf gekort in mijn portemonnee en een vriend (veel geld, eigen goedlopend bedrijf) zie ik alleen maar rijker worden..... Heel erg oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:43

ALs die jongen hard werkt, lijkt het me niet zo oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:45

Vergeet niet dat de mensen met een eigen bedrijf ook vaak heel wat uurtjes maken.
Buiten de normale werktijden om, is het nog boekhouden en als het slechter gaat, slaap je echt niet.

Als het goed gaat, verdien je idd meer als dat je gewoon werkt
Maar als het slechter gaat, krijg ik gewoon mijn loon en slaap nog steeds lekker.

Het feit van grijs is, dat het kabinet het gewoon te lang heeft toegestaan.
Daarom zijn er nu meer "gedupeerde"
Ze hadden dat meteen goed moeten veranderen, jaren terug.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:47

toscana schreef:
Wat houd volgens jou dan dat declaratiepatroon in? Want als jij het daar mee oneens bent kun je me dat vast haarfijn uitleggen.



Nee dank je. Ik krijg meer het idee dat ik nu mezelf moet verdedigen ten opzicht van minimaal 2 mensen en daar heb ik dus geen trek in. Ik kom op bokt voor gezelligheid en ik ga een gezonde, stevige discussie niet uit de weg. Maar mezelf 'moeten' verdedigen..... --> thanks but no thanks!
Voel me behandeld als klein kind en daar pas ik voor.

Beetje jammer dat ik voor mijn mening uitkom waarop iedere keer zeer gedetailleerd gereageerd moet worden. Dat was de opzet van deze topic niet.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:48

Probleem is dat als je aan iemand z'n portemonnee komt hij het er zelden mee eens is.. ik mag aannemen dat ze toch echt proberen te bezuinigen waar dat het beste kan en grijs kenteken is in mijn ogen inderdaad zoiets. Dat er daarnaast misschien nog wel ergens (bijv. die vriend) wat te halen valt is een ander verhaal. Hoge inkomens betalen overigens ook een hoog tarief belasting zoals je ongetwijfeld weet dus wat het probleem is weet ik niet maar jij misschien wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:49

Jammer dat je niet kunt onderbouwen wat je beweert, het was voor de discussie wel beter geweest.