Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:58

Ik dacht dat dat van de baan was

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 23:58

Sylvia schreef:
Over een grijs kenteken wat afgeschaft wordt voor particulieren Nagelbijten / Gniffelen

Oei oei wat een drama.


Ja, voor heel veel wel. Jij heb geen grijs kenteken auto, anders zou jij ook wel anders piepen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:59

Voor particulieren niet, ondernemingen mogen met grijs kenteken blijven rijden. Dat laatste, afschaffen voor ondernemingen, is idd van de baan...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:59

Nee dan zou ik niet anders piepen. Ik snap echt jouw probleem niet, wat heb je er in godsnaam mee te maken? Je gaat verhuizen naar het buitenland...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:02

Precies.. HOBBY-boeren.. en wat hebben die? Voornamelijk een leuk boederijtje met siertuin, paar paardjes, wat kippetjes, geitjes e.d. moestuintje en een paar fruitboompjes misschien voor eigen gebruik.. die mensen hebben gewoon een normale baan (meestal goedbetaald anders kun je geen hobbyboerderijtje kopen) en daarnaast wat ruimte om het huis voor de fun.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 00:05

toscana schreef:
Precies.. HOBBY-boeren.. en wat hebben die? Voornamelijk een leuk boederijtje met siertuin, paar paardjes, wat kippetjes, geitjes e.d. moestuintje en een paar fruitboompjes misschien voor eigen gebruik.. die mensen hebben gewoon een normale baan (meestal goedbetaald anders kun je geen hobbyboerderijtje kopen) en daarnaast wat ruimte om het huis voor de fun.



Je kan naast heel veel verdriet toch geluk hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:07

Citaat:
Nu worden de boeren ook gepakt met het grijskenteken. Het zijn allemaal kleine zelfstandige.
+
Citaat:
Hobby boeren bedoel ik

Waarom kom je dan met de opmerking dat je later geen boer meer gaat zien, en dat dit boertjepesten is, evenals de andere milieuwetgeving? Als het toch enkel om hobbyboeren gaat? Dat zijn geen ondernemers die ervan moeten leven, maar mensen die een klein beetje voor hun hobby doen, en het ook zo kunnen opgeven. Die hebben geen noodzaak hiertot.

Citaat:
en verder wordt veel met de 4 x 4 gedaan. Stukkie land, wat groente of wat dan ook op verbouwen.

Een boer of een Hobbyboer vind ik wel een onwijs groot verschil... Ben trouwens wel benieuwd hoe ze hun land verbouwen met 4x4.. zijn daar dan speciale ploegen, en eggen, en frezen voor? Wát doen ze dan met hun 4x4?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:09

PhiaBink schreef:
:)* Misschien beter mijn onderschrift lezen of op mijn homepage kijken.
Ik rij in de Cuore en mijn man in de 4 x 4. Mag dat???


Ja hoor, mag. Wat een geluk dat ie er bijna niet meer in rijdt Ach gut Maar ik ben nog steeds van mening dat 5000 meter 5 km. Lips are sealed

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 00:11

Maya"]
Een boer of een Hobbyboer vind ik wel een onwijs groot verschil... Ben trouwens wel benieuwd hoe ze hun land verbouwen met 4x4.. zijn daar dan speciale ploegen, en eggen, en frezen voor? Wát doen ze dan met hun 4x4?
[/quote]



[quote="PhiaBink schreef:
Hobby boeren bedoel ik, zie je hier met 4 x 4 rijden. Lenen ergens een trekker als ze dat nodig is en verder wordt veel met de 4 x 4 gedaan. Stukkie land, wat groente of wat dan ook op verbouwen. Dat zie je best veel. Voor het oogsten hebben de landbouwers natuurlijk trekkers. Dat is logisch.


Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:12

Goh, Phia... Waar hebben ze dan die 4x4 voor nodig?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:12

PhiaBink schreef:
Je kan naast heel veel verdriet toch geluk hebben Haha!


Doe mij 50 miljoen overheidssteun en ik word de grootste hobbyboer van Nederland Haha!
en over 50 jaar? Dan staat het landschap wat ik gecreerd heb op 1 of andere beschermde lijst vanwege het geweldige resultaat met houtwallen, poelen, vlechtheggen etc.. OK dan!
vanuit heel de wereld zijn tegen die tijd al onderzoekers, natuurbeschermers, vogelaars, etc. op bezoek geweest om te leren van mijn ideeen... Slim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:12

PhiaBink schreef:
verder wordt veel met de 4 x 4 gedaan. Stukkie land, wat groente of wat dan ook op verbouwen.

Maar wat is dan die verder??? Daar doel ik op, want er wordt naast dat ze een trekker lenen van de boeren, en daar dus werk mee verrichten. Blijkbaar ook nog ander werk met die 4x4 gedaan voor op het land, en ik wil weten, wat dat dan is? Je hebt het toch echt over groente of wat verbouwen op een stukkie land, mbv een 4x4... Blond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:15

Op een stukje land van 5 km nog wel... Dat wordt een hoop handwerk hoor Nagelbijten / Gniffelen Of misschien knopen ze de huisvriend op de trekhaak en doet ie al rijdende plantjes uitsteken...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 05-10-04 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:15

Ik heb dan natuurlijk wel personeel nodig maar dat kan op het te vormen landgoed wonen met alle gemakken van dien.. aanmelden kan hier Haha!
Laatst bijgewerkt door toscana op 05-10-04 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:16

Toscana droomt lekker verder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:17

Sylvia schreef:
Op een stukje land van 5 km nog wel... Dat wordt een hoop handwerk hoor Nagelbijten / Gniffelen

Is het trouwens enkel land van 5 km lang? Dat snap ik ook niet echt, hoe breed is het dan? En waar haalt een hobbyboertje in godsnaam zoveel geld vandaan, om zoveel land, van 5 km lang nog wel, te kunnen kopen of pachten? Dan kan je het ook niet echt meer een hobbyboertje noemen... Wij zijn serieuze agrariërs, en hebben echt geen brokken land van 5 km lang zeg... Zou wel willen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:19

Nee, wij ook niet. Wel van 5km2 (geloof ik althans), maar goed, ook wij waren geen hobby-boeren...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:19

Sylvia schreef:
Toscana droomt lekker verder Haha!


You may say i'm a dreamer...

ach dromen is het mooiste wat er is.. alles kan, alles mag...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:21

Zoals grijs kenteken blijven rijden als je particulier bent... *droomt ook weg*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:24

Ooh het is een prachtige tijd om zo over een grote jackpot te gaan dromen.. moet alleen eerst zo nog even een spuit in m'n been douwen Huilen
medicijnen trouwens en geen rare dingen Knipoog wel k.t want waarschijnlijk word ik om uur of 4 wakker omdat naar toilet moet en dan val ik niet meer in slaap.. bijwerkinkje waar ik niet zo blij mee ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:01

WTF is een "hobbyboer"???

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:02

Een boer die een stuk land van 5000 meter en een 4x4 heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:04

Je vergeet de toevoeging dat hij dat land dan ook met die 4x4 bewerkt Sylvia!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:06

Ach ja, sorry! Stom! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:07

En dat land dat bewerkt die "hobbyboer" dan dus???
ik-begrijp-er-echt-helemaal-niks-van