Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:51

Randy01 schreef:
Nee dank je. Ik krijg meer het idee dat ik nu mezelf moet verdedigen ten opzicht van minimaal 2 mensen en daar heb ik dus geen trek in. Ik kom op bokt voor gezelligheid en ik ga een gezonde, stevige discussie niet uit de weg. Maar mezelf 'moeten' verdedigen..... --> thanks but no thanks!
Voel me behandeld als klein kind en daar pas ik voor.

Beetje jammer dat ik voor mijn mening uitkom waarop iedere keer zeer gedetailleerd gereageerd moet worden. Dat was de opzet van deze topic niet.


Sorry hoor ik vatte gewoon niet precies wat jij bedoeld/verstaat onder dat declaratiepatroon... ik wilde gewoon graag uitleg verder niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:51

toscana schreef:
Probleem is dat als je aan iemand z'n portemonnee komt hij het er zelden mee eens is.. ik mag aannemen dat ze toch echt proberen te bezuinigen waar dat het beste kan en grijs kenteken is in mijn ogen inderdaad zoiets. Dat er daarnaast misschien nog wel ergens (bijv. die vriend) wat te halen valt is een ander verhaal. Hoge inkomens betalen overigens ook een hoog tarief belasting zoals je ongetwijfeld weet dus wat het probleem is weet ik niet maar jij misschien wel...

Bijvoorbeeld omdat veel grijze kenteken auto's bedoeld zijn voor hobby en niet voor noodzaak. 'De regering' heeft misschien reden om hobby niet langer indirect te subsidiëren??

Eigen baas zijn kent nogal wat details, pensioenvoorziening bijvoorbeeld... ook heel actueel. Iedere ondernemer doet er verstandig aan om voor zichzelf te sparen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:52

Ik kwam éven in de verleiding ... maaruhhhh.... nee dank jullie.
Hou het bij mijn eigen mening, kan het onderbouwen, maar wíl het hier niet onderbouwen. Niet op deze manier.
Vind het een oneerlijke discussie aangezien er niet geantwoord wordt met onderbouwingen maar telkens weer een wedervraag. Dat vind ik geen definitie van een gezonde discussie.

1 zin: declaratiepatroon zoals al dikwijls in het nieuws is geweest is al een makkelijk voorbeeld!!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:53

Lovely schreef:
Bijvoorbeeld omdat veel grijze kenteken auto's bedoeld zijn voor hobby en niet voor noodzaak. 'De regering' heeft misschien reden om hobby niet langer indirect te subsidiëren??


Dat meen je toch niet? Schijnheilig Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:54

Vraag maar raak! Ik wil best proberen te antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:55

toscana"]
[quote="Lovely schreef:
Bijvoorbeeld omdat veel grijze kenteken auto's bedoeld zijn voor hobby en niet voor noodzaak. 'De regering' heeft misschien reden om hobby niet langer indirect te subsidiëren??


Dat meen je toch niet? Schijnheilig Haha!
[/quote]
Jawel, dat meen ik wel Lachen.

Het levert meer op dan die paar bonnetjes van 'de regering'.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:58

Ooh ja dan komen we weer op het verhaal van Brinkhorst die zijn Europese collega's thuis uitnodigde en dat zou veel duurder zijn dan ergens anders. Zijn aardappel schuur was tijdelijk aangekleed voor de gelegenheid. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:08

En het verschil tussen die locatie en een venue in een 5 sterrenhotel, dat stopte hij in zijn eigen zak, bracht het via zijn bankrekening naar de dichtsbijzijnde Jaguardealer die daardoor weer belasting af kon dragen en premies kon betalen voor zijn werknemers, salarissen kon betalen waarmee die werknemers gingen winkelen bij de Lidl en de Wibra, waar men direct een opleving zag in de cijfers en zodoende besloot tot een uitbreiding waarvoor het plaatselijke timmerbedrijf werd benaderd.... De locale glashandel snoepte ook nog mee omdat Brinkhorst iets slordig was met het uitparkeren van zijn Jag en zodoende de voorpui van het gebouw enigszins beschadigde; de glasfabriek in het noorden van het land kreeg daartoe een opdracht tot het vervaardigen van een glasplaatje van ongeveer 90 m2, waarvoor een speciaal opgeleide werknemer moest worden ingeleend bij een glasfabriek in het zuiden des lands....

Die Brinkhorst, aardappel hobbyboer???

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:12

Aan de grote van zijn aardappelschuur te zien niet echt een hobbyboer nee... heb geen auto met grijskenteken op zijn erf zien staan ook trouwens Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:12

Heeft Brinkhorst een 4x4 en laarzen? Dan is 't een hobbyboer ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:13

Misschien stiekem verstopt in de schuur achter de hapjestafel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:14

Sylvia schreef:
Heeft Brinkhorst een 4x4 en laarzen? Dan is 't een hobbyboer ja

Vooralsnog is er alleen een aardappelschuur gevonden. Die laarzen waren volgens mij leenlaarzen van de AID (Fiod voor hobbyboeren) die je op elk journaal onder allerlei knieën ziet.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:18

Schuur paste volgens mij zowat een 20x60 bak in.. beetje ruim voor een aardappel-hobby-boer. Meer iets voor een paardjes-hobby-boer. Er is wel modder gevonden overigens. Maar dat is deskundig verwijderd voor het bezoek arriveerde.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:52

Jammer dat deze discussie is verzand in het maken van grappen.
Hoewel sommige wel leuk zijn is de discussie hierdoor verdwenen.
Dus laten we het gaan hebben over het grijs kenteken en niet wat de definitie van hobbyboer is.
Laatst bijgewerkt door Katja op 05-10-04 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:57

Katja, de discussie over 't grijze kenteken loopt al godweethoelang op AM, wat ik dus ook al op TeM heb gezegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:58

Dat wou ik ook net zeggen Verward.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:28

Ja gezelig.. en verzande discussie waarin bekenden een geintje kunnen maken. Altijd als een topic off-topic gaat word dit als een probleem ervaren.. so what als alles al geschreven is.. beetje lol hoort er ook bij Clown

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:43

Van de site: www.zijnzegek.nl

Datum: 05-10-2004
Naam: Donald J. Het begrip 'bedrijfsauto' voor bestelbussen doet voor de Wet BPM niet ter zake. Zo ook niet dat iedereen hier zegt dat het grijze kenteken geldt voor ondernemers. Dat is niet zo. Het grijze kenteken is in het leven geroepen voor auto's die zijn ingericht voor het vervoer van goederen (anders dus dan het vervoer van personen). Dit inrichten voor het vervoer van goederen is wettelijk vastgelegd in de Wet BPM. De eisen hiervoor zijn o.a. de afmeting van laadvloer, tussenschot, geen zijruiten bij bestelbussen enz. Als hieraan wordt voldaan, wordt het kenteken grijs en gelden andere regels m.b.t. BPM en HSB dan voor geel. Iedere dubbele cabine op grijs kenteken voldoet aan die wettelijk bepalingen: zij zijn ingericht voor het vervoer van goederen. Zij voldoen daarmee aan de wettelijke vereisten voor vrijstelling van BPM en een lager tarief HSB. Grijs kenteken is hier dus op zijn plaats en een event. dubbele cabine doet hier niet aan af. De industrie is hier handig op ingesprongen. Denk aan termen zoals 'aannemersuitvoering', enz. Maar wettelijk is er geen speld tussen te krijgen. De inrichtingseis is de voorwaarde voor 'grijs'. En wie er dan in rondrijdt en met welk doel, doet niet meer ter zake. Zo kan/mag iedereen rijden in een grijs-kentekenauto. Zo ook minister Zalm of Koningin Beatrix. Maakt niet uit wie. Zolang maar niet wordt 'gerommeld' met de inrichtigseisen. Dat bijv. minster Brinkhorst particulier gebruik FRAUDE noemt en dat staatssecretaris Wijn en minster Zalm dit ONEIGENLIJK GEBRUIK noemen, zegt veel over deze bewindslieden: ze snappen er geen zak van. Dat bleek al eerder uit het radio-optreden van Wijn, waarin hij beweerde dat grijze kentekens helemaal geen HSB betaalden... Jammer alleen dat ons kabinet dit onderwerp niet goed begrijpt. Een auto ingericht voor het vervoer van goederen wil men nu gelijk belasten als de personeneauto. Dit terwijl de Wet BPM juist een wezenlijk onderscheid maakt tussen deze twee soorten van auto's. Het argument wordt gebruikt dat 'dit soort auto's' meer de maatschappelijke kosten moeten gaan dragen die zij veroorzaken. Bovendien zou dit een positief effecht hebben op het milieu. Wijn verwacht dat door deze maatregel de dieselbestelauto's langzamerhand van de weg verdwijnen en dat daarvoor in de plaats bestelauto's op benzine zullen verschijnen. Is deze aanname reeel? De tijd zal het leren. Maar het voorstel is nog geen wet. Hopelijk is men in de 1e en 2e Kamer meer op de hoogte van de BPM. Ons Kabinet is dat niet. Donald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:59

Diesel verdwijnt pas als diesel te duur is.

Op www.overheid.nl kan iedereen de wetten inzien en zijn eigen conclusies trekken.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:21

Lovely schreef:
Diesel verdwijnt pas als diesel te duur is.

Op www.overheid.nl kan iedereen de wetten inzien en zijn eigen conclusies trekken.



Ach, deze en nog meer sites van de overheid zijn al een paar dagen gehackt OK dan! , luister je niet naar de radio? Haha! Zelfs hackers zijn het niet met de plannen van dit kabinet eens. Ze plegen nog iets strafbaars ook. Foei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:32

Dat weet ik wel hoor Phia, wees maar niet bang. De sites komen wel weer terug online hoor, zodat iedereen zelf de wet- en regelgeving kan raadplegen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:40

Randy01 schreef:
Op dit moment zie ik alleen maar mezelf gekort in mijn portemonnee en een vriend (veel geld, eigen goedlopend bedrijf) zie ik alleen maar rijker worden..... Heel erg oneerlijk.

Mijn vader heeft ook een goed lopend bedrijf,
heb je enig idee hoeveel gezinnen kunnen vreten van zijn inspanningen?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 12:48

Lovely schreef:
Dat weet ik wel hoor Phia, wees maar niet bang. De sites komen wel weer terug online hoor, zodat iedereen zelf de wet- en regelgeving kan raadplegen.


De grijs kenteken auto bezitters doen alles volgens de wet. Het grijs kenteken hoort bij de auto en niet bij de bestuurder of eigenaar ervan. Voldoet aan de wettelijke eisen van laadvloer oppervlakte, indeling enz.

Ik geloof dat jij ook iemand kent met een grijs kenteken auto die jou paard wel eens heeft vervoert. Wel rot voor die kennis dat die nu ook zoveel moeten gaan betalen voor hun auto.

Solidair zijn met mede bokkers en mensen op jou stal komt niet in jou op. Echt een egoistische instelling hebben sommige hier. Stoom uit je oren

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:53

Ik ben blij dat jij met zoiets zieligs als het hacken van dergelijke sites kunt lachen Phia.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 13:07

Sylvia schreef:
Ik ben blij dat jij met zoiets zieligs als het hacken van dergelijke sites kunt lachen Phia.



Ik denk dat er meer mensen er om lachen. Dat zijn mensen die zich genaait voelen door deze super regering 1 BAK ELLENDE 2, onderleiding van Harry Potter met zijn zielige pootje.

Jij voelt je zeker niet genaait wat ze allemaal van plan zijn. Vind het zeker niet erg van de fraudes die hier zijn aangetroffen. Blij zeker dat JOU belasting centjes in een bodemloze put terecht gekomen is. Mijn centjes en van alle Nederlanders zitten in die bodemloze put. Boos!

Zeker ook niet gezien dat er in Amsterdam een grote protest aktie was. Zeker ook niet gehoort dat er veel akties komen. Meer dan 75% van de Nederlanders zijn het met de regering niet eens. Jij behoort dus tot de 25% die het helemaal eens is. Hou vol Sylvia, hou vol.