Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MariaVerspek schreef:Voor Nieuwshorse schreef ik deze column:
[url]
https://nieuws.horse/2023/03/05/is-een- ... -paradijs/[/url]
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Adelaide71 schreef:Vind de column ook niet per se heel goed, maar vind de paddock paradises ook niet altijd je-van-het: heb vaak het idee dat de ruimte te beperkt is om lekker te kunnen spelen en links en rechts uit te wijken, wat ze op een wei wel vaak doen hier. Daarnaast vind ik het er snel heel rommelig uitzien zo'n track-systeem. En zijn paarden echt gelukkiger op zandpaden en kleine(re) open stukken dan op een wei? Is daar onderzoek naar gedaan?
MariaVerspek schreef:Adelaide71 schreef:Vind de column ook niet per se heel goed, maar vind de paddock paradises ook niet altijd je-van-het: heb vaak het idee dat de ruimte te beperkt is om lekker te kunnen spelen en links en rechts uit te wijken, wat ze op een wei wel vaak doen hier. Daarnaast vind ik het er snel heel rommelig uitzien zo'n track-systeem. En zijn paarden echt gelukkiger op zandpaden en kleine(re) open stukken dan op een wei? Is daar onderzoek naar gedaan?
En paddock paradise biedt geen enkel sprietje gras...
pmarena schreef:Ik ga mee met bovenstaande reacties.
En ben groot fan van op zijn minst een looppad rond de wei, dat maakt de weidegang zo veel leuker en interessanter voor een paardEn liever dat ze als extra ruimte tijdens slecht weer dat looppad kapot mogen lopen tot dat "zware zwarte zand" en daar nog de benen kunnen strekken, dan dat ze alleen maar op een paddockje mogen en/of op een stukje kapotgelopen wei, toch...?
Zo'n pad en andere verrijking zijn gewoon een goed idee, of mensen het nu "stom nieuwerwets" vinden of niet
Melzazu schreef:Hmmm als de titel was geweest:
Is een paddock paradise wel altijd een paradijs?
En er was in je column duidelijk naar voren gekomen dat er ook andere paddock paradises zijn die wel degelijk een paradijs zijn voor paarden was het iets genuanceerder.
By the way: Mijn paard staat niet op een pp en ook niet 24/7 buiten voor wat het je waard is.
MariaVerspek schreef:Adelaide71 schreef:Vind de column ook niet per se heel goed, maar vind de paddock paradises ook niet altijd je-van-het: heb vaak het idee dat de ruimte te beperkt is om lekker te kunnen spelen en links en rechts uit te wijken, wat ze op een wei wel vaak doen hier. Daarnaast vind ik het er snel heel rommelig uitzien zo'n track-systeem. En zijn paarden echt gelukkiger op zandpaden en kleine(re) open stukken dan op een wei? Is daar onderzoek naar gedaan?
En paddock paradise biedt geen enkel sprietje gras...
MariaVerspek schreef:Melzazu schreef:Hmmm als de titel was geweest:
Is een paddock paradise wel altijd een paradijs?
En er was in je column duidelijk naar voren gekomen dat er ook andere paddock paradises zijn die wel degelijk een paradijs zijn voor paarden was het iets genuanceerder.
By the way: Mijn paard staat niet op een pp en ook niet 24/7 buiten voor wat het je waard is.
Zand, muggen, geen gras waardoor paarden zich vervelen, modder, smalle paadjes, water zonder doorstroom (gevaarlijk!). Ik zie het 'paradijs' er niet van in. Nergens.