Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Texas02 schreef:Ik ken wel iemand die Linux er voor mij op zou kunnen zetten, maar ik zit dan ook met Photoshop en Lightroom. No way dat ik terug ga naar Gimp, dat vond ik echt geen fijn programma meer toen ik Photoshop eenmaal kende. En ik zit met een aantal spellen, met name Farming Simulator 19 en ook wel Rollercoaster Tycoon op Steam. Doen die het dan nog. En ik begreep dat je Linux wel er bij op zou moeten kunnen (laten) zetten, dat Windows er ook op blijft. Dan zou ik Windows kunnen pakken voor Photoshop, maar werkt dat inderdaad zo? Kan de laptop dat dan ook aan, vooral als ik dan ook nog een spel ga spelen, of vraagt dat dan heel veel van zo'n laptop? Ik heb er al wel vaker aan gedacht, want ik wil Windows 11 niet. En sowieso, elke keer beloven ze dat dit echt de laatste versie van Windows wordt, en een poos later kondigen ze het volgende alweer aan. Dus ja, ik ben daar wel klaar mee. Maar dan moet het wel handig in gebruik zijn en de laptop moet het kunnen. Want ik wil op dit moment geen andere kopen, en alles wat je nu koopt zal die ellende van Windows 11 ook al wel op zitten.

8nnemiek schreef:Je kan een tweede besturingssysteem ook op de D-schijf zetten. Of, indien mogelijk, wat losse bestanden en programma’s naar de D verplaatsen zodat je op de C schijf voldoende ruimte hebt voor beide besturingssystemen.
Deri schreef:Het word ook aangeraden als je dualboot dat je elke OS op zijn eigen schijf installeerd omdat windows nog wel eens de bootloader van linux* wil verwijderen met een update.
8nnemiek schreef:Deri schreef:Het word ook aangeraden als je dualboot dat je elke OS op zijn eigen schijf installeerd omdat windows nog wel eens de bootloader van linux* wil verwijderen met een update.
Ik had zelf volgens mij twee partities op de SSD schijf.
Is dat iets nieuws dat Windows aan de Linux bestanden klooit? Daar heb ik, gelukkig, nooit last van gehad.