Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:31

Azmay schreef:
Ik vind dat er wel heel kritisch gereageerd word naar Deloryan, ik kan me voorstellen dat het nu een spannende periode is geweest en dat ze ook gewoon meer te doen heeft.

Lijkt me niet meer dan normaal dat ze even een paar weekjes de tijd neemt om het echt goed te doen.


Maar dát is niet waar ik moeite mee heb...
Het is de manier waarop dingen gecommuniceerd worden waar ik een soort van bezwaar tegen heb. Doe geen beloftes die je niet na kan komen, om geld binnen te harken. Wees eerlijk en geef aan dat je de server koopt wanneer het geld is overgeschreven.

En blijf communiceren... Er zijn nu een heleboel mensen die hebben gedoneerd, die een belang hebben bij die communicatie. Als ik op Instagram alleen maar foto's zie van uitjes, geeft dat wel een beetje een vreemde smaak. Natuurlijk weet ik wel dat Deloryan al heel erg veel werk in HR heeft zitten, dat ze het echt niet zomaar laat zitten. Maar ik mis wel iets...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:40

Janine1990 schreef:
Azmay schreef:
Ik vind dat er wel heel kritisch gereageerd word naar Deloryan, ik kan me voorstellen dat het nu een spannende periode is geweest en dat ze ook gewoon meer te doen heeft.

Lijkt me niet meer dan normaal dat ze even een paar weekjes de tijd neemt om het echt goed te doen.


Maar dát is niet waar ik moeite mee heb...
Het is de manier waarop dingen gecommuniceerd worden waar ik een soort van bezwaar tegen heb. Doe geen beloftes die je niet na kan komen, om geld binnen te harken. Wees eerlijk en geef aan dat je de server koopt wanneer het geld is overgeschreven.

En blijf communiceren... Er zijn nu een heleboel mensen die hebben gedoneerd, die een belang hebben bij die communicatie. Als ik op Instagram alleen maar foto's zie van uitjes, geeft dat wel een beetje een vreemde smaak. Natuurlijk weet ik wel dat Deloryan al heel erg veel werk in HR heeft zitten, dat ze het echt niet zomaar laat zitten. Maar ik mis wel iets...


Ik deel je gevoel niet, heb niet het idee dat ze beloofd heeft om onmiddelijk dingen te veranderen en vond dat er duidelijke antwoorden waren tijdens de kickstarter.

Desalniettemin zou je het gewoon bij haar persoonlijk aan kunnen kaarten als het je dwars zit in plaats van te klagen op een forum :o

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:43

Je hebt gelijk, ik ga haar een berichtje sturen :)

Overigens baal ik meer, in de zin van; teleurgesteld in mezelf dat ik het vertrouwen had.
Ik deel namelijk je mening, er waren constant heldere antwoorden. Ik vind het daarom zo jammer dat er ineens een vorm van radiostilte is. En dat breekt mijn vertrouwen af.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:37

Ik vind dat er ook niet heel veel communicatie is en vooral niet op de site. Leuk dat je allerlei social-media pagina's hebt, maar ik vind dat belangrijke updates veel meer op de site zelf thuis horen of ben ik dan ouderwets?

Wou ook al gaan zeuren over dat ze in mijn ogen vrij duidelijk heeft gezegd dat die nieuwe server dírect zou komen na het behalen van de Kickstarter, maar hield mijn mond maar. :o

Wel tof dat mennen er nu ook in gaat komen. Was al van plan om Welshjes te gaan fokken op de echte versie en nu dus helemaal.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:43

Janine1990 schreef:
Smee__ schreef:
Ik heb van de week weer een keer ingelogd om te kijken hoe m'n paarden er bij stonden maar speel al een tijd niet meer := Hoop dat ze m in april overzet ipv juni :D


Veel meer dan dat meld jij hier ook niet... Het is misschien handig om je even in te lezen voordat je dit soort dingen roept... Je komt niet echt geïnformeerd over.

Jeetje calm your tits, het is een spelletje :+ En ik weet prima waar ik het over heb, in het mailtje wat ik vrijdag heb gekregen stond namelijk op de to do list dat ze de server of in april ging overzetten maar als dat niet zou lukken dan in juni :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:43

Ik heb haar een privé bericht op HR gestuurd, laat het jullie weten als er nieuws is.

Voor hetzelfde geld is er natuurlijk al een nieuwe server, maar werkt het nog niet naar behoren. Ik vind namelijk wel dat de site momenteel erg snel is.

Ik vind je niet per se ouderwets hoor PA, maar er is natuurlijk wel een To do list op de site :) Maar daar staat niet in wat wij ons afvragen. Heb wat tips gegeven, dus hopelijk helpt dat?
Als ik nieuws heb, laat ik het weten!

Overigens zag ik wat kritiek op de Cleveland Bay (saaie kleur etc.), maar ik denk dat wanneer het spel volledig is (internationaal wedstrijden rijden etc.), deze rassen wel degelijk interessant gaan worden!
Op dit moment zijn er nauwelijks nog doelen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:45

Smee__ schreef:
Jeetje calm your tits, het is een spelletje :+ En ik weet prima waar ik het over heb, in het mailtje wat ik vrijdag heb gekregen stond namelijk op de to do list dat ze de server of in april ging overzetten maar als dat niet zou lukken dan in juni :+


Wtf... Dat verandert de zaak wel behoorlijk...
Het spel wordt in Oktober officieel geopend.
In principe zou er meteen na het behalen van de kickstarter een nieuwe server komen.... Daar zou ook de beta nog op komen. Weird...

Hoe ben je aan die info gekomen? Is precies de info die wij zoeken, maar is dus geen openbare communicatie over. %)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:50

Ik heb die mail ook gehad en het staat daar idd letterlijk in, net als een heleboel andere info en punten van kritiek die jullie leveren.

Een mail gaat naar adres van registratie dus lijkt me een prima manier van communicatie.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:52

Janine1990 schreef:
Ik vind je niet per se ouderwets hoor PA, maar er is natuurlijk wel een To do list op de site :) Maar daar staat niet in wat wij ons afvragen. Heb wat tips gegeven, dus hopelijk helpt dat?
Als ik nieuws heb, laat ik het weten!


Ik vind die to-do list dus echt zo gedwongen overkomen he. Alsof we haar moeten gaan controleren. Van mij had ze ook gewoon elke 2 weken een development blog mogen schrijven en daarin mogen vertellen hoe het gaat, waar ze mee bezig is, waar ze tegenaan loopt, wat klaar is etc. Er staan zoveel dingen al sinds het begin van de to-do list op "in progress" en dat is nog niet veranderd. Dan lijkt het alsof het stilstaat allemaal, terwijl dat misschien helemaal niet zo is.

Kortom: inderdaad een stukje communicatie die ik persoonlijk mis. Hoop dus dat je berichtje wat gaat helpen. Hoor graag of je wat hoort. :j

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:52

Caily schreef:
Ik heb die mail ook gehad en het staat daar idd letterlijk in, net als een heleboel andere info en punten van kritiek die jullie leveren.

Een mail gaat naar adres van registratie dus lijkt me een prima manier van communicatie.


Ik heb niets gehad...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 19:21

Hier ook niks ontvangen, hebben jullie de Nederlandse of Engelse versie? Ik weet namelijk dat voor de Engelse registratie een account is aangemaakt voor bulkmail (weet even niet meer hoe het heet) dit heeft een bepaald limiet tegen een bepaalde prijs, hierin is daarom alleen de Engelse versie meegepakt omdat de prijzen anders achterlijk hoog werden. (Bedenk me alleen net dat ik ook een Engels account heb, dus weet niet zo goed waar het in zit).

Wbt de to-do lijst, ik snap wat je bedoelt PeerAppel, maar anderzijds, beter iets dan niets, ik heb destijds zelf meegeholpen aan het samenstellen van deze lijst, het ziet er inderdaad wat gedwongen uit maar het is eigenlijk niks meer dan een opsomming van problemen in een speciale app (Asana) en die is geïntegreerd op de website. Dat is eigenlijk wat je daar ziet, maar moet je inderdaad maar net weten.

Wbt communicatie, ik weet het ook niet, ik ga er nu ook even geen woorden aan vuil maken :x behalve dan dat ik graag ook wat beter op de zou hoogte zijn. That being said: Ik zal haar zodirect even een berichtje doen met de vraag hoe en wat (heb haar op skype) dus het lijntje is kort. Dan kunnen we even de huidige punten van tafel halen.

Verder, ik steek mijn handen er voor in het vuur dat het geld goed besteed gaat worden, alleen de planning hangt af van een aantal factoren. Daar hoop ik binnenkort dus wat meer over te kunnen vertellen.

En mbt uitjes: Ik zit zelf niet op instagram dus ik volg haar niet daar, ik kan daar dan ook slecht over oordelen... Maar vergeet niet dat Deloryan ook nu nog achter de schermen bezig is met coderen (nieuwe server of niet). Maar ik begrijp wel dat het een vertekend beeld geeft. Voor hetzelfde geld zijn die uitjes voor een fundraiser ofzo of een bedrijfsuitje waar ze helemaal niet op zat te wachten (ik noem maar wat he). Neemt niet weg dat privé en zakelijk misschien beter gescheiden kan worden, al ist maar om zichzelf in te dekken en een professionelere indruk achter te laten. Anyways, lang verhaal kort, ik doe haar even een berichtje later vandaag en dan koppel ik de antwoorden terug zodra ik ze heb. Dus als er verder nog vragen zijn, plaats ze even hier en dan neem ik ze mee indien mogelijk!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:25

Ik zou haar ook niet willen veroordelen om die uitjes, maar ik wil er alleen maar mee aangeven dat het op dit moment bij donateurs een nare smaak kan geven in combinatie met een gebrek aan communicatie.
Heb ook aan haar aangegeven dat ik het haar van harte gun hoor.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 19:42

Was ook geen aanval hoor, ik hang er gewoon net een beetje tussen omdat ik hier en daar net wat meer weet (en wat makkelijker kan vragen) dan anderen hier. Daarnaast run ik ook met mijn ouders een eigen zaak en dan zie je hoe makkelijk het is voor iemand om conclusies te trekken. Dat probeerde ik eigenlijk een beetje over te brengen. Daarom ben ik zelf ook heel privé op mijn facebook (heb iets van 50 'vrienden') en houd ik de facebook van de zaak ook zo veel mogelijk puur zakelijk. It's a fine line... En, zonder te oordelen, denk ik dat Deloryan nog een beetje zoekende is naar die grens. Ze is heel enthousiast en betrokken, sociaal en gepassioneerd, dan deel je dingen natuurlijk erg makkelijk, maar of dat professioneel gezien met een eigen bedrijf nou zo handig is kan je je inderdaad afvragen. Zeker omdat er nu geld in het spel is en er onduidelijke/onvolledige informatie is.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:11

Xyris schreef:
Was ook geen aanval hoor, ik hang er gewoon net een beetje tussen omdat ik hier en daar net wat meer weet (en wat makkelijker kan vragen) dan anderen hier. Daarnaast run ik ook met mijn ouders een eigen zaak en dan zie je hoe makkelijk het is voor iemand om conclusies te trekken. Dat probeerde ik eigenlijk een beetje over te brengen. Daarom ben ik zelf ook heel privé op mijn facebook (heb iets van 50 'vrienden') en houd ik de facebook van de zaak ook zo veel mogelijk puur zakelijk. It's a fine line... En, zonder te oordelen, denk ik dat Deloryan nog een beetje zoekende is naar die grens. Ze is heel enthousiast en betrokken, sociaal en gepassioneerd, dan deel je dingen natuurlijk erg makkelijk, maar of dat professioneel gezien met een eigen bedrijf nou zo handig is kan je je inderdaad afvragen. Zeker omdat er nu geld in het spel is en er onduidelijke/onvolledige informatie is.


Nou, zo zie ik het inderdaad ook...

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6644
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:15

Thanks Nadja!

Dit heb ik dus inderdaad niet gekregen... :(

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 20:16

Oh kijk danku _/-\o_ beantwoordt al een hele hoop vragen!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:42

Bij mij komen de HR mails vaak in m'n spambox terecht :j Voor de rest deel ik de mening van Janine wel; er zou per direct een nieuwe server komen, en nu krijgen we dus te horen dat we daar wellicht nog wel drie maanden op mogen gaan wachten.. Al snap ik aan de andere kant ook wel dat er persoonlijke dingen tussen komen. Een lastige situatie imo

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:44

Helemaal geen lastige situatie, gewoon geen gewaagde uitspraken doen. Verder ga ik me er niet mee bemoeien, speel voor mn lol, en hopelijk maakt D het ook voor haar lol, dus ik ga en wil niks verwachten. Het is leuk hoe het is :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:12

Crons werken niet meer?

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:28

Afbeelding
Afbeelding

Mijn merrietje heeft vandaag 84.73 gescoord. :D
Hoger heb ik nog niet gehad denk ik.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 21:25

-Update-

Omdat er de laatste tijd toch wat onduidelijkheid is over hoe de zaken ervoor staan en hierdoor de nodige frustratie ontstaat heb ik met Deloryan afgesproken dat ik weer met enige regelmaat updates ga plaatsen hier op bokt m.b.t. de vooruitgang van Horse Reality, dit in de eerste plaats om Deloryan te ontlasten en mogelijke irritaties en onduidelijkheden uit de wereld te helpen en in de tweede plaats omdat er op dit moment gewoon te weinig tijd is om bij de Nederlandse versie alles up to date te houden m.b.t. vooruitgang (to-do lijst etc). Dus als er vragen zijn die niet zomaar even beantwoord kunnen worden dan kunnen jullie die aan mij stellen en dan speel ik ze weer door naar Deloryan, zo blijft het lijntje kort en centraal +:)+.

Instagram
Deloryan heeft twee instagrams, hierover is verwarring ontstaan omdat de ene Studio Deloryan heet en de andere Horserealitygame. Studio Deloryan is haar privé instagram! Dus als je de voortgang van het spel wilt volgen moet je bij Horserealitygame wezen!

Werk
Deloryan werkt nog steeds voor een werkgever, dit is nog tot eind mei. Hierdoor is het ook de vraag of het haar gaat lukken op tijd het spel over te zetten voor ze op vakantie gaat (eind mei). Daarnaast moet er ook daarna nog inkomsten zijn tot HR helemaal af is en officieel gelanceerd wordt. Hierdoor is Deloryan gedwongen om tijdelijk te gaan freelancen, daar is ze nu dus ook mee bezig, het creëren van een vangnet voor zichzelf.

Server
De server is gekocht en beschikbaar. Zoals ik al eerder aangaf duurt het een beste tijd om alle software van de ene server naar de andere server over te zetten. Dit is ook waar Deloryan nu mee bezig is. Een kleine positieve kink in de kabel: Ze heeft kennis gekregen van betere software waardoor het spel sneller gaat werken, ja, snellere server en snellere software. Maar wel iets waar ze zich even in moet verdiepen en moet herschrijven her en der om alles werkende te houden, waardoor sommige dingen dus wat langer duren dan gepland.

Mijn eigen ervaring met het starten van een bedrijf is dat dat bestaat uit 1 grote kettingreactie van 'kinken in de kabel' en niks, maar dan ook niks precies gaat zoals het in de planning stond. Houd er dus rekening mee dat dit soort zaken vaker zullen gebeuren en dat het geen onwil is, maar simpelweg regelgeving (zoals bijvoorbeeld de nieuwe veiligheidswet voor webpagina's) of andere onvoorziene zaken en zaken waar ze geen invloed op heeft. Het is gewoon echt niet te voorkomen, zeker niet als het het eerste bedrijf is dat iemand start. In zekere zin is er wel rekening mee gehouden, een goed voorbeeld hiervan is de Cleveland Bay, ik heb ooit eens uitgelegd hoeveel art er nodig is voor het maken van de mustang, je hebt alle kleuren x3 variaties, alle witpatronen x3, de standaard witpatronen x3, alle kleurengenen x3 en dan ook nog eens alle combinaties hierin, dat is verschrikkelijk veel werk die wij als spelers, maar Deloryan dus ook, liever gestoken zien worden in de ontwikkeling van het spel zelf. Mede daarom is er voor de Cleveland Bay gekozen (naast andere rassen en updates). Plus, vergeet niet dat Deloryan ook deels afhankelijk is van welke art wanneer aangeleverd wordt en dat dit de mogelijk grootste kostenpost is los van de server zelf. (Een bedrag die groter is dan de kickstarter zelf heeft opgeleverd) maar dat heet investeren.

Spelupdates
Hoewel we nu weinig zien gebeuren op de beta betekent het dus niet dat er niks gebeurd. De officiële versie wordt klaargestoomd, beta-data wordt overgezet van de huidige server naar de nieuwe server, nieuwe software wordt in acht genomen, greyscale plaatjes worden ingekleurd, contact wordt onderhouden met de illustrators voor de nieuwe gameart, oude bugs worden weggewerkt, de to-do-lijst wordt doorgenomen en zo kan ik wel even doorgaan. Er gebeurt dus heel veel achter de schermen.

Serversplitsing
Om een deel van het updateinfo probleem op te lossen en alle zaken wat centraler te maken zoals beeld en tekst gaat er in de toekomst, als de tijd hier rijp voor is, een "3e" server komen naast de NL en de EN server waar updateinfo en plaatjes centraal staan zodat beide zaken makkelijker en sneller aangepast kunnen worden indien er een update is of sprake is van een fout (zoals bijvoorbeeld de verkeerde kleur en genencombi) dit zal de communicatie over en weer een stuk verbeteren. Maar dit zal pas in de verre toekomst gebeuren.

Laatste online update
Vandaag is er ook een update online gezet, deze is hier terug te vinden.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:31

Jammer moet je inloggen zie ik van het weekend wel weer ben nu ook aan het werk.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 21:33

Marcella schreef:
Jammer moet je inloggen zie ik van het weekend wel weer ben nu ook aan het werk.

:') soms weet ik echt even niet hoe ik op je moet reageren

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:35

Fijne update!
Ik zie het wel wanneer het officieel gelanceerd word!