Genetica spel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 17:35

Hoihoi,

ik zoek een online spel vergelijkbaar met Howrze die echt gebaseerd is op real life genetica, dus niet op toeval in combinatie met statische percentages.
Daarnaast is een gebruiksvriendelijke duidelijke layout met realistische plaatjes voor mij ook wel echt belangrijk.
Bij voorkeur uiteraard een paardenspel, maar dit is niet noodzakelijk.

Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Thanks!

Ssuuz92
Berichten: 462
Geregistreerd: 23-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:37


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 17:53

Thanks, de eerste ziet er erg aantrekkelijk uit. Helaas nog wachtende op een bevestigingsmail..

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:54

My horsez misschien?

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:19

Ik raad echt equiverse aan. Die gebruiken overigens wel de Amerikaanse kleuren voor Shetlanders, want het is nou eenmaal een Amerikaans spel. Ik heet megansparrow op dat spel voor het geval je iets wilt vragen.

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:37

Dan raad ik Myhorsez.com aan. Een heel fijn en duidelijk spel, Nederlandstalig, met heel wat leuke mensen. Ook houden ze rekening met genetica en heeft elk ras een andere tekening. Ik heet op dat spel Paardje01, voor mocht je vragen hebben. :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:45

Ben zo even aan het rondneuzen op de 3 suggesties.
Horsereality kijk ik even rustig aan hoe deze zich nog gaat ontwikkelen.
Equiverze ziet er goed uit, alleen, ik krijg de indruk dat je voor erg veel dingen moet betalen, of heb ik dit mis?
Myhorsez, ik kan hier niks over genetica vinden. Alleen vaardigheden en trainpunten. Waar staat de genetica?

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:53

Equiverse valt volledig zonder dat je hoeft te betalen te spelen. Alleen als je extra's wilt zoals speciale kleuren en het veranderen van kleuren enzo dan moet je met credits betalen, maar je kunt credits ook gewoon kopen met het muntgeld van het spel. Ik heb nooit een dollar aan het spel gegeven en toch ben ik deluxe(nu doe ik af en toe ook aan het verkopen van art, maar dat verdient niet heel veel in mijn geval). Maar het basisspel kun je dus gewoon zonder te betalen spelen, ook de speciale vachtkleuren zoals champagne kun je dus in munten bij elkaar sparen en dan met die munten credits kopen en dan de speciale items kopen. Dus in principe valt het te doen, je moet alleen wel goed zijn in sparen met munten. Ik heb nu ook een miljoen op de bank staan en dat is voornamelijk van inkomsten via de wedstrijden in het spel, dus het is mogelijk. Je kunt alleen geen arena's enzo zelf bouwen, dus je zult als geen deluxe bent altijd moeten betalen voor trainingen, maar met een rondje kop of munt heb je dat geld zo weer terug verdient. Je draait niet makkelijk verlies als je het goed aanpakt. Ik kan je wel een complete uitleg geven als je wilt over wat dan je dagelijkse ritueel wordt, maar ik verdien nu zelf iets van 20.000 munten per dag dacht ik ongeveer.

Alle functies zoals je eigen 'stables' waar mensen hun paarden kunnen stallen,kun je dus zonder. Dan betaal je per week 10 muntjes aan iemand die deluxe is per week, dus dat is echt nihil. Trainen is een grotere kostenpost met 20 munten per training per paard(dit is voor een N-geklasseerd paard), maar ook dat heb je makkelijk terugverdient. Als je kop of munt met 1000 inzet doet, wordt dit 3000 als het kop is. Dus dan verdien je met alleen dat spel al 5000 munten gemiddeld per dag. Verder kun je ook je paarden inschrijven in rijscholen ipv wedstrijden te rijden, dit kost je tijdens het inschrijven niks. Het bedrag dat je kwijt bent aan de rijschoolhouder is verrekend in het bedrag wat je krijgt. Wederom kunnen weer alleen deluxe spelers rijscholen hebben. Maar het spel is zeer goed te spelen als basic speler, dat heb ik zelf ook tot vorig jaar gedaan en toen kwam een gulle speler en kreeg ik van diegene 40 credits voor een jaar deluxe. :P

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 23:05

Klinkt goed allemaal, ik duik er nog even in, dank je voor de duidelijke uitleg. Alleen nog even een vraagje, je geeft aan dat bepaalde kleuren gekocht moeten worden, is dit alleen als je een vachtkeuze voor een specifiek paard wilt maken of kan je deze kleuren ook echt nog zelf fokken? Ik zou het namelijk jammer vinden als je speciale kleurtjes niet kan krijgen omdat er een prijskaartje aan hangt. Het gaat mij echt om de genetica en het realistische daarachter. Daar horen naar mijn mening ook de kans op speciale kleurtjes bij.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:13

Xyris, als je een merrie of hengst hebt, dan zijn er ook dekhengsten of draagmerrie's met die leuke kleurtjes(daar hangt natuurlijk wel een prijs aan in muntjes vooral als het dier en hoge stats en dubbele verdunning heeft), maar het is dus zeker mogelijk om oa champagne te fokken zonder ooit credits te gebruiken. Equiverse is ideaal om realistisch kleuren te fokken. Ze staan zelfs voor ongeveer 1000 munten ter dekking, maar die hengsten/merrie's raad ik je persoonlijk af om te gebruiken omdat die laag in stats zijn. Op equiverse is het namelijk wel zo dat stats meestal nog voor het leuke kleurtje gaan en daarna komen pas de leuke kleurtjes en de conformatie.

Ik heb zelf overigens ook speciale kleuren, zoals twee shetlanders die ik met een coat randomizer heb bewerkt en beide zijn ze champagne geworden. Op de site gaan ze namelijk uit van de Amerikaanse shetlander, dus meer kleuren dan de Nederlandse shetlanders. Ze zijn beide precies hetzelfde Classic champagne dun qua kleur. Verder heb je ook nog wat andere zeldzame kleuren zoals bv sooty, sooty is echt heel erg zeldzaam net als flaxen helaas ook.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-03-17 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 23:16

Ahh thanks, dat is helder. Ik zal je even als vriend uitnodigen.

Uhm, dat was mijn bedoeling in ieder geval. Ik krijg een redirect naar het forum ipv de mogelijkheid om een vriend uit te nodigen. Kan je mij toevallig uitnodigen? Mijn naam is Xaleah
Laatst bijgewerkt door Xyris op 21-03-17 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:17

Ik heet megansparrow in het spel, ben nu even online, ga even kijken of ik het kan opbrengen mijn shetlanders te unlocken (heb er 24, dus teveel om die dagelijks te doen).

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 23:19

Zie mijn vorige tekst (bijgewerkt)

Ja ik krijg de indruk dat je hier niet zo heel veel paarden kan hebben hé? Ik heb altijd Howrse gespeeld en ik heb er geloof ik een stuk of 300 daar...

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:22

Nee, je moet ze handmatig verzorgen, ook als je deluxe account hebt, of je moet al de care for all knop kopen voor credits. Dus je kunt geen 100den paarden houden, maar je krijgt wel 5 divisions als basic en ik als deluxe kan toe met 4, dus altijd mogelijkheid om een deel op slot te zetten.

Ik ben even zoekende hoe dat ook alweer moest, wacht even dus :+

Edit; gevonden en vriendschapsuitnodiging gestuurd :j

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:24

Horse Eden Eventing is ook nog een optie. Erg leuk met t fokken.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:30

Fennadev schreef:
Xyris, als je een merrie of hengst hebt, dan zijn er ook dekhengsten of draagmerrie's met die leuke kleurtjes(daar hangt natuurlijk wel een prijs aan in muntjes vooral als het dier en hoge stats en dubbele verdunning heeft), maar het is dus zeker mogelijk om oa champagne te fokken zonder ooit credits te gebruiken. Equiverse is ideaal om realistisch kleuren te fokken. Ze staan zelfs voor ongeveer 1000 munten ter dekking, maar die hengsten/merrie's raad ik je persoonlijk af om te gebruiken omdat die laag in stats zijn. Op equiverse is het namelijk wel zo dat stats meestal nog voor het leuke kleurtje gaan en daarna komen pas de leuke kleurtjes en de conformatie.

Ik heb zelf overigens ook speciale kleuren, zoals twee shetlanders die ik met een coat randomizer heb bewerkt en beide zijn ze champagne geworden. Op de site gaan ze namelijk uit van de Amerikaanse shetlander, dus meer kleuren dan de Nederlandse shetlanders. Ze zijn beide precies hetzelfde Classic champagne dun qua kleur. Verder heb je ook nog wat andere zeldzame kleuren zoals bv sooty, sooty is echt heel erg zeldzaam net als flaxen helaas ook.

Bedoel je dan zeldzaam voor Shetlanders? Ik heb 20 miniatures met champagne kleur haha :))

Maar ik kan ook Equiverse van harte aanbevelen :j

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:12

Nou, ja, champagne is sowieso wel meer zeldzaam en niet verkrijgbaar als beginnerspaard volgens mij. Dan moet je al een coat applicator gebruiken en in mijn tijd zaten de evc nog op 50k. Ik vind ze nu echt absurd duur, dus ik gebruik geen coat applicators meer. Wel heb ik twee sable champagnes met dun gekregen door de coat te randomizen.

Er zijn in de Shetlanders 0 met ChCh en nog geen pagina met Chch

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:14

Oh ja ik heb grotendeels wel zelf gefokt. En inmiddels 3 homozygoot champagnes :D

Ik zat net idd te kijken en 140k per evc is wel duur ja :=

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Genetica spel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 02:15

virturatz is een genetica spel van ratjes. en small critters ook
maar de 2e is niet met plaatjes