Van fulltime baan naar fulltime school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Van fulltime baan naar fulltime school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:45

Wie is er van een fulltime baan toch weer met een opleiding begonnen?

Hoe heb je dit opgelost qua financien en ben je blij met je keuze?

Hebben jullie eventueel nog tips/ervaringen?

Ben mij aan het orienteren namelijk.

Amandavd

Re: Van fulltime baan naar fulltime school

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:52

Ik ben een deeltijd opleiding gaan doen zodat ik daarnaast kon blijven werken, aan welke richting zit je te denken?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:57

Ik heb wel een tijdje fulltime gewerkt tussen mijn studie in. Ik heb daar niet zoveel problemen mee gehad qua financien omdat ik weer studiefinanciering ontving en naast mijn full-time studie elke week 20-30 uur bleef werken. Dus ik had niet echt een financieel gat.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:10

Ik had gespaard voor de studie, ben 32 uur gaan werken en heb deeltijd gestudeerd, al bleek het mogelijk daarin te versnellen. Uiteindelijk had ik na 5,5 jaar mijn master. Zo bleef het qua tijd en geld te behappen. Je houdt niet teveel tijd over voor een uitgebreid sociaal leven, dat niet...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 14:01

welke richting zit nog in twijfel.

Zit nu met mijn werk in het juridische wat ik wel leuk vind maar eventmanagement lijkt mij ook heel leuk.

Ik ben toen ik mijn MBO gehaald heb, was ik 18, gelijk gaan werken en ik merk dat het werken mij nu al tegen aan het staan is... ik ben nu 25 en vraag mij af of meer mensen die stap gemaakt hebben om toch weer de schoolbanken in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:06

Ik heb een jaar fulltime gewerkt, en nu doe ik een fulltime HBO opleiding. Ik woon nog thuis, dus kwa geld is het goed te doen. Ik heb alleen de havo gedaan, dus zonder diploma kom ik niet veel verder dan productiewerk wat ik na een jaar echt wel zat was.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:09

Ik heb ervoor gekozen om afgelopen september, op 25-jarige leeftijd, te starten met een HBO opleiding. Hiervoor werkte ik 32 uur per week, dus de overstap was zeker aan het begin wel groot, maar ik heb er geen moment spijt van. Ik woon samen met mijn vriend en gelukkig heeft hij een goede baan, waardoor ik niet mee hoef te betalen aan de hypotheek, boodschappen, etc. Wel betaal ik mijn eigen studiekosten etc. d.m.v. bijlenen bij DUO.

Als je graag weer wilt studeren zou ik het zeker aanraden! Een goede basis in de vorm van een diploma is zeer waardevol. :)
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 09-03-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:09

Ik ben op mijn 23ste weer gaan studeren nadat ik jarenlang in een supermarkt heb gewerkt. Ik heb niet fulltime gewerkt, maar de inkomsten zijn voor mij nu ongeveer gelijk. ik heb volledig recht op OV, aanvullende beurs en via mijn vaders werk een wezenpension tot mijn 27ste. Ik heb een appartement met huurtoeslag en ontvang zorgtoeslag.
Toen ik nog een auto had was ik erg armoedig en kon ik bijna niks. 3 weken geleden heb ik de auto weggedaan en omdat ik toch met gratis OV mag reizen bespaard me dat ruim 200 euro in de maand!
Qua financiën is het dus prima te doen voor mij, er komt binnenkort een scooter ter vervanging van de auto maar dat kost natuurlijk niet zoveel.
Ik ben wel by far de oudste in de klas, ik ben van 1992, de volgende is van 1996 en de jongsten zijn van 2000. := Door die kloof is het soms lastig vrienden te maken en zij snappen helemaal niks van mijn belastinggedoe enzo natuurlijk. Maar je kunt ook geluk hebben en een wat volwassenere klas krijgen! :)

Hiervoor heb ik ook een MBO opleiding gedaan waar ik naast fulltime kon werken, maar zonder HBO diploma kun je gewoon echt niks. Daarom ben ik weer de schoolbanken in gegaan.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:16

Ik ben na de Mavo meteen gaan werken en toen ik een jaar of 23 was terug naar school gegaan. We hadden toen wel een hypotheek dus er moest wel inkomen blijven komen. Ik deed een verkorte studie van 2 jaar en had financieel een hele constructie uitgeschreven. Ik nam een lening voor het particuliere lesgeld en studiefinanciering om rond te komen. Het eerste jaar + eerste periode 2e jaar zou fulltime school zijn en de rest van het 2e jaar fulltime werken/ stage met salaris. Aan het eind van mijn studie zou ik schuldenvrij zijn. Helaas werd ik tijdens mijn studie arbeidsongeschikt en heb ik er een aardige studieschuld aan over gehouden. Gelukkig heb ik nog wel mijn diploma kunnen halen waardoor de schuld bij de IB groep nog meeviel.

Ik heb er echter nooit spijt van gehad terug naar school te zijn gegaan en kan het iedereen aanraden op 'latere' leeftijd een studie op te pakken. Je doet het dan echt omdat jij het wilt en dat voelt anders dan omdat het moet.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 17:56

Okee opzich wel hoopgevende verhalen zo!

Nog meer mensen ervaring mee?