HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 11:35

Jullie handtekeningen zijn hard nodig om er voor te zorgen dat in het mooie natuurgebied de Maashorst waaronder Herperduin wat de meeste wel zullen kennen o.a. van de prachtige fotoshoots, wandelingen met de hond(en), paardrijden, dan wel mennen, behouden blijft voor oms en de andere recreanten.

De Maashorst wat in totaal 2400 HA groot is daarvan wordt 2000 HA omheind (daar is men al mee bezig!)dat houdt in dat er alleen nog hier omheen; een smalle schil gereden en gemend kan worden. Er blijft dus erg weinig over voor alle recreanten! Het gevolg is dat op de resterende 400 HA dan alle recreanten (mountainbikers, wandelaars, nordic walkers, trimmers, ruiters, menners, enz.) samen komen i.p.v. verdeeld over 2400 HA!

Ik zit in de werkgroep en één van onze acties is om een zo groot mogelijke achterban te krijgen d.m.v. het verzamelen van handtekeningen; we hebben er inmiddels 1200 en ook de Mountainbikers zijn actief (laatst vernomen 300 handtekeningen).
Helaas zijn de beheergroepen hiervan nog niet onder de indruk, dus wij gaan verder!
Ons streven is om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen! Daarvoor hebben wij jullie hulp hard nodig! Dus sluit je aan en laat ook familieleden, buren, kennissen en familie bij ons aansluiten!

Aansluiten is kosteloos en vrij van verplichtingen. Je hoeft alleen een email te sturen met je naam, e-mail en telefoonnummer en de melding dat je wilt aansluiten bij onze achterban. Stuur die naar herperduinruiters@outlook.com. Wil je geen mail ontvangen zet er dat bij.


Bokt: de Maashorst rekent op jullie!
Inmiddels zijn er al vele artikelen in de kranten en weekbladen verschenen en het balletje lijk te gaan rollen; zorg ervoor dat het een grote sneeuwbal wordt waar ze niet omheen kunnen!
Samen zijn we sterk!

Artikel in KNHS:

"Ruiter- en menroutes Maashorst/Herperduin

Actie om handtekeningen te verzamelen. Help je mee?
In de hele Maashorst (Uden, Landerd en Bernheze) speelt het schrappen van ruiter- en menroutes per 1 januari 2017. Wat overblijft zijn routes buiten de stroomdraden (begrazingsgebied) met een enkele doorsteek door het gebied. De argumenten zijn ons niet bekend. Daarnaast wordt het aantal toegangspoorten tot het begrazingsgebied drastisch teruggebracht.Wij hebben in korte tijd, vanuit de hele Maashorstregio, hierover al veel bezorgde berichten ontvangen vanuit menners, ruiters en (hippische) ondernemers. Ook bezorgde mountainbikers melden zich bij ons.

Belangenbehartiging
Sinds november 2016 is daarom de Stichting belangenbehartiging Ruiters en Menners Herperduin/Maashorst opgericht. Hun doel is vrije recreatie voor ruiters en menners in Herperduin & de Maashorst. Daarnaas komen zij ook op voor de hippische en toeristische ondernemers uit het gebied. De stichting heeft in korte tijd al een achterban van zo’n 350 opgebouwd, dit aantal groeit met de dag.

Voor degenen die het niet eens zijn met het schrappen van de ruiter- en menroutes, en het een groot aantal van de toegangspoorten tot het gebied; sluit je bij ons aan!! Dit geldt niet alleen voor ruiters, menners en (hippische) ondernemers. Ook manegeruiters, bijrijders, grooms, etc. zijn welkom.

Aansluiten is kosteloos en vrij van verplichtingen. Je hoeft alleen een email te sturen met je naam, e-mail en telefoonnummer en de melding dat je wilt aansluiten bij onze achterban. Stuur die naar herperduinruiters@outlook.com.

Meer informatie op onze website: http://www.ruitersmennersherperduinmaashorst.nl "
Meld dit bericht




De Maashorst wat in totaal 2400 HA groot is daarvan wordt 2000 HA omheind dat houdt in dat er alleen nog hieromheen; een smalle schil gereden en gemend kan worden. Er blijft dus erg weinig over voor alle recreanten! Op de resterende 400 HA komen dan alle recreanten (mountainbikers, wandelaars, nordic walkers, trimmers, ruiters, menners, enz.) samen i.p.v. verdeeld over 2400 HA!

We hebben samen met de omwonenden en recreanten een stichting opgericht: "Stichting Ruiters & Menners Herperduin/Maashorst". Dit is tevens de naam van onze Facebookgroep.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-02-17 08:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast op verzoek TS

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:17

Wie wel wil steunen maar geen mailing wil ontvangen kan dit aangeven door er bij te zetten aub geen mail.

oldyounglady
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-03-15

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:54

Super initiatief .
Ik ben al bij de club!

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:55

Is het misschien een idee om een van de Moderators te tippen om dit op de voorpagina te zetten voor meer bekendheid?

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:59

Hele goede tip, maar hoe doe ik dat?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:01

Heb mijn handtekening al gezet en deel regelmatig op fb de berichten. Kan nog niet eens de stoep af met het paard

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:08

Ik heb ook al getekend, maar er is toch net vandaag besloten dat Maashorst voorlopig nog open blijft voor recreanten?

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:12

Nachtlampje voor Herperduin is het even uitgesteld inderdaad, daarom kunnen juist nu onze handtekeningen nog van betekenis zijn! _/-\o_

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:30

gitje65 schreef:
Hele goede tip, maar hoe doe ik dat?


Ik heb al een berichtje gestuurd ;)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:45

Ik hoop echt dat er gewoon een tussenweg komt. Ik vind dat de natuur natuur moet kunnen zijn, en dat de wisenten dus ook recht van leven hebben in het natuurgebied. Maar plaats er dan gewoon wat minder op een kleiner oppervlakte, zodat recreanten ook nog voldoende ruimte hebben..

Tafje

Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:07

Ik ben bestuurslid van deze stichting..

NB vrije recreatie en toegang voor ruiters en menners in Herperduin/Maashorst staat helemaal los van de Wisentendiscussie!!!! Dat wil ik even heel helder maken. Dat is namelijk niet onze discussie om te voeren, dat is aan de politiek.

Volg ons via website: www.ruitersmennersherperduinmaashorst.nl en like onze facebookpagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/SBRMHM/

Er wordt op dit moment gesprekken gevoerd met wethouders en er gaan brieven naar de vier gemeenteraden met het verzoek ons bij te staan in ons doel; vrije recreatie voor ruiters en menners in Herperduin en Maashorst.

En een eerdere tip; dit bericht op de voorpagina zou heel wenselijk zijn :-)

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 14:09

Miracle_ schreef:
Ik hoop echt dat er gewoon een tussenweg komt. Ik vind dat de natuur natuur moet kunnen zijn, en dat de wisenten dus ook recht van leven hebben in het natuurgebied. Maar plaats er dan gewoon wat minder op een kleiner oppervlakte, zodat recreanten ook nog voldoende ruimte hebben..


Dat is precies waar de stichting voor staat; dat er genoeg plek over blijft om te recreëren!
Laatst bijgewerkt door gitje65 op 13-02-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 14:11

Tafje je was me voor! +:)+

Tafje

Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:15

De stichting is niet tegen wisenten, punt!

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:14

Ho ho, ik beschuldig ook niemand :D Ik zeg alleen dat ik hoop op een mooie middenweg. Ik heb getekend hoor :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:16

Voor mij persoonlijk staan de wisenten niet los van vrije recreatie met mijn pony, om de simpele reden dat ik straks het gebied echt niet in durf met mijn shetlander als zij (de wisent) vrij rondloopt.
En dat is niet omdat ik een hekel heb aan de wisent, het is een mooi dier, maar er is zo weinig bekend over hun gedrag richting de recreant. Zelfs met de fiets weet ik nu nog niet of ik het straks ga durven.
Eerst maar eens al die onderzoeken afwachten die ze nu aan het doen zijn.

Dus ik hoop dan ook dat er uiteindelijk wat meer buitenschil over blijft dan nu in de planning staat en dat deze ook nog eens vrij toegankelijk zal zijn om een eigen rondje te mogen maken met pony en kar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:57

Petities horen thuis op [LN] Links, daarom verplaats ik dit topic daar naar toe.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:06

Ik heb een mail gestuurd. :)

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re: HELP!! Hantekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:16

Dank je Neonlight! +:)+

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 10:17

Even een schopje; het werkt in ieder geval want er komen handtekeningen binnen! *\o/* +:)+

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:23

Hoe groter de achterban, hoe beter :)

Tafje

Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:12

Ik ga vrijdag weer tellen. Zeker 1200 en misschien al wel 1300 handtekeningen..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:51

jammer dat dit nog niet bij bokt nieuws staat

Tafje

Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:05


Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: HELP!! Handtekeningen nodig Maashorst/Herperduin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:24

Bedankt voor je melding, maar petities worden nooit op VN gezet en horen op LN. Daar ga ik ook het topic naar toe verplaatsen.


Dit heb ik terug gekregen van Neon