Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36803
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:02

Carr_friesje schreef:
ja, maar een veulen krijgt van beide ouders genen door.
Dus als vader heterozygoot schimmel is en moeder effen.. dan is er dus 50/50 kans dat het veulen dat ene schimmelgen meekrijgt en dus schimmel wordt.

Alleen ligt dat aantal in de praktijk veel hoger dan half om half. 't overgrote deel wat uit heterozygoot schimmel x effen komt gaat schimmelen.

Dat bedoel ik dus.

Bij kruisingen had ik ook nog wel eens geluk dat er niet geschimmeld werd, maar eigenlijk alle volle tinkers die ik gefokt toen heb ongeacht dat er maar 1 schimmel ouder was werd gewoon schimmel bij volle tinkers.

Net zoiets bij de paints tenzij dit in de tussentijd aangepast is zullen alle schimmel paints uitgestorven zijn denk ik zo. Maar kruisingen zullen nog wel steeds kans om schimmel te worden mits dit in de voorouders zit.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:07

Vergeet ook niet dat een haflinger, Fjord of Fries ook schimmel drager kan zijn. Alleen komen ze hier niet tot uiting.

En Marcella je opmerking over de Paints snap ik niet want er is nog aan gewerkt toen bleek dat er bij de Paint iets niet goed gegaan was.

En je kunt schimmel er gericht uit fokken maar als je met een homozygoot begint duurt dit langer omdat er minimaal een generatie schimmels uit komt die heterozygoot zijn.

Marcella

Berichten: 36803
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:13

Komen er nog volle schimmel paints voor in het spel. Zo nee dan is deze kleur uitgestorven. Terwijl deze toen wel toegevoegd is als nieuwe kleur wegens een andere fout ja.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:13

Gamova schreef:
Ik heb het even toch nergens over dat het veulen maar van een ouder genen krijgt?

Het klopt dat je bij een wel schimmel x niet schimmel een kans van 50% hebt dat je een schimmel Veulen krijgt maar dan MOET de schimmelouder heterozygoot schimmel zijn want bij homozygoot heb je gewoon 100% kans op een schimmel Veulen. Dan maakt de andere ouder niet uit.

Volgens mij wordt er voor ieder veulen een kans berekend en uiteindelijk random een veulen in elkaar gezet. Dan kan het inderdaad zijn dat je 10x een schimmel veulen krijgt en 1x een niet schimmel want het spel houdt geen rekening met de uitkomst van eerdere veulens. Dat gebeurt immers in het echt ook niet.


Hierbij wil ik niet zeggen dat ik zeker weet dat alles goed gaat want ik heb geen inzicht in dit soort processen maar ik hoop wel dat het jullie iets duidelijker is. Fokken met schimpjes heeft altijd een risico als je geen witjes op stal wilt :)


Ik weet dat de kans voor elk veulen weer opnieuw berekend word. (Fok zelf kleurmuizen dus genetica en vererving is me niet vreemd. ;) )
Maar het valt gewoon ontzettend op dat de schimmel beduidend vaker wel dan niet doorgegeven op.
En dat is bij meerdere spelers zo.

Bij andere kleurfactoren is de verdeling veel gelijker.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:10

Ik heb al mijn paarden naar de slacht gedaan en sta voorlopig op vakantiemodus.
Kun je je account ook opheffen?
De motivatie is echt weg, wilde graag steeds hoger gn fokken, maar nieuw bloed is lastig te vinden en al amper iv
Dan raak je het overschot aan de straatstenen niet kwijt, als je dan rekent dat je per dekking alles op 100% verzorgd wil hebben, je wei steeds met 200 munten moet herstellen, je het veulen moet enten en dan ook voor amper 2000 kwijt raakt op de markt, dan daalt mijn motivatie tot ver onder nul.
Na weken enkel de paarden steeds van de dood te behoeden, dan vd week eindelijk de knoop doorgehakt.

Marcella

Berichten: 36803
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:16

Ja je kan als je naar instellingen ga account deactiveren. Ze zijn ook bij wet verplicht om je die mogelijkheid te geven.

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:25

Als je een berichtje stuurt wordt je account ook heel netjes verwijderd. Jammer van je beslissing. Wellicht komt het ooit weer goed :)

Anoniem

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:49

Spijtig van je beslissing.
Ik snap het ergens wel, zit ook steeds er tegenaan te hikken dat ik niet weet wat te doen op het spel en geen doelen heb. Langs de andere kant blijf ik het op zich wel een leuk spel vinden dat leuk in elkaar zit. Weet ook niet zo meteen hoe je het zou kunnen verbeteren/doelen maken. Het is een moeilijke :+

Jorex

Berichten: 9988
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:08

Als iemand 1 van mijn paarden leuk vind, pb me maar. Ik denk dat ik eerst alleen de haflingers houd om er een veulen uit te fokken (als dat binnen drie weken mogelijk is, maar ik heb een vermoeden van niet) en de rest verkoop ik. Ook ik ben mijn motivatie kwijt. Ik ben megansparrow op het spel.

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:19

Jammer van de mensen doe stoppen.

Zijn er nog mensen die tijd hebben om te trainen?

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:06

Heb wel tijd om te trainen. Maar ben de afgelopen weken zo druk geweest met sneeuwballen vangen dat ik blij ben dat ik ik MM even aan de kant kan gooien. :')

Anoniem

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:07

Ik heb het spel ook even in vakantiemodus staan dus ik train nu ook even niet..

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:05

Ik doe alleen 6 tot 60 trainen maar heb wel gelijk plek en tijd :)

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:14

Carr_friesje schreef:
Heb wel tijd om te trainen. Maar ben de afgelopen weken zo druk geweest met sneeuwballen vangen dat ik blij ben dat ik ik MM even aan de kant kan gooien. :')


Jij bent magikarp toch? Als je weer zin hebt stuur maar een berichtje

6-60 doe ik zelf ;) dat is niet zoveel werk

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:39

Heeft iemand een gekleurde Tinker hengst met GN7+, het liefste hoger, voor mijn merrie ter dekking. Als de dekking die nu loopt mislukt (of op het moment dat de merrie is bevallen)
Gaat om deze merrie. Kleur maakt niet uit, zolang het geen schimmel(bont) is.

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:31

Ik heb een zwart bonte GN 10 weet niet of je daar wat aan hebt

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:38

Die zou ik zeker kunnen gebruiken bij de merrie (jij was Finley op MM toch?). Alleen is de vraag natuurlijk of jij hem uit wilt lenen voor een dekking, en zo ja de prijs die je daar voor wilt hebben ;)

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:05

Ja hoor voor 3000 muntjes mag je hem lenen met dekgarantie klopt ben ik stuur mij anders even een berichtje op het spel

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:10

F_inley schreef:
Carr_friesje schreef:
Heb wel tijd om te trainen. Maar ben de afgelopen weken zo druk geweest met sneeuwballen vangen dat ik blij ben dat ik ik MM even aan de kant kan gooien. :')


Jij bent magikarp toch? Als je weer zin hebt stuur maar een berichtje

6-60 doe ik zelf ;) dat is niet zoveel werk


Klopt.
Ik hou je in gedachten. :)

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:41

Ah waardeloos dit goede fokhengst cushing nu kan ik hem wel afschrijven voor 300 muntjes lekker sonde hij was nog niet eens boven de 15.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:59

Ik ga me even registreren, heb het vgm ooit gespeeld.. maar weet niks meer

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:48

Als iemand toevallig een kleur Tinker (hengst of merrie, liefste hengst op dit moment) met GN7+ kwijt wilt, houd ik me aanbevolen :)

Sweetgirl1
Berichten: 4566
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:41

Ik ben ook net lid waar kan ik lid worden van een manege?

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:49

Naar de manegebond, dan maneges, een leuke manege aanklikken, naar het Huis gaan en aanmelden.

Sweetgirl1
Berichten: 4566
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:03

Bedankt KittyDylan