zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:47

We hebben gewoon boter op ons hoofd het westen verdient miljoenen aan de wapensdie we daar verkopen...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:23

Zo en nu is het het wachten op de eerste terroristische aanval in Nederland

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:29

We zijn het niet heel veel eens TCM,
maar dit keer wel..

het actief inmengen door daar te gaan bombarderen,
is in mijn ogen het inviteren van een aanval op Nederlandse bodem.

Zelfs het besluit daartoe officieel kenbaar maken is reeds een handeling waar op gereageerd zou kunnen worden.


als ik en mijn buren ruzie hebben en vervolgens gaat een kennis van mijn buurman op een nacht naar mijn huis en gooit er een baksteen door de ruit.. dan zal die gast hard moeten rennen, dan heeft mijn ruzie met de buurman even geen prio, ik zal eerst afrekenen met die snuiter die zo nodig zijn neus in zaken moest steken waar hij niets mee te maken heeft.


In principe zijn wie die kennis van hun tegenstanders (althans we scharen ons aan de zijde van de tegenstander en handelen actief), dan is het wachten op tegenactie.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:54

Tcm62 schreef:
Zo en nu is het het wachten op de eerste terroristische aanval in Nederland


Dat is het al veel langer. We ondernemen al veel langer actie tegen IS en andere groeperingen die aanslagen plegen, dat is echt niks nieuws hoor. Kwestie van geluk dat we nog niet aan de beurt zijn geweest.

Trouwens, ook als we geen actie zouden ondernemen zouden we risico lopen, ze zijn namelijk een oorlog aan het uitlokken en als ze geen reactie krijgen zullen hun middelen om het toch voor elkaar te krijgen ook alleen maar grover worden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:56

De eerste terroristische aanval hebben we in nl allang gehad! Dus daar hoef je niet op te wachten.. ;)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:01

Allegra schreef:
Tcm62 schreef:
Zo en nu is het het wachten op de eerste terroristische aanval in Nederland


Dat is het al veel langer. We ondernemen al veel langer actie tegen IS en andere groeperingen die aanslagen plegen, dat is echt niks nieuws hoor. Kwestie van geluk dat we nog niet aan de beurt zijn geweest.

Trouwens, ook als we geen actie zouden ondernemen zouden we risico lopen, ze zijn namelijk een oorlog aan het uitlokken en als ze geen reactie krijgen zullen hun middelen om het toch voor elkaar te krijgen ook alleen maar grover worden.


volgens mij hebben wij nog geen actieve oorlogshandelingen daar uitgevoerd?
ondersteunende taken ja, maar volgens mij geen actieve deelname in de gevechten?



SAmmie, idd, maar ik denk dat ze bedoelt uit naam van IS .

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:05

elenaMM77 schreef:
volgens mij hebben wij nog geen actieve oorlogshandelingen daar uitgevoerd?
ondersteunende taken ja, maar volgens mij geen actieve deelname in de gevechten?


We bombarderen in Irak al een tijdje IS doelen.

elenaMM77 schreef:
SAmmie, idd, maar ik denk dat ze bedoelt uit naam van IS .


Ik bedoel een aanslag zoals bijvoorbeeld die in Parijs, Madrid, London. Dus niet perse opgeeist door IS want er zijn nog veel meer groeperingen waar we actie tegen ondernemen, maar wel op grotere schaal dan bijvoorbeeld Theo van Gogh.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:18

ah, ja je hebt gelijk allegra.
dan hebben we tot nog toe mazzel.. ik had allang bij de vriend van mijn buurman aan de deur gestaan om verhaal te halen zeg maar..

dat gezegd hebben is er vanmiddag verklaard dat het dreigingsniveau niet verhoogd wordt (dan zouden er volgens mij concrete aanwijzingen moeten zijn voor een op handen zijnd incident?), maar het risico op aanslagen wel verhoogt met het aanvallen van IS op syrische bodem.

denk jij dat er hier al een aanslag gepleegd is dan allegra, door IS maar niet opgeeist?
welke aanslag zou dat dan zijn?

dat we aanslagen gehad hebben, dat zeker, maar dat was volgens mij geen IS aanslagen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:21

Treinkaping in 1977 vind ik eigenlijk wel vergelijkbaar met een aantal recentere aanslagen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:33

absoluut, maar dat was niet door IS natuurlijk..

er zijn vele aanslagen geweest in binnen en buitenland de afgelopen eeuwen.


voordat ik geboren werd stond er bij ons op het erf een grote tank met z'n mond op schiphol gericht
Op 25 november 1973 kaping van een klm toestel met 250 passagiers aan boord..

zelf dus pas 4 jaar later geboren, maar een klein fotootje heeft er altijd op de muur gehangen bij ons.. die heeft indruk gemaakt.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-01-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:34

Met IS gaat het bloederig worden...de beer is los?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:37

Hoe bedoel je met IS gaat het bloederig worden?

bedoel je dat aanslagen in het verleden niet bloederig waren?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:48

elenaMM77 schreef:
ah, ja je hebt gelijk allegra.
dan hebben we tot nog toe mazzel.. ik had allang bij de vriend van mijn buurman aan de deur gestaan om verhaal te halen zeg maar..

dat gezegd hebben is er vanmiddag verklaard dat het dreigingsniveau niet verhoogd wordt (dan zouden er volgens mij concrete aanwijzingen moeten zijn voor een op handen zijnd incident?), maar het risico op aanslagen wel verhoogt met het aanvallen van IS op syrische bodem.

denk jij dat er hier al een aanslag gepleegd is dan allegra, door IS maar niet opgeeist?
welke aanslag zou dat dan zijn?

dat we aanslagen gehad hebben, dat zeker, maar dat was volgens mij geen IS aanslagen.


Bedoel je dat bericht wat op nu.nl staat? Ik lees die alszijnde, het dreigingsniveau is niet veranderd en de kans op aanslagen is reeel volgens de premier, maar vd Steur zegt dat NL nu wel meer risico loopt. Het dreigingsniveau van zo'n missie wordt door een heleboel verschillende factoren bepaald. Het betekend zeker niet perse een op handen zijnd incident als die verhoogd wordt, het kan bijvoorbeeld ook betekenen dat er meer spanningen zijn tussen groeperingen onderling waardoor sneller de vlam in de pan slaat.

We hebben idd nog geen aanslag door IS gehad of iets soortgelijks als in Parijs etc., dat is precies wat ik bedoel :)

Sammie schreef:
Treinkaping in 1977 vind ik eigenlijk wel vergelijkbaar met een aantal recentere aanslagen.


Dat was om compleet andere redenen en staat volledig los van het moslim extremisme waar we nu tegen vechten. Dus ja dat was een terroristische actie, maar die heeft niks te maken met wat er nu speelt in de wereld.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:56

nu ja, er spelen natuurlijk zat dingen in de wereld.. en ook elders uit andere motieven zijn aanslagen..

alleen wij hebben het momenteel even drukker om te kijken wat IS doet, dan wat andere idioten elders uitvreten..

iedere tig jaar is er weer een andere groepering die een ernstig issue heeft met aandacht te kort en overschakeld op terroristische aanslagen om zo de aandacht op zich te vestigen en hun punt middels angst en verderf over te brengen.

aanslagen, pogingen en dreigingen zullen er altijd wel zijn en blijven.. een paar jaar wat minder en dan begint de volgende idioot weer. Of er komt even een gek tussendoor zeilen die vanuit waanzin handelt.. zoals met koninginnedag een aantal jaar terug.

de dreiging op dit moment is verhoogd door IS, en ik acht het waarschijnlijk dat ze echt wel wat zullen uitstunten.. dat hebben ze immers al duidelijk laten blijken. het is afwachten waar wanneer en hoe.

persoonlijk zorg ik er voor dat ik mijn ogen en oren gewoon open houdt en oplet, zonder in angst te leven. want dan geef je ze alleen wat ze willen.. als het aan mij gelegen had, dan had Nederland het gelaten bij ondersteunende taken en het opvangen van mensen die daar weg moeten omdat ze voor hun leven vrezen.. er is een andere keuze gemaakt.. rest mij om gewoon weg te blijven van grote menigten waarvan ik denk dat er potentie is om wat uit te stunten.. En gewoon opletten als ik mij op andere drukke punten bevind waar een gek zou kunnen toeslaan omdat met de verhoging van de dreiging ook de beveiliging van directe doelwitten natuurlijk omhoog gaat.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:57

Van mij mogen ze prima gaan, maar wat stom dat dit in de media gebracht wordt!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:04

LiiNd_Y schreef:
Van mij mogen ze prima gaan, maar wat stom dat dit in de media gebracht wordt!


hoezo liind

IS heeft echt wel door wie hun grondgebied in Syrië bombardeerd.. En zij communiceren niet met rookgordijnen en postduiven.. dus ook zonder nieuwsitem weten de mensen die sympasiren met IS binnen enkele minuten na het landen van de eerste bom dat Nederland mee bombardeerd.

de Nederlander heeft toch recht om te weten dat 'we' ons nog wat dieper in het wespennest daar steken?

of bedoelde je dat niet?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:14

Trouwens, realiseren jullie je wel dat er helemaal niet zoveel veranderd met wat we al doen? Als in, we bombarderen nu dus al in Irak, de doelen die we in Syrië zullen bombarderen liggen daar net een stukje over de grens. Dus de piloten mogen nu een x aantal kilometers de grens over vliegen maar eigenlijk is het gewoon een uitbreiding van het gebied waar we al sinds 2014 (volgens mij) zitten.

Citaat:
de dreiging op dit moment is verhoogd door IS


Dat klopt. Al die andere partijen zijn er ook nog, maar IS is momenteel heel actief aan het recruiteren overal en heel actief actie aan het ondernemen dus als je moslim bent en radicaliseert zul je je eerder aansluiten bij IS dan bij Al Queda bijv. Wat ik meer bedoelde is dat het de laatste jaren vooral draait om moslim extremisme waar vanuit aanslagen gepleegd worden. Maar vanuit welke groepering precies, dat verschuift idd, overlapt elkaar, staat ineens recht tegenover elkaar waar ze eerder nog bondgenoten waren, enz.

Daarbij trekt IS zich weinig aan van landsgrenzen hoor, dat zegt ze niks. Wat ze willen/moeten is zoveel mogelijk land veroveren en mensen bekeren of doden en dat beperkt zich dus niet tot Syrische grenzen. Dat is een van de redenen waarom er actie ondernomen wordt en niet meer afgewacht tot het overwaait ofzo.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:39

Terrorisme is terrorisme allegra.. Iemand zei het is wachten op de eerste terroristische aanslag. . Wel, die is al geweest!

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:01

Ja het was terrorisme, maar dat is niet allemaal hetzelfde vind ik. Diegene zei dat binnen een context waar het gaat om moslim extremisme/IS/extra kans op aanslagen omdat we ons bemoeien met een oorlog. Dat is hele andere context dan de treinkaping. Het enige wat ik er vergelijkbaar aan vind is de actie zelf. Maar de hele achtergrond en de schaal van het probleem is niet vergelijkbaar.