Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:39

Ik heb dagen gekozen waarop ik het meeste tijd had te publiceren. ;) Mijn blogs kosten altijd vrij veel tijd. Misschien is het handig om te kijken naar de meest populaire tijd en daar op in te plannen. Ik doe dat niet....

Mijn populairste tijd is maandag (21%) maar ik publiceer op vrijdag. Op maandag zitten mensen weer op t werk (ff lekker blogs lezen :P ), maar mijn blog wordt op FB het meest gedeeld in het weekend.

Ik bedoelde eigenlijk meer dat je lezers waarderen als ze weten op welke dag ze een nieuwe blog van je kunnen verwachten. Het werkt beter als je elke bv woensdag publiceert dan wanneer je de ene week op woensdag, de week erop op vrijdag en daarna op maandag publiceert.

Zelf probeer ik alleen ever green blogs te schrijven: blogs met een inhoud die niet 'verloopt' of alleen 'tijdelijk' interessant is.

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:15


_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:37

Ik post nog braaf elke week een blog maar deel hem niet altijd in het topic. Laatste was een review over de FRA hoefrasp. (Zie linkje onderschrift)

Vind het inderdaad ook belangrijk om een vaste upload dag te hebben. Zo heb ik een aantal blogs gevolgd waar ik dan vol verwachting naar toe ging en wéér niets nieuws zag, daar ben ik persoonlijk snel klaar mee. Het is voor mij ook een stok achter de deur, ook al wordt het zaterdagavond laat: die blogpost moet zondag om 9:00 live gaan.

Zag ook iets voorbij komen over het promoten van je blog, meeste doe ik via Facebook. Heb het geluk gehad dat ik een paar leuke winacties heb mogen doen waardoor mijn "fan base" een beetje is gegroeid. Kanalen als instagram en Twitter gaan niet zo hard. Daarnaast stijgt mijn organische verkeer via Google vrij netjes, ik ben online marketeer van beroep dus als ik iets schrijf let ik natuurlijk automatisch op de vindbaarheid.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:54

Ik zit een beetje met een punt waar ik nog niet over uit ben. Sinds een tijdje heb ik samen met wat anderen een paard gerelateerde blog. Maar nu zit ik al heeeeel lang te twijfelen om zelf persoonlijk te gaan bloggen. Echter twijfel ik al lang vooral ook met de vraag in mijn achterhoofd "Waar ga ik over bloggen?" Ik maak naar mijn idee niet heel veel bijzonders mee. Ook twijfel ik er over of het slim is om heel mijn levensverhaal op internet te zetten etc. Het lijkt me lastig om een goed evenwicht te vinden.... Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:08


xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 00:49


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:27

Alice, leuk dat je op een ander platform blogt! Hopelijk zoekt het voor meer traffic!

Ricie; je kan uiteraard persoonlijk bloggen, maar niet enorm diep erop in gaan. Dan kan je het toch persoonlijk maken, maar blijft het wat vlak en misschien voor bekenden 'minder' herkenbaar.

Ik had dat ook met bloggen over m'n revalidatie. Ene kant dacht ik 'liever niet, dat is wel heel persoonlijk', aan de andere kant maakt dat (denk ik) wel dat mensen je blog lezen; het is persoonlijk, het is echt, en mensen kunnen misschien zich erin herkennen.

Geen idee of iemand van 'buitenaf' aan de hand van mijn blog kan herleiden wie ik ben. Via Bokt etc is dat natuurlijk makkelijk, dan heb je al sneller een beeld bij de naam/blog :+
Maar op Instagram en Facebook post ik bijvoorbeeld geen foto's van het gezicht van m'n zoontje, zodat hij toch onherkenbaar blijft.

Las vandaag een artikel over een slaapconsulent voor een baby van 8 maanden :+
Gezien het feit dat we zelf ook tig gebroken nachten hebben gehad, vond ik het wel humor om daarover te bloggen, want ik snap niet wat je in hemelsnaam met een slaapconsulente moet voor een baby van 8 maanden. De uitkomst van die 'consulente' verbaasde me ook niks :+

http://kaboutermama.nl/je-kind-doet-aan ... nele-hulp/

En daarvoor ook over mijn revalidatie geblogt, de eerste echte dag is achter de rug, en dat was best pittig. En over de psycholoog ben ik bijvoorbeeld niet te diep op in gegaan.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:59


Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:04


Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:34


Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:01

Ik blog ook nog steeds! Het schiet er alleen regelmatig bij in om mijn posts hier te delen -O-

Anyway, dit is mijn laatste post: Kólga's dracht: dag 338

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:34


Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:21

Ik probeer wel 2/3 keer per week te bloggen, en nu m'n netbook gefixt is (met dank aan mn vriend :D ) kan ik ook wel vaker bloggen maar ik wil niet 'bloggen om het bloggen'. Ik wil wel een stukje tekst schrijven waar ik trots op ben en achter sta, en niet puur opvulling.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:41

Precies, Gast3289, dat heb ik ook. Ik wil bloggen omdat ik iets te vertellen heb, niet om opvulling te maken, maar soms vind ik simpelweg gewoon niet de tijd om mijn hersenspinsels uit te werken.

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:39

Zo, wat leeft het hier de laatste tijd! Leuk!

Ik zie dat er ook een hoop vloggers aangesloten zijn inmiddels. Leuke filmpjes!

Femke, wat gaaf! Curacao!
Travel_me, Zwitserland is mooi he! Mijn oom en tante wonen er. Ben er regelmatig te vinden. Ben je inmiddels alweer terug?

Ik schreef vandaag over nieuwe inzichten die ik ga verkrijgen met behulp van het toevoegen van een ergotherapeut aan mijn medisch team.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:19

@Ellis: Nee ik woon nog tot eind mei in Zwitserland. Daarna terug naar Nederland. Mijn baas moest eerst een nieuwe fysio vinden voordat ik weg kon.

Interessant post trouwens! (heb ook een paar dagen met een ergo meegelopen, vind het altijd interessant hoe ze met nieuwe ideeën komen)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:40

Ik heb vandaag een blog over een trainingskalender. Ik kwam het tegen op een hondentrainers blog. Het idee is simpel, maar toch heel effectief. Ik hou nu een maand een kalender bij en het is erg interessant om te ervaren hoe goed het motiveert!
Doet me een beetje denken aan het overzicht dat WP geeft: hoe meer je blogt op een dag hoe donkerder het vakje. Ik probeer een mooi symmetrische kalender te maken door elke week op dezelfde dag iets te publiceren.
Track Your Training (the easy way!)

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:01


Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:15


_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:01

Mandarijn12 schreef:


Ik sta er niet tussen? -O-
Zonder gekheid, leuke post. Ben het roerend met je eens over de vervuilende websites. Als ik affiliates keur zit ik met gekromde tenen achter m'n bureau. Het enige wat ik me kan afvragen is: hoe dan?

Ga die 000 site ook eens in de gaten houden, bedankt voor de tip!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:00


MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:46


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:20

Goede post. Bedankt voor het schrijven. Kyra heeft ook een graasmasker en ik vind het wel moeilijk om te zien omdat ik graag zou hebben dat ze gezond was/bleef zonder.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:16

HippoLogic schreef:
Mijn blog over mijn trainingskalender loopt (onverwacht :o ) zeer goed! Oke dan doen we hem ook in het Nederlands. :D Speciaal voor jullie:
Motiveer jezelf met deze trainingskalender


Leuk post! Knap dat je ben doorgegaan. Ik doe het altijd een paar weeken en dat vergeet ik het helaas.

Dan kan jouw Kyra en mijn Grumpy masker vriendjes zijn! Ze komen in ideregevaal naar buiten en dat is ook belangrijk :)

MiniEqui

Berichten: 214
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Maasland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:08

Weer leuke onderwerpen! Zeker het Graasmasker is een goede. Veel mensen maken opmerkeningen erover terwijl je dit juist doet om te zorgen dat je paardje gezond blijft. Mijn ukje heeft hem ook nodig en doet mij soms zeer. Al die opmerkingen gaan vaak ene oor in andere eruit, maar leuk is anders. Goed dat je het onder de aandacht brengt!