Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:01

BernetteO schreef:
RianC schreef:
Ja ik heb niet echt een idee hoe dat zit precies, maar je kan wordpress ook op je eigen domein installeren (bij antagonist is het heel simpel hebben ze geregeld door middel van een app) en dan heb je dus een wordpress op een eigen domein achtig iets. Haha lekker duidelijk maar niet heus, maar misschien helpt google wat?


Maar dan zit je nog steeds via Wordpress, toch? Het is niet dat ik dat ab-so-luut niet wil hoor, maar ik vraag me af hoe dat eventueel zou kunnen en of dat dan makkelijker of juist ingewikkelder is dan alles via Wordpress regelen.


Bedoel je bv via zoiets? http://nl.wix.com/

Is meer een eigen website bouwen maar je hebt ook blog lay outs geloof ik. Heb er verder zelf geen ervaring mee (bouw er af en toe websites mee voor mijn job)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:12

Bij mij draait Wordpress ook als CMS op mijn eigen domein. Heb verder de hele layout 'from scratch' gemaakt. :j Voor dat laatste moet je dus wel handig zijn met HTML, CSS en PHP. Maar in principe kun je heel makkelijk Wordpress als CMS gebruiken en 'n kant en klare layout kopen. Daar hoef je geen nerd voor te zijn. ;) :P


Yontheke schreef:
Zijn er ook bloggers die weinig tot niets van social media aan hun blog gekoppeld hebben?
Ik ben namelijk vrij allergisch aan die dingen. Instagram zou ik nog overwegen maar al de rest..
Facebook begin ik niet aan.


Ik heb 'r ook een hekel aan, maar toch heb ik het genomen. Er bestaat bijna geen mogelijkheid meer om mensen naar je site te krijgen anders dan via social media. := Instagram had ik als eerste (nog voordat de hele site ook maar bestond) en ik heb er nu braaf een nieuwe Facebookpagina en Twitter bij gemaakt. :j

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:13

Jennifuur schreef:
Zoals ik het begrijp kan je je hele site zelf coderen. Dit vraagt best wat kennis en tijd en zelf kan ik het dus bijvoorbeeld totaal niet.
Wordpress levert al totale codes aan als het ware en vertaalt dit naar diverse lay-outs waar jij uit kunt kiezen en waar automatisch dan je posts op worden gezet.
Als je zelf kan coderen is het heel fijn om te doen denk ik, omdat je alles precies kan maken zoals je wilt, maar voor mensen zoals ik is het niet aan te raden, in mijn opinie :)


Nee precies, daar zit ik ook erg mee, ik heb echt nul kennis van programmeren en dat soort dingen?

Hoe zit dat eigenlijk bij Wordpress, zit je dan aan een opslaglimiet voor foto's en dergelijke? En als je zelf host?

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:14

Ja ik ook, maar dus door middel van hosten via Wordpress is het echt easy!

Ik geloof van wel, maar durf niet te zeggen hoe veel.. Ben nooit aan het limiet gekomen tot nu toe.

Ik host trouwens bij Strato voor iets van 45 euro per jaar! :D
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 03-12-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:17

45 euro per maand!? :wow: Dat betaal ik per jaar. :=

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:18

Jennifuur schreef:
Ja ik ook, maar dus door middel van hosten via Wordpress is het echt easy!

Ik geloof van wel, maar durf niet te zeggen hoe veel.. Ben nooit aan het limiet gekomen tot nu toe.

Ik host trouwens bij Strato voor iets van 45 euro per maand.


Blogger heeft namelijk ook een limiet, 15 gig aan foto's die je zelf uploadt. Als je ze via andere websites zou uploaden en dan de url gebruikt voor de afbeelding telt ie die niet mee.
Ik blogde namelijk altijd in blogger en dat beviel wel goed. Zij bieden ook de optie om je blog op een andere url te hosten.

Ik ben er in deze dus nog niet uit of ik dan bij blogger wil blijven, of dat ik toch voor een wordpress wil gaan...

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:22

Bunn schreef:
45 euro per maand!? :wow: Dat betaal ik per jaar. :=


Uhh ja wauw dat bedoelde ik! :') Even aanpassen :D

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:30

Bunn, wat is jouw blog gaaf! Helemaal zoals ik het ook in gedachte heb. Ik vind jouw stijl van foto's geweldig!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:37

Erg toffe blog idd en prachtige foto's!

Bij mij is ook de planning om een eigen thema te maken als ik meer tijd heb.

miszeva

Berichten: 242
Geregistreerd: 24-02-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:44

Ik heb mijn logo laten maken door mijn zusje die gelukkig erg handig is met zulke dingen. Je kunt ook een thema kopen op www.etsy.com

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:01

RianC leuke blog inderdaad!!

Brun, ook geweldige blog, maar dat had ik al op je blog zelf gezegd haha.

Miszeva, leuk zeg dat je zusje dat allemaal doet!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:28

Hahaha, ik schrok al, Jennifer! :P

En dankjuliewel! :D

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:38

dankjewel voor de complimentjes op mijn blog. Ik ben de lay-out alweer helemaal zat want half blogland bezit nu deze template. :')

En mijn aankomend huwelijk is fantastisch. <3 Ga er ook nog genoeg over bloggen haha.

@Bunn, jou website <3 <3

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:32

Ik snap wel waarom, het is een fijne overzichtelijke rustige layout! Ik vind hem erg goed voor een blog. :D

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:36

Haha, snap ik heel goed Rianca! Ik had m eerst ook, maar mede daarom toch maar weer gewisseld :D

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:41

Mandarijn12 schreef:
Travel_me schreef:
Las wat over Google. Ik ben nu 2,5 week bezig en krijg sinds een week ook een enkele bezoeker via Google. Ben ik al erg blij mee :) Doen jullie ook speciale dingen om hoger in Google te komen?


Ik doe niets anders en blog erover :D http://www.kimstein.nl

Is m'n werk, dus als je vragen hebt :)

Thanks! Ik ga je blog meteen lezen.

Las hier ook iets over search console , dat zal ik eens gaan doen. Gebruik idd wel Yoast SEO.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:43

kan iemand mij wat uitleggen over wordpress wat het is en wat je er mee kunt enzo?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:16

Myrthe2003 schreef:
kan iemand mij wat uitleggen over wordpress wat het is en wat je er mee kunt enzo?


Ik ben ook beginnende om mij te oriƫnteren om een blog te starten en heb daarstraks al eens naar Wordpress gekeken. Je kan al erg veel terugvinden op de website zelf.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:48

woowwh wat gaan jullie hard haha!
Ik host mijn fotografie site via mijn domein, mocht mijn blog nu goed bevallen en ik naar een domein ga doe ik het ook! Werk wel met wordpress vind dat erg fijn!

Mijn artikel van vandaag Mijn favo sieraden!

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:51

Als ik tijd heb binnenkort wil ik ook wat gaan doen aan mn layout en een intro en outro :)
Ik heb gister wel weer een nieuw filmpje geupload :j https://www.youtube.com/watch?v=O_xaKEArfLY
Ik heb voor mezelf de afspraak gemaakt om op woensdag en zaterdag een video te uploaden en het lukt nog aardig, ben ik best trots op haha :) Hebben jullie ook vaste dagen?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:06

Myrthe2003 schreef:
kan iemand mij wat uitleggen over wordpress wat het is en wat je er mee kunt enzo?


Wordpress heeft eigenlijk twee verschillende onderdelen. Je hebt de website wordpress.com waar je een website aan kunt maken op hun servers. Je krijgt dan een naam.wordpress.com adres. Daar heb ik zelf verder geen ervaring mee.
Bij wordpress.org werkt wordpress als het coderings-framework. Je zoekt dan zelf een host voor je website, en kunt wordpress gebruiken om de inhoud van je site te beheren. Binnen wordpress kun je dan weer zelf een thema kiezen of installeren en allerlei dingen aanpassen aan je eigen voorkeuren. Wordpress.org is in principe ook gratis, maar je moet dan wel zelf de hosting betalen. (Daar ging het geloof ik een paar pagina's geleden al over.)
Helpt dat je al wat op weg? :)

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:43

Ik ben gisteren nog echt serieus aan het brainstormen geweest en ben al redelijk vastbesloten over een naam en logo. :D
Het is een erg simpel logo eigenlijk gewoon tekst en lijnen. Ik kan het zelfs zelf knutselen in Paint hoe ik het graag heb, maar ik vrees dat als ik dat opsla en moet gebruiken de kwaliteit niet voldoende is?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:47

Kan best hoor, lijkt me. Ik heb mijn logo ook gewoon zelf getekend, ingescand en in paint verder bewerkt :)

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:49

Heb snel even gespiekt happypaardje. Leuk getekend. Zo creatief ben ik helaas niet :D

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:37

Ik heb vandaag een nieuwe blog online over het kopen van duurdere merken nagellak voor minder geld :)
Nagellak voor minder geld

Helaas wel een typfoutje ontdekt, maar kan het niet wijzigen omdat ik op stage zit.