Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:29

Welkom!!

Ik heb vandaag swatches van China Glaze I Soiree I Didn't Do It. Ik reageer later even op jullie artikelen want ik loop momenteel erg te etteren met mijn internet verbinding.

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:40

Wat een prachtig kleurtje Tazzey!

En welkom!

capopjekop

Berichten: 30667
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:26

Ontzettend leuk om jullie blogs te lezen. Ik word er helemaal enthousiast van om zelf ook aan de slag te gaan. Grappig aan dit topic dat ik nu ook over dingen lees waar ik me normaal nooit mee bezig houd.

Mijn wordpresstheme is klaar maar ik ben mijn wachtwoord vergeten en kan het niet resetten. En ik kan het mailtje met ftpgegevens ook niet vinden dus nu moet ik wachten op de hoster. Wachten is niet mijn sterkste punt als ik eenmaal klaar ben met iets :')

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:42


Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:22

Ik schreef gister een blogpost over een test om erachter te komen welke kleur je bent (elke kleur is zeg maar een persoonlijkheid. Ik vind dit soort testjes altijd wel grappig maar uiteindelijk ben je toch gewoon een mix van alle kleuren.

Ben er niet heel tevreden over :D volgende keer beter. :j

Tazzey: mooi kleurtje!


xXLiekeXx schreef:
Hallo, ik meld mij hier niet vaak maar vind het leuk om mee te lezen.

Gaaf Mara! Altijd fijn als iets goed wordt ontvangen!
Goedkoop boodschappen doen is voor veel mensen ook interessant.

Ik heb zelf een blog waar ik zoveel mogelijk richting het leven uit eigen tuin wil gaan, alhoewel er ook andere posts tussendoor komen.
http://appleandfarm.blogspot.nl/
Momenteel post ik vooral over de groentes die ik gezaaid heb en over de kuikens die sinds een week uit hun ei zijn.


Ziet er leuk uit! Ben alleen geen held in Engels lezen :n

miszeva

Berichten: 242
Geregistreerd: 24-02-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:06

Leuk stuk Eef01, ik ben rood en kan me daar wel in vinden :)
Ik heb vandaag een stuk over Huacachina. Een oase midden in de woestijn!

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:13

Ik ben ook rood. Kan mezelf er ook wel in vinden. Zag trouwens dat je de 16 personalities ook had gedaan Eef. Daar ben in een INFP. Mediator dus.

Ik schreef een blog over mijn favoriete recepten

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:24

Ik pas bij geen een van alle kleuren :P

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:14

Ik ben blauw haha, niet mijn favoriete kleur maar als ik dan toch in een hokje gestopt word is dat wel het meeste passend.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:57

miszeva schreef:
Leuk stuk Eef01, ik ben rood en kan me daar wel in vinden :)
Ik heb vandaag een stuk over Huacachina. Een oase midden in de woestijn!


Leuk!!

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:32


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:43


Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:44

Dank jullie wel voor jullie meningen! Voorlopig laat ik hem nog even gratis, om zo langzamerhand wat meer publiek op te bouwen :)

Ik ga weer even lekker blogs lezen :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:20

Nayomie schreef:
Dank jullie wel voor jullie meningen! Voorlopig laat ik hem nog even gratis, om zo langzamerhand wat meer publiek op te bouwen :)

Wordpress premium is niets anders dan een eigen domeinnaam + hosting + Wordpress. Dat kan je ook zelf regelen, niet via Wordpress, en dan kan het een stuk goedkoper. Domeinregistratie is een paar euro en hosting kan je ook goedkoop houden. Kost je 30 euro per jaar, en de installatie van Wordpress is dan gewoon gratis. Je bent dus niet afhankelijk van hun eigen pakketten. :)

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:05

Ik heb vandaag swatches van Roby Coffee Cream. Normaal heb ik op zondag een nail art tutorial maar ik was zo blondT (ja met dt) om de RAW files van de CF-card weg te gooien voordat ik ze op de server gezet had. :o? Dus vandaag swatches ipv een tutorial.
Heb nog wel geprobeerd om met recovery programma's de bestanden terug te krijgen maar foto's van 4 maanden geleden kon ik restoren maar van de tutorial waren verreweg de meeste weg. Zucht... :roll:

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:23

Balen Tazzey :\
Bij dit soort dingen is het vaak gebeurt je 1 keer en niet weer :')

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:12

danitiapuck schreef:
Balen Tazzey :\
Bij dit soort dingen is het vaak gebeurt je 1 keer en niet weer :')


Ja, precies. Ik was er ook gewoon niet helemaal bij.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:07

Balen Tazzey

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:59

Ik heb weer een nieuwe blog online staan vandaag. Thuis heb ik er geen probleem mee, wie bij mij komt eten zal hoogstwaarschijnlijk een vegetarische maaltijd voorgeschoteld krijgen. Buitenhuis is het een ander verhaal. Daarom vandaag deel 1 in een nieuwe blogserie Struggles van een flexitariër: de sociale omgeving.

http://levenomteeten.nl/2016/03/07/stru ... itarier-1/

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:19

_Mara_ schreef:
Ik heb weer een nieuwe blog online staan vandaag. Thuis heb ik er geen probleem mee, wie bij mij komt eten zal hoogstwaarschijnlijk een vegetarische maaltijd voorgeschoteld krijgen. Buitenhuis is het een ander verhaal. Daarom vandaag deel 1 in een nieuwe blogserie Struggles van een flexitariër: de sociale omgeving.

http://levenomteeten.nl/2016/03/07/stru ... itarier-1/

Wat een leuk artikel! Ik ga precies hetzelfde door, ik vind het ook zo lastig in mijn omgeving. Helemaal omdat ik deze keuze pas recentelijk gemaakt heb, heb ik het idee dat men me niet zo serieus neemt. Vooral de schoonouders die gewoon alsnog een stuk plofkip op je bord gooien :x

Leuk geschreven!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:43

Ik heb die issues eigenlijk nooit, ben al mijn hele leven vegetariër (zo opgevoed). Mensen weten dat en halen voor mij gewoon wat anders, of ik neem het zelf mee, en als ze het nog niet weten geef ik het van tevoren aan. Voel me er eigenlijk nooit bezwaard over. Maar ben dan ook niet echt vegetariër vanuit extreme overtuiging. Vind het gewoon niet te eten, niet nodig (maar ben niet direct anti-vlees) en reageer bijv. slecht op varkensvlees (in het verleden wel eens wat vlees geprobeerd als kind)

Overigens ben ik (doordat ik niet anti-vlees ben) ook weer niet heel moeilijk. Als het niet nodig is, zoals hier in NL, ben ik heel strikt en eet ik geen vlees. Ook als ik zelf op vakantie ga in het buitenland. Maar toen ik in het buitenland werkte en bij een gezin woonde was er gewoon geen andere keus. In the middle of nowhere zijn er geen vleesvervangers. Dan ga ik niet mekkeren dat ik vegetariër ben en geen vlees wil eten (had sowieso niet eens gekund, want zwaar fysiek werk + te weinig eten trek je niet natuurlijk).

Kan me voorstellen dat het als flexitariër lastiger is. Dat heeft natuurlijk weinig met vegetariër zijn te maken. Da's gewoon af en toe vlees laten staan. Dat kun je moeilijk uitleggen aan je omgeving lijkt me.
Dat zou net zoiets zijn als dat ik bijv. soms rode bieten eet maar een andere keer niet, en als ik dan bij iemand ben 'ja vandaag heb ik daar even geen zin in'. Nee, daar zou ik ook niet om staan te springen om zoiets bij een gastheer aan te kaarten :+

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:28

Fenrir schreef:
Ik heb die issues eigenlijk nooit, ben al mijn hele leven vegetariër (zo opgevoed). Mensen weten dat en halen voor mij gewoon wat anders, of ik neem het zelf mee, en als ze het nog niet weten geef ik het van tevoren aan. Voel me er eigenlijk nooit bezwaard over. Maar ben dan ook niet echt vegetariër vanuit extreme overtuiging. Vind het gewoon niet te eten, niet nodig (maar ben niet direct anti-vlees) en reageer bijv. slecht op varkensvlees (in het verleden wel eens wat vlees geprobeerd als kind)

Overigens ben ik (doordat ik niet anti-vlees ben) ook weer niet heel moeilijk. Als het niet nodig is, zoals hier in NL, ben ik heel strikt en eet ik geen vlees. Ook als ik zelf op vakantie ga in het buitenland. Maar toen ik in het buitenland werkte en bij een gezin woonde was er gewoon geen andere keus. In the middle of nowhere zijn er geen vleesvervangers. Dan ga ik niet mekkeren dat ik vegetariër ben en geen vlees wil eten (had sowieso niet eens gekund, want zwaar fysiek werk + te weinig eten trek je niet natuurlijk).

Kan me voorstellen dat het als flexitariër lastiger is. Dat heeft natuurlijk weinig met vegetariër zijn te maken. Da's gewoon af en toe vlees laten staan. Dat kun je moeilijk uitleggen aan je omgeving lijkt me.
Dat zou net zoiets zijn als dat ik bijv. soms rode bieten eet maar een andere keer niet, en als ik dan bij iemand ben 'ja vandaag heb ik daar even geen zin in'. Nee, daar zou ik ook niet om staan te springen om zoiets bij een gastheer aan te kaarten :+

Bij mij is het geen kwestie van "geen zin in" ;) Voor mij is het OOK een heel bewuste keuze, en eet ik alleen vlees als ik uitgebreid ga koken waar ik heel erg van houd en biologisch kan halen. Ik vind vlees erg lekker maar ik voel me er beter bij als ik het in veel gevallen laat staan. Als ik weet waar het vandaan komt en ik voel me daar prettig bij, eet ik het wel.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:32

Ik kan me voorstellen dat als je het wel lekker vindt en het gewoon eet het verwarrend kan zijn voor je omgeving en je je ook eerder bezwaard voelt (je eet het immers eigenlijk wel). Wat dat betreft is het veel makkelijker als je strikt vegetarisch bent.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:16

Lisitano schreef:
Wat een leuk artikel! Ik ga precies hetzelfde door, ik vind het ook zo lastig in mijn omgeving. Helemaal omdat ik deze keuze pas recentelijk gemaakt heb, heb ik het idee dat men me niet zo serieus neemt. Vooral de schoonouders die gewoon alsnog een stuk plofkip op je bord gooien :x

Leuk geschreven!

Toen ik varkensvlees uit mijn dieet schrapte heeft het heel lang geduurd voor mijn omgeving er echt 100% rekening mee hield. Geen half-on-half gehakt, geen pizza met ham, alleen rundersalami, runderworst etc. Het is gewoon heel lastig te onthouden voor iemand die er niet dagelijks mee bezig is. Het kostte mij ook heel lang voor ik uit mijn hoofd wist wat ik wel en niet wilde laten staan. Geef het tijd. :)

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:41

Fenrir schreef:
Ik kan me voorstellen dat als je het wel lekker vindt en het gewoon eet het verwarrend kan zijn voor je omgeving en je je ook eerder bezwaard voelt (je eet het immers eigenlijk wel). Wat dat betreft is het veel makkelijker als je strikt vegetarisch bent.


Precies dit, als je strikt vegetarisch bent is het een stuk makkelijker, wij mensen houden nogal van zwart-wit denken, het is alles of niets. Daar tussen in; flexitariër, daar wordt het toch lastiger.

Leuk om jullie reacties te lezen!