Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:31

Tazzey schreef:
Wat leuk om te lezen!! Ik gebruik zelf eigenlijk alleen een peel off basecoat voor die doeleinden. Ik ben zelf niet zo'n fan van het gebruik van lijm als tape. Ik kan wel eens kijken naar een alternatief en daar een DIY van maken. Leuk idee!

da tklinkt nog fijner ik kijk hem direct zodra hij er op staat :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:11


Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:19

Momo2 schreef:
Weet iemand of er misschien ook een site is voor wordpress die alles stap voor stap uitlegt? Probeer menu's toe te voegen dat is inmiddels gelukt maar krijg het niet voor elkaar om berichten in die menu's te plaatsen etc, of hoe ik mijn side bar kan veranderen of widgets erbij..
Ben ik dan zo onhandig? Of is wordpress gewoon heel ingewikkeld...

Kan je een beetje Engels lezen? Als je in het Engels zoekt naar uitleg krijg je vaak meer (en betere) resultaten, deze twee bijvoorbeeld:

http://www.wpbeginner.com/
https://learn.wordpress.com/

In het Nederlands heb je bijvoorbeeld deze sites:

http://www.wplounge.nl/
http://www.wpsitemaken.nl/
https://000.nl/hoe-maak-ik-een-website (handleiding)

Ik vind Wordpress niet ingewikkeld, maar ik ben sowieso wel handig in dat soort dingen. Als je geen 'onlineknobbel' hebt snap ik wel dat het even zoeken is. Dus je bent niet specifiek onhandig hoor, die handleidingen en websites met uitleg zijn er niet voor niets. ;)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:24


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:25

Ik heb deze keer nog een post over Shaping behaviour geschreven. Deze keer een How to...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:02

Mijn tweede blogpost :)

*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 30-08-18 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:17

@Rianne ik heb nu pas door dat we al een hele tijd in hetzelfde trouwtopic zitten haha. Dankjewel nog voor je uitgebreide reactie.

En dan ga ik nu even de rest bijlezen. :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:34


puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:53

Super leuk Maureen! En oh my god, dat van die knipoog smiley herken ik zo erg! _/-\o_

Ik heb vanochtend een nieuw filmpje geüpload, nouja mijn zusje heeft het voor me gefilmd :) http://www.youtube.com/danitialovepuck/

En ik heb bijna 200 abonnees! *\o/*

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:31

Maureen, jou blogs blijven leuk.. Ook deze over de Smiley's. En ik ben het helemaal eens met de knipoog! Ik gebruik hem alleen wanneer ik haat heb op iemand.. Gelukkig is dit niet vaak.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:34

Vinden jullie trouwens blogs leuk als ze door een ''anoniem'' persoon zijn geschreven? dat de hele website van een anoniem persoon is ook?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:44

xkimmieejj schreef:
Maureen, jou blogs blijven leuk.. Ook deze over de Smiley's. En ik ben het helemaal eens met de knipoog! Ik gebruik hem alleen wanneer ik haat heb op iemand.. Gelukkig is dit niet vaak.

Dankjewel :D Vind ik echt leuk om te lezen!

En anonieme blogs, ik denk dat voor mij de inhoud belangrijker is dan de persoon erachter. Ook al vind ik het wel leuk om te weten hoe de persoon eruit ziet.

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:51

Inderdaad wat Maureen zegt, voor mij gaat het ook om de inhoud.

peca: Handig je blog, ik ga er eens mee oefenen als ik weer foto's ga maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:03

Posh schreef:
Inderdaad wat Maureen zegt, voor mij gaat het ook om de inhoud.

[naam]: Handig je blog, ik ga er eens mee oefenen als ik weer foto's ga maken.


Dank je! :D Heb nog meer van dat soort ideeën om uit te werken :)


Voor mij is de inhoud ook belangrijker. Persoon er achter is altijd leuk om te weten, maar geen must.

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:53

Precies wat hierboven is gezegd, ik vind de inhoud belangrijker dan de persoon erachter, maar ik vind het wel leuk als je weet wie het schrijft :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:22

Pff ik vind het soms wel moeilijk om een leuk blog onderwerp te verzinnen. Ik weet wel dat ik donderdag ga vloggen als we naar de Ikea gaan. Maar soms zo moeilijk om inspiratie te krijgen. En ik wil ook geen ideeën gaan jatten van andere bloggers...

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:54

Maureen, ik begrijp wat je bedoeld. Het is lastig om origineel te blijven, je ontkomt er niet meer aan om op een of andere manier een andere blogger te "raken". Nu vind ik dat er een verschil is tussen iets wat "er op lijkt" en "iets jatten". Ik heb serieus een blogger gevonden die mijn stijl en opmaak 1 op 1 kopieerde, dat is natuurlijk not done maar inspiratie halen bij een ander om het vervolgens in een eigen jasje te steken moet kunnen. Ik denk ook dat de bloggers die ideeën, opmaken en stijlen jatten geen lang leven beschoren zijn. Daarom heb ik er ook geen werk van gemaakt, ik lach erom.

Wat betreft anonieme bloggers. Het gaat mij om de inhoud en niet zo zeer om de persoon die erachter steekt. Ik zie liever een kwaliteitsblog met een anonieme schrijven dan iemand die zijn/haar hele hebben en houden op de blog gooit met een erbarmelijke kwaliteit.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 05:34

Eens met Tazzey (over beide dingen). Inspiratie opdoen bij een ander en in je eigen woorden, met je eigen mening een blog over hetzelfde onderwerp schrijven is prima. Ik doe het ook regelmatig. Als mijn blog af is, lijkt het totaal niet op wat mij inspireerde. Ga dus eerst schrijven en dan pas oordelen. Ik denk dat het wel losloopt.

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:13

De vraag over anonieme bloggers, uiteindelijk draait het toch wel om de inhoud inderdaad. Maar toch ben ik altijd heel nieuwsgierig naar de persoon achter de blog, gewoon om te kijken wat voor persoon dat nou precies is en of ik mij ermee kan identificeren. Dan komt de blog toch, naar mijn mening, net wat beter binnen.

Ik heb vandaag een blog over de nieuwe aflevering van de Keuringsdienst van Waarde geschreven. Waar de zoektocht begon naar gesuikerde dadels, eindigde het bij insecten in je eten. :P
http://levenomteeten.nl/2016/02/22/kijk ... lfde-zijn/

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:58

Ik vind het juist heel leuk om iets te lezen of zien van degene achter de blog. De inhoud is natuurlijk het allerbelangrijkste maar het maakt het voor mij wel leuker te lezen als er een persoonlijkheid bij komt. Ik kan niet verklaren waarom, maar ik vind het leuk als iemand enthousiast is en daar tijd en moeite in stopt. Helemaal als ik weet waarom en hoe etc. Foto erbij vind ik ook leuk :j

Ik heb vandaag een review geplaatst over Xenos waxmelts. Vandaag maar eens verder knutselen aan de uitleg op mijn website.

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:51

Oei, als iemand echt letterlijk je hele blog jat zou ik daar niet zo blij mee zijn.. Maar inderdaad die houden het waarschijnlijk toch niet lang vol en komen zichzelf wel tegen..

Ik heb in 1 week al drie blogs voorbij zien komen (twee Engelstalig) over hetzelfde onderwerp als waar ik over wilde schrijven... :+ Dus de moed zonk me wel een beetje in de schoenen maar wat HippoLogic zegt klopt wel. Je schrijft toch vanuit je eigen perspectief.

Gisteren heb ik een blog afgemaakt waar ik al even mee bezig was, wist niet goed of ik 'm wel moest posten vanwege commentaren e.d. maar ja dan moet je niet gaan bloggen toch :')

Dus bij deze: http://zoevanm.com/2016/02/22/voer-jij- ... -je-paard/

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:01

Wat een mooie pagina Posh, leuke post ook. Mag ik vragen waarom je zoveel woorden in bold zet?

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:32

hoi hoi, ik wil al een tijdje beginnen met bloggen dus een stipje en lezen wat jullie zoal doen :)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:47

Dankjewel voor de reactie op mijn vraag, over de anonieme blog. Conclusie is dus, dat inhoud belangrijker is dan de persoon er achter.

_Mara_ Super blog, ik ga je volgen.. Kijk sinds gisteren het programma ook, ben alleen bang dat ik uiteindelijk niks meer ga lusten..

En blog jatters zou ik ook niet aan moeten denken hoor! bah!


Zelf heb ik net weer een update online gezet.
www.levenmetmelkersson.nl

Besef wel steeds meer dat mijn blog voor vele mensen misschien helemaal niet interessant is. Omdat het echt een beetje ''over'' persoonlijk is. Wat vinden jullie hier van??

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:10

@XXKimieejj: wat leuk dat je mij gaat volgen. :) Bang zijn dat je niks meer gaat lusten, het kan, maar we moeten ook een beetje nuchter blijven. Acuut dood gaan aan 'fabrieksvoedsel' doe je ook niet zo snel en sommige dingen moet je gewoon voor lief nemen. Zoals bijv. die insecten in dadels, heb je het ooit geproefd? Ik denk het niet, dus feitelijk veranderd er niks behalve dat je nu iets meer weet over je eten.

Ik heb jou blog ook even bekeken en ik denk wel dat je gelijk hebt dat je niet een enorm breed publiek aan trekt. Dat het niet interessant zou zijn ben ik niet met je eens, ik denk dat je echt serieus iets kan betekenen voor andere mensen met jou ziekte of mensen die anderen kennen die het hebben en er meer over willen weten vanuit een meer persoonlijk oogpunt. Anderen het gevoel geven dat ze er niet alleen in staan, herkenning oproepen en anderen een hart onder de riem steken. Wat allemaal zeer belangrijk is dus zeker door blijven gaan met bloggen!