Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:18

Grainey schreef:
Laten we wel zijn, als je hier in de winkels kijkt komen er ook veel producten uit China, kwaliteit van de elektronica is goed, daar zijn ze in China verder mee dan wij.
Vrees wel dat de make-up daar nog wel steeds getest wordt op dieren, bont, van dieren daarvoor gefokt, maar ook wild, wordt ook gewoon verkocht, zo zullen er wel meer dingen zijn, waar je eigenlijk even over na moet denken voordat je een bestelling plaatst, tenminste als je niet wilt dat er dieren onnodig slachtoffer worden van iets.

Milieueisen zijn daar niet zo streng als hier, maar ze zijn er wel, werkomstandigheden zijn anders als hier, een aantal dingen die hier gewoon verplicht zijn voor de veiligheid van de werknemer zie je daar niet, zoals veiligheidsbrillen en andere bescherming.

Mensen zijn blij dat ze werk hebben, velen staan ook de hele dag aan de lopende band, de fabriek zorgt ook voor (warm) eten en sommige fabrieken hebben ook slaapzalen/kamers voor de medewerkers, die zijn daar dan gewoon 24 uur per dag aanwezig.

Er was een tijdje geleden een serie uitzendingen over de action, waarom de producten bij hen zo goedkoop in die winkel liggen, kwamen ze ook terecht in China, was zeer interessant.



Interessant Grainey.
Maar op aliexpres heb je zo'n 3 miljoen merken (gok ik) met ook weer fabrikanten.
Hoe kun je met zekerheid iets zeggen over aliexpress werkomstandigheden als er zoveel verschillende fabrikanten zijn met elke weer andere omstandigheden.
Aliexpres is eigenlijk de handelaar.
Voor werkomstandigheden en milieubewustzijn moet je denk ik toch echt bij de merken en fabrikanten zelf zijn.

Kortom: als je van aliexpress koopt en je wilt zeker weten dat je geen product koopt waarvoor mensen uitgebuit worden, zul je het merk/de fabrikant waar je van koopt moeten checken?

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:10

Iloveiswan schreef:


Technisch gezien is dit precies wat ik zocht, maar deze zijn om om je hals te doen. Het is een choker.
Maar toch bedankt, jij hebt tenminste iets gevonden wat er op lijkt, dat is al meer dan mij is gelukt :Y)

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:12

xSCWx schreef:
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/V3yiquya

Even op je foto gezocht. Dit is de enige die ik heb gevonden



Waaaaaah, dit is m!
Wat ontzettend goed van je *\o/*

Zoeken op foto, die moet ik onthouden. Dankjewel!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:14

@phoya: alles wat in China wordt geproduceerd heeft niet de beste werkomstandigheden. Ook de producten die in nederlandse winkels liggen zijn niet onder de beste werkomstandigheden gemaakt.
Daarnaast de reden waarom mensen zeggen dat alieexpress niet milieuvriendelijk of duurzaam wordt gezien is vanwege de fast fashion en kwaliteit. Vaak komt het toch voor dat een artikel snel kapot gaat en je weer een nieuwe moet kopen. Daarnaast moet het product naar Nederland worden verzonden wat via lucht of vaarwegen gaan die het milieu ook weer vervuilen.

Als je meer wilt weten over de omstandigheden in china raad ik de documentaire China Blue aan. Deze staat gewoon op youtube :) (gaat over de jeans industrie maar dit geld ook voor vele andere producten doe worden geproduceerd in China)

En misschien is dit ook wat:
https://www.bloomberg.com/news/features/2016-04-24/inside-one-of-the-world-s-most-secretive-iphone-factories

Dus ja, het kan ook heel goed zijn dat wanneer iemand een dispute opent over iets klein, dat de persoon zijn gezin niet meer kan onderhouden omdat hij/zij ontslagen wordt en geen inkomsten meer heeft.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:03

Wolkje schreef:
Iloveiswan schreef:


Technisch gezien is dit precies wat ik zocht, maar deze zijn om om je hals te doen. Het is een choker.
Maar toch bedankt, jij hebt tenminste iets gevonden wat er op lijkt, dat is al meer dan mij is gelukt :Y)



Nou ben ik wel heel benieuwd waarvoor je het gaat gebruiken :P

De link die ik plaatste word gebruikt om zakjes in te hangen met een gaatje en daar de overige steentjes in te doen voor een makkelijk overzicht

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:27

Iloveiswan schreef:
Wolkje schreef:

https://nl.aliexpress.com/item/2014-Hig ... sstype=600

Ik had deze gevonden :)


Technisch gezien is dit precies wat ik zocht, maar deze zijn om om je hals te doen. Het is een choker.
Maar toch bedankt, jij hebt tenminste iets gevonden wat er op lijkt, dat is al meer dan mij is gelukt :Y)



Nou ben ik wel heel benieuwd waarvoor je het gaat gebruiken :P

De link die ik plaatste word gebruikt om zakjes in te hangen met een gaatje en daar de overige steentjes in te doen voor een makkelijk overzicht


Deze ringen zijn inderdaad bedoeld om iets aan op te hangen.
In het geval van jouw link: Om een hangertje aan te hangen en om je hals te doen.
Bekijk de reviews maar eens.
Wil uiteraard niet zeggen dat je er geen andere dingen aan kunt hangen, zoals zakjes met steentjes. :)

Ik wil er ook iets aan hangen, maar bij mij is dat gewicht wel iets zwaarder, denk aan enkele kilo's.
Dat gaan deze ringen niet houden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:20

Oeh een ali topic *\o/*

ik heb al vele leuke spullen via ali besteld en wacht momenteel op 3 items.
Een ring
Een BH
En een powerbank

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:22

xU_Blinghx schreef:
Dus ja, het kan ook heel goed zijn dat wanneer iemand een dispute opent over iets klein, dat de persoon zijn gezin niet meer kan onderhouden omdat hij/zij ontslagen wordt en geen inkomsten meer heeft.


Dam moet hij of zij beter spul verkopen. Hoeft er geen dispute geopend te worden

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:26

xU_Blinghx schreef:
@phoya: alles wat in China wordt geproduceerd heeft niet de beste werkomstandigheden. Ook de producten die in nederlandse winkels liggen zijn niet onder de beste werkomstandigheden gemaakt.
Daarnaast de reden waarom mensen zeggen dat alieexpress niet milieuvriendelijk of duurzaam wordt gezien is vanwege de fast fashion en kwaliteit. Vaak komt het toch voor dat een artikel snel kapot gaat en je weer een nieuwe moet kopen. Daarnaast moet het product naar Nederland worden verzonden wat via lucht of vaarwegen gaan die het milieu ook weer vervuilen.

Als je meer wilt weten over de omstandigheden in china raad ik de documentaire China Blue aan. Deze staat gewoon op youtube :) (gaat over de jeans industrie maar dit geld ook voor vele andere producten doe worden geproduceerd in China)

En misschien is dit ook wat:
https://www.bloomberg.com/news/features/2016-04-24/inside-one-of-the-world-s-most-secretive-iphone-factories

Dus ja, het kan ook heel goed zijn dat wanneer iemand een dispute opent over iets klein, dat de persoon zijn gezin niet meer kan onderhouden omdat hij/zij ontslagen wordt en geen inkomsten meer heeft.


Dus eigenlijk heeft het met het land van productie te maken.
Ik geloof wel dat het er in China heel anders aan toe gaat dan hier in het westen.
Maar bijna alles wat je hier koopt ook service in de Xenos bijv. Is allemaal 'made in China'. Dus ook al zijn de milieu en werkomstandigheden daar minder dan hier in het westen. Als je alles dat uit China komt elimineert blijft er weinig over. Voor de duurdere Nederlandse merken heb ik overigens het budget niet.
Ik blijf dus gewoon nog naar de Xenos gaan en ga ook een bestelling doen bij Aliexpress. :o :D

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:08

Naamketting besteld.. keurig supersnel binnen (binnen 11 dagen).. maar 1 naam is verkeerd geschreven.. nu heb ik nog 49 dagen protection dus ze mogen mooi een nieuwe sturen..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:55

30 juli het een en ander besteld bij Ali en wish en vandaag al 3 pakjes binnen.. dat is echt super snel *\o/*

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:17

Laatst had iemand het over zilveren sieraden. Hoe zoeken jullie daar naar en hoe weet je zeker dat het echt zilver is?

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:26

Och echt zilver... 925 zilver noemen ze ook sterling zilver.. en ook lang niet alle '925 zilver' die je hier in NL koopt is ook 'echt zilver'..

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:05

Je krijgt vaak nep zilver hoor.

Maarre, wat betekent dit? Ik zit in een dispute wegens iets niet ontvangen (binnen 35 dagen zeggen ze, heb 3 keer zo lang gewacht). Maar ik kan er geen kaas van eten, volgens mij willen ze dat ik mijn dispute intrek. Maar ik begrijp er werkelijk niets van. Het is enorm wazig vertaald :D
Schat
Bedankt voor uw geduld.We controleren de tracking gegevens blijkt dat het nog steeds in de weg, en wacht op de dag meer.Ons is verteld, het pakket niet bereiken, maar als gevolg van een aantal factoren, de vertraging die we niet onder controle.Als er een reden om de vertraging van het schip, ik hoop dat je het begrijpt.Maak je geen zorgen, we zullen in de desbetreffende websites orders, en je geld is in de snelheid verkocht door rekening te houden met de veiligheid, ontvangen in je tas.Uw wens is onze prioriteit, als je vragen hebt, neem dan contact met ons op.Uw begrip wordt zeer gewaardeerd.
Als je niet tevreden met dit project, geven we je een korting of is dat te zeggen.
Annuleer de hier omstreden, contact met ons op, we geven je een bevredigend antwoord.
Bedankt, beste groeten.
Je sincerelySunny Yang

Oh ja, dit staat er bij de bestelling:

AliExpress Premium Shipping

Free Shipping

Estimated Delivery Time:7-15 Days

Geen tracing, en al meer dan 12 weken gewacht.
Laatst bijgewerkt door germie op 09-08-17 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:07

Gewoon door een vertaalmachine gehaald waarschijnlijk :')
Gewoon aangeven dat je het nog niet gehad hebt, waarschijnlijk is de buyers protection al een keer verlengd? Dan gewoon aangeven dat je er nu klaar mee bent en je geld terug wil en anders het dispuut escaleert.

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:08

Anoniem schreef:
Gewoon door een vertaalmachine gehaald waarschijnlijk :')
Gewoon aangeven dat je het nog niet gehad hebt, waarschijnlijk is de buyers protection al een keer verlengd? Dan gewoon aangeven dat je er nu klaar mee bent en je geld terug wil en anders het dispuut escaleert.

Niet 1 keer verlengd, maar wel 4 keer en als je netjes aaangeeft dat je het nog niet hebt dan verlengen ze het weer. Maar op een gegeven moment is mijn geduld op. Ik wacht altijd minstens 12 weken. Dus ben dan erg netjes. Maar die vertalingen, ze zijn echt niet te lezen. En dan de aanhef 'SCHAT'. Jaja :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:11

Schat: dear "Germie"..
Gewoon letterlijk vertaalt.

Is juist een nette manier van beginnen met een brief in het engels.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:27

Pfff verzendkosten van alibaba viel even vies tegen, slechts 151 of zelfs 400 dollar. Euh .... laat maar zitten dan.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:30

Ja... alibaba gaat ook vaak met grotere partijen.. die kunnen dan niet door de brievenbus..

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:33

Anoniem schreef:
Ja... alibaba gaat ook vaak met grotere partijen.. die kunnen dan niet door de brievenbus..


Ging maar om 1 product, maar wel van 12 kilo dat niet door de brievenbus past. Maar op zoveel verzendkosten had ik niet gerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:36

Tja.. 12 kilo is ook wel een best gewicht. Dan gaat t met fedex, dhl, ups ofzo en die rekenen inderdaad per kilo.

Blue_flower
Berichten: 1935
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:22

Ik heb mijn telefoon hoesje binnen. Was op zoek naar een nieuwe stevige met vakje voor pasje en deze is echt perfect!

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/77BVfya6

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:27

Ik heb mijn externe batterij voor mijn mobiel binnen maar ik snap geen hout van dat ding :=
beschrijving staat er ook niks over in wat ik snap

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:50

ik snap er ook niks meer van :+

weken geleden een beurs besteld en ik kijk verder nooit naar levertijden/leverdata of waar het pakje is, ik zie vanzelf wel wanneer het binnen komt zeg maar...

krijg ik ineens 6,19 op mijn rekening gestort van alipay dus dat was precies het bedrag van de beurs, ok prima jammer..
krijg ik vandaag ook ineens nog die beurs in de brievenbus, hoe kan dat?

Fortitude

Berichten: 3088
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:21

Ik bestel vaker wat op ali, maar ik heb nu echt mijn favoriet so far binnen gekregen! Een portemonnee :)

Afbeelding
Love it <3

Kan alles er netjes in kwijt en ik vind hem zo tof! :D