Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:20

IMJ schreef:
germie schreef:

If you want to replace the myopic lens, please select With Myopia Lens and leave a message about the dgrees you want.

Degrees: -150,-200,-250,-300,-350,-400,-450,-500,-550,-600,-650,-700,-750,-800,-850,-900

Bij een andere verkoper is het al 2 keer goedgegaan.

Dit zijn de sterktes? Niet de vergrotingen? :o?

Yep net als in een bril.

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:59

germie schreef:
IMJ schreef:
Ik meende te lezen dat hij vergroot en dat dat onderwater nog iets meer werkt en je dus een iets lagere vergroting kiezen moet..
Maar ik snap weinig van duikbrillen..

JA en nee, onder water wordt alles door een duikbril zo'n 25% vergroot. Dus dan moet je hier rekening mee houden met je evt. sterkte. Dan is -3 bijvoorbeeld -2.75 voor een duikbril.
Maar ik had -300 en -250 besteld en nu niets gekregen, Eh, dan zie ik de vissen alleen maar wazig onder water. En dat betekent dat ik het masker niet ga gebruiken. :+

Dat klopt niet wat jij zegt. Als het 25% vergroot moet je met -3 naar -2,25. 0,75 is 25% van 3.

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:37

daantjuhhh schreef:
germie schreef:

Ik meende te lezen dat hij vergroot en dat dat onderwater nog iets meer werkt en je dus een iets lagere vergroting kiezen moet..
Maar ik snap weinig van duikbrillen..

Dat klopt niet wat jij zegt. Als het 25% vergroot moet je met -3 naar -2,25. 0,75 is 25% van 3.

Eh niet geheel waar. Ik heb mijn mijn eerste masker op sterkte deze met receptcin nederlandbesteld. Ik kreeg hiercong 0.25 dioptrie minder. .onder water vergroot het 25% maarje wilt het nog wel scherp zien. De snoek van 1m wordt dus 25% groter. Maar zonder bril nog steeds onscherp. Ik heb onder water dus een 0.25 dioptrie minder. En zie dan scherp.

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:15

germie schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat klopt niet wat jij zegt. Als het 25% vergroot moet je met -3 naar -2,25. 0,75 is 25% van 3.

Eh niet geheel waar. Ik heb mijn mijn eerste masker op sterkte deze met receptcin nederlandbesteld. Ik kreeg hiercong 0.25 dioptrie minder. .onder water vergroot het 25% maarje wilt het nog wel scherp zien. De snoek van 1m wordt dus 25% groter. Maar zonder bril nog steeds onscherp. Ik heb onder water dus een 0.25 dioptrie minder. En zie dan scherp.

Excuus. Moet eerlijk zeggen dat jij het ook wel een tikkeltje anders uitlegt

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:14

MyKayleigh schreef:
2 stks voor Hond Tags Gepersonaliseerde Pet Tags Aangepaste Pet ID Tags voor hond en kat Gratis Lasergravure Hond ID Tags Aluminium
http://s.aliexpress.com/UJbIrqya
(from AliExpress Android)


Dankjewel voor het linkje!

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:29

Het lijkt er op dat ik mn geld terugkrijg. De berichten zelf zeggen wat anders, maar dispute staat op finished met het gevraagde bedrag.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:56

Even vraagje hier hoor, sorry :+

Als je iets bij Ebay koopt bij de zelfde verkoper, moet je het dan apart afrekenen, of kan het dan ook in je winkelmandje, dat je bv 4 producten dan tegelijk afrekent?? :oo

Ik kan dat even nergens vinden helaas!

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:04


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:30

Even een vraagje ik heb zes juni iets besteld. Ik heb het nog steeds niet aangekregen en de track en trace code blijft staan op verzenden. De verkoper heeft de protectie tijd al verlengd. Gaat dit pakje nog aankomen of niet. Had een berichtje verstuurd en hij zegt dat het wel degelijk verstuurd is. Wat moet ik doen. De protectie tijd loopt nog 18 dagen.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:46

Nog even afwachten of het aankomt en anders een paar dagen voor de protection verloopt dispute openen.

Marjo

Berichten: 37287
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:38

Stamper schreef:
Even vraagje hier hoor, sorry :+

Als je iets bij Ebay koopt bij de zelfde verkoper, moet je het dan apart afrekenen, of kan het dan ook in je winkelmandje, dat je bv 4 producten dan tegelijk afrekent?? :oo

Ik kan dat even nergens vinden helaas!

Dat ligt er aan of er de optie is om het in je winkelwagen te leggen. Zoja, dan kan dat, zonee dan moet je ze stuk voor stuk afrekenen.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:47

llora schreef:
Even een vraagje ik heb zes juni iets besteld. Ik heb het nog steeds niet aangekregen en de track en trace code blijft staan op verzenden. De verkoper heeft de protectie tijd al verlengd. Gaat dit pakje nog aankomen of niet. Had een berichtje verstuurd en hij zegt dat het wel degelijk verstuurd is. Wat moet ik doen. De protectie tijd loopt nog 18 dagen.

Het mag er 3 maanden over doen, dus nog even geduld oefenen :)

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:59

Ik heb net een leuke bikini binnen gekregen, helaas te klein. Had het wel verwacht, maar kon het proberen. Staat alweer op Facebook.
Heb ook een super leuk telefoonhoesje binnen gekregen.

Allebei erg snel, binnen 5 en 6 dagen.
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/rY36FrQ3

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/bE32Qbeu

Blue_flower
Berichten: 1935
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:00

welmoed__ schreef:
Ik heb net een leuke bikini binnen gekregen, helaas te klein. Had het wel verwacht, maar kon het proberen. Staat alweer op Facebook.
Heb ook een super leuk telefoonhoesje binnen gekregen.

Allebei erg snel, binnen 5 en 6 dagen.
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/rY36FrQ3

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/bE32Qbeu


Bikini is leuk! Hoe klein is klein?

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:02

Staat maat L in, maar valt als s/m.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:20

welmoed__ schreef:
Staat maat L in, maar valt als s/m.


Uh ja, ik had niet voor niks gewaarschuwd dat Chineze maten gewoon altijd zeker 1 a 2 maten kleiner vallen en gevraagd of je dat wist ;) Wel jammer, hopelijk volgende keer beter!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:58

Hebben jullie ook problemen met de app? Ik kan niks opzoeken?

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:06

Hoi! Ik kom even binnenvallen.

Ik wil heel graag wat items van aliexpres bestellen maar ik heb ooit eens gelezen zoiets als'... van die meiden die zichzelf heel milieu bewust vinden maar dan wel bestellen op aliexpres...'

Weten jullie wat hij daarmee bedoelt?
Wat zou aliexpress 'slecht' maken?
Arbeidsomstandigheden? Waste of product?

Ik kan er op het internet niks over vinden maar ben wel benieuwd.
Lees wel wat dat sommige het een scam vinden maar lees ook veel goede ervaringen.

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:10

Alwiene schreef:
welmoed__ schreef:
Staat maat L in, maar valt als s/m.


Uh ja, ik had niet voor niks gewaarschuwd dat Chineze maten gewoon altijd zeker 1 a 2 maten kleiner vallen en gevraagd of je dat wist ;) Wel jammer, hopelijk volgende keer beter!


Sorry, je komt een beetje denigrerend over zo, alsof ik een of andere dombo ben.

Ik dacht, probeer het gewoon, is het niks gaat ie weer weg. Voor die 4 euro inclusief verzenden is dat nog wel eens te proberen.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:24

Phoya schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen.

Ik wil heel graag wat items van aliexpres bestellen maar ik heb ooit eens gelezen zoiets als'... van die meiden die zichzelf heel milieu bewust vinden maar dan wel bestellen op aliexpres...'

Weten jullie wat hij daarmee bedoelt?
Wat zou aliexpress 'slecht' maken?
Arbeidsomstandigheden? Waste of product?

Ik kan er op het internet niks over vinden maar ben wel benieuwd.
Lees wel wat dat sommige het een scam vinden maar lees ook veel goede ervaringen.


Tja, het is allemaal spul wat in China gemaakt wordt dus je kan er inderdaad ergens wel van uitgaan dat dat niet onder de beste omstandigheden, schoon/veilig, milieubewust of volgens westerse regelgeving gaat. Dat blijkt ook wel uit bijv. make up die bij sommige meiden enorme reacties geeft, elektronica die doorbrand etc.
Het is altijd een gok die je neemt maar uit dit topic blijkt wel dat er toch meer goed gaat dan fout.
Of je het dus verantwoord genoeg vind om daar wat te bestellen ligt er dan helemaal aan hoe streng je daarmee omgaat binnen je eigen levenswijze :j

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:13

Memories schreef:
Phoya schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen.

Ik wil heel graag wat items van aliexpres bestellen maar ik heb ooit eens gelezen zoiets als'... van die meiden die zichzelf heel milieu bewust vinden maar dan wel bestellen op aliexpres...'

Weten jullie wat hij daarmee bedoelt?
Wat zou aliexpress 'slecht' maken?
Arbeidsomstandigheden? Waste of product?

Ik kan er op het internet niks over vinden maar ben wel benieuwd.
Lees wel wat dat sommige het een scam vinden maar lees ook veel goede ervaringen.


Tja, het is allemaal spul wat in China gemaakt wordt dus je kan er inderdaad ergens wel van uitgaan dat dat niet onder de beste omstandigheden, schoon/veilig, milieubewust of volgens westerse regelgeving gaat. Dat blijkt ook wel uit bijv. make up die bij sommige meiden enorme reacties geeft, elektronica die doorbrand etc.
Het is altijd een gok die je neemt maar uit dit topic blijkt wel dat er toch meer goed gaat dan fout.
Of je het dus verantwoord genoeg vind om daar wat te bestellen ligt er dan helemaal aan hoe streng je daarmee omgaat binnen je eigen levenswijze :j


Ik kan verder niks vinden over de werkomstandigheden of milieu bewustheid dus het zal wel mee vallen. Uiteraard is het anders dan in het westen maar dat is logisch.
Over de kwaliteit lees ik inderdaad verschillende verhalen.
Ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen.

Over de kwaliteit

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:51

Laten we wel zijn, als je hier in de winkels kijkt komen er ook veel producten uit China, kwaliteit van de elektronica is goed, daar zijn ze in China verder mee dan wij.
Vrees wel dat de make-up daar nog wel steeds getest wordt op dieren, bont, van dieren daarvoor gefokt, maar ook wild, wordt ook gewoon verkocht, zo zullen er wel meer dingen zijn, waar je eigenlijk even over na moet denken voordat je een bestelling plaatst, tenminste als je niet wilt dat er dieren onnodig slachtoffer worden van iets.

Milieueisen zijn daar niet zo streng als hier, maar ze zijn er wel, werkomstandigheden zijn anders als hier, een aantal dingen die hier gewoon verplicht zijn voor de veiligheid van de werknemer zie je daar niet, zoals veiligheidsbrillen en andere bescherming.

Mensen zijn blij dat ze werk hebben, velen staan ook de hele dag aan de lopende band, de fabriek zorgt ook voor (warm) eten en sommige fabrieken hebben ook slaapzalen/kamers voor de medewerkers, die zijn daar dan gewoon 24 uur per dag aanwezig.

Er was een tijdje geleden een serie uitzendingen over de action, waarom de producten bij hen zo goedkoop in die winkel liggen, kwamen ze ook terecht in China, was zeer interessant.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:57

Ik ben opzoek naar deze dingen:
Afbeelding .

Of de variant zonder haak:
Afbeelding

Deze dingen heten display ringen.
Maar als ik zoek op display ring, dan krijg ik displays voor ringen en sieraden te zien.
Ik heb al allerlei termen gebruikt, loop, ring, closeable, hook, snapring, enzovoorts.
Ik vind van alles, maar niet deze dingen.

Is er hier iemand die mij wil helpen zoeken? :o

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 01:24


Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 06:42