Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:20

Klopt, mijn pakketje vliegt al een week lang de wereld rond volgens de t&t info :j

lor1_1984

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:13

Ik krijg al mijn geld terug van de 24cent-bestelling.
Verkoper reageerde ook niet op de dispute dus AE heeft besloten dat ik mijn geld terug krijg, zal komende week wel ergens op mijn rekening verschijnen (meestal met 3-4 werkdagen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:18

lor1_1984 schreef:
Ik krijg al mijn geld terug van de 24cent-bestelling.
Verkoper reageerde ook niet op de dispute dus AE heeft besloten dat ik mijn geld terug krijg, zal komende week wel ergens op mijn rekening verschijnen (meestal met 3-4 werkdagen).

Hier precies hetzelfde. Dispuut geopend maar verkoper reageerde niet. Ook ik krijg 24 cent terug!

lor1_1984

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:48

Ik €2,85 maar ik had 12 artikelen besteld voor 22ct per stuk (prijs zakte nog iets 1-2 dagen nadat de 24ct bekend werd) en 1 artikel dat 1ct duurder of goedkoper was.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:51

Ik heb ook weer wat binnen, vestje en body!
Afbeelding

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:00

Yvankaxx schreef:
Dreamer, geen ervaring mee!

Heb nu een aantal kleine dingetjes besteld die relatief vlot binnen zijn. Nu heb ik gister alvast voor mijn nieuwe telefoon 2 hoesjes, een sportarmband en tempered glass screenprotector besteld. Was 14 euro kwijt, koopje dus! En nu hopen dat het snel binnen is, want dan kan ik de telefoon ook bestellen :+



alie bevalt je wel dus *\o/*

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:01

lor1_1984 schreef:
Ik krijg al mijn geld terug van de 24cent-bestelling.
Verkoper reageerde ook niet op de dispute dus AE heeft besloten dat ik mijn geld terug krijg, zal komende week wel ergens op mijn rekening verschijnen (meestal met 3-4 werkdagen).



net disputes geopend dus ben benieuwd
alhoewel ik liever die lipgloss had gehad

lor1_1984

Berichten: 12057
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:09

Ik had ook liever de producten gehad, maar als de verkoper beweerd je bestelling te hebben verzonden en vervolgens niet meer thuis geeft lijkt het me niet dat dat klopt.
Had in eerste instantie nog om verlenging vd purchase protection gevraagd maar toen daar 0,0 reactie op kwam heb ik gewoon een dispute geopend.
Vaak reageren verkopers dan wel ineens maar ook nu bleef het stil, dus na 5 dagen heeft AE het overgenomen en de 'klacht' gegrond verklaard.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:10

Alja, jaa klopt!
Heb de 22e 2 enkelbandjes besteld die beide deze week zijn binnengekomen. Supersnel dus! En als ik dat traceding mag geloven dan schieten mijn hoesje en screenprotector ook al op. Dus ik verwacht binnen nu en 2 weken wel mijn nieuwe telefoon te kunnen bestellen *\o/*

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:53

Anoniem schreef:
Ik heb ook weer wat binnen, vestje en body!
[ [url=m/j6Ydl4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke body!! Heb je daar een linkje van?

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:36

Eerste douane brief binnen, pakketje was gelukkig 20,69 euro alles maar ingescand en gemaild. Ben benieuwd of het door komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:06

xU_Blinghx schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb ook weer wat binnen, vestje en body!
[ [url=m/j6Ydl4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke body!! Heb je daar een linkje van?


Deze :)
Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/Ub26vYbm

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:57

Hebben jullie wel eens gehad dat jullie voor een pakketje moesten tekenen? Er lag vanmiddag een briefje in de bus dat er een aangetekende zending voor iemand hier is. Ik verwacht alleen van Alie een paar dingen, en nu zie ik net dat een stickervel met "China Registered Airmail" is verzonden. Mijn vorige bestellingen zijn op een andere manier verzonden, en de 3S code begint met RRC. China registered airmail heeft dus als begincode RR in NL. Ontvanger is niet op te zoeken. Nu ben ik dus razend nieuwsgierig of er inderdaad een stickervel van 2,45 aangetekend is verzonden :+

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:59

Utixo schreef:
Hebben jullie wel eens gehad dat jullie voor een pakketje moesten tekenen? Er lag vanmiddag een briefje in de bus dat er een aangetekende zending voor iemand hier is. Ik verwacht alleen van Alie een paar dingen, en nu zie ik net dat een stickervel met "China Registered Airmail" is verzonden. Mijn vorige bestellingen zijn op een andere manier verzonden, en de 3S code begint met RRC. China registered airmail heeft dus als begincode RR in NL. Ontvanger is niet op te zoeken. Nu ben ik dus razend nieuwsgierig of er inderdaad een stickervel van 2,45 aangetekend is verzonden :+


Mijn nagellak van 2.50 was ook aangetekend verstuurd :+

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:01

Kun jij nog zien op de app of dat ook China registerd Airmail was?

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:02

Ik moet bijna altijd tekenen!

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:04

Opgelost dus :D . Hoef ik maandag ook niets te regelen, ik wacht wel tot hij bij het postkantoor ligt. Want ook dat kan ik niet veranderen.

Ik had 2 weken terug nog iets leuks. Mijn melkteststrips verliepen bijna, dus ik had een purchase geopend. Ging om 4 pakjes van 33 ct de stuk, maar ik wilde ook eens een dispute openen. Krijg ik een week later bericht dat de seller niet heeft gereageerd en met 3 dagen had ik mijn 1.32 terug. 1 dag later lagen ze in de bus :+.
Overigens werken ze wel prima!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:39

Afbeelding


Ik kwam deze tegen, en ik vind dit wel wen leuk jurkje voor bokt :')

Crines

Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-15
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:09

Zijn er hier mensen die BTW-plichtig zijn en dus als ondernemer soms aankopen doen bij Ali?

Ik overweeg namelijk een dure aankoop te doen van een camerasysteem en aangezien dit een aankoop is met mijn bedrijf, zou ik het aangeven bij de BTW.

Heeft iemand dit hier ooit al gedaan? Hoe gaat dat precies in zijn werk en welke kosten moet ik op rekenen? (ik ben belg, maar ik veronderstel dat ook ervaringen uit Nederland nuttig zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:11

Crines schreef:
Zijn er hier mensen die BTW-plichtig zijn en dus als ondernemer soms aankopen doen bij Ali?

Ik overweeg namelijk een dure aankoop te doen van een camerasysteem en aangezien dit een aankoop is met mijn bedrijf, zou ik het aangeven bij de BTW.

Heeft iemand dit hier ooit al gedaan? Hoe gaat dat precies in zijn werk en welke kosten moet ik op rekenen? (ik ben belg, maar ik veronderstel dat ook ervaringen uit Nederland nuttig zijn)

Ondernemer en BTW-plichtig maar heb nog nooit iets bij alie besteld. Gok wel dat je gewoon volle pond moet betalen en de BTW kan aftrekken, maar hoe het precies zit met BTW over Chinese bedragen zou je even voor moeten bellen. Als het echt een duur systeem is moet je er wel rekening mee houden dat je flink wat invoerkosten erop gaat betalen als het niet vanuit Europa komt. Even goed uitzoeken of het dan nog steeds goedkoper is dan gewoon lokaal kopen.

Crines

Berichten: 497
Geregistreerd: 09-11-15
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:13

Emmaa: ja dat is precies de reden waarom ik het eerst na wil vragen, zeker met risico van garantie en dergelijke ook nog eens...

Maar zelfs al koop ik maar 1 camera, zit ik al ver over de grens van 22 EUR... dus ik wil graag weten hoe het in zijn werk gaat als ik zelf al aangeef dat ik wat wil invoeren.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:15

Ook als je het zelf aangeeft betaal je gewoon invoerkosten. De kosten zijn dan ook gewoon hetzelfde als wanneer je het niet aangeeft. Ik zou het voor de zekerheid even neerleggen bij de Belgische versie van de belastingdienst, die hebben vast een telefoonnummer waar je gewoon vrijblijvend informatie van kan krijgen.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:46

Oké ik ben ook verslaafd geloof ik. Vorige maand twee nep kraagje besteld en deze netjes binnen gekregen. Vandaag weer even rondgesnuffeld en een nieuw telefoon hoesje + beschermfolie besteld en nog wat andere leuke dingetjes tegen gekomen. Ik denk dat de volgende aankoop een nieuwe band wordt voormvoor mn fitbit al twijfel ik nog een beetje of ik dat ga doen. Met de orginele band is hij waterdicht maar ik weet natuurlijk niet of hij dat nog is met een band van aliexpress

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:47

Crines schreef:
Zijn er hier mensen die BTW-plichtig zijn en dus als ondernemer soms aankopen doen bij Ali?

Ik overweeg namelijk een dure aankoop te doen van een camerasysteem en aangezien dit een aankoop is met mijn bedrijf, zou ik het aangeven bij de BTW.

Heeft iemand dit hier ooit al gedaan? Hoe gaat dat precies in zijn werk en welke kosten moet ik op rekenen? (ik ben belg, maar ik veronderstel dat ook ervaringen uit Nederland nuttig zijn)


Tja, of het bij producten uit China ook geldt weet ik niet.. Maar ik koop nogal regelmatig wat uit Duitsland. Nu verteld mijn boekhouder mij altijd dat je hier de BTW pas vanaf een bepaald bedrag kan aftrekken. Geloof pas vanaf €250 in een maand, maar dat weet ik niet zeker.. Dus tenzij het een groot bedrag is, betwijfel ik of je het kunt aftrekken.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:03

Dat klopt niet helemaal, wat je boekhouder zegt.. Hoe ik het mee heb gekregen bij de KVK is dat je altijd je BTW kan declareren, maar het moet wel aftrekbaar zijn van BTW die je hebt geheven richting klanten. Dus als jij maar voor 10 euro BTW betaalt aan de belasting kan je geen 21% op een camera van 1000 euro aftrekken.