Petitie schuilstallen in het buitengebied

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viv_sen

Petitie schuilstallen in het buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:07

Schuilstallen in het buitengebied

Al jaren pleiten diverse belangenorganisaties en (hobbymatige) paardenhouders voor meer schuilstallen in het buitengebied. Veel gemeentes geven hier nog steeds geen medewerking aan. Help deze gemeentes te overtuigen en steun deze petitie!

http://petities.nl/petitie/schuilstalle ... itengebied

Toffeltje

Re: Petitie schuilstallen in het buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:18

Lijkt mij een goede zaak, ik heb getekend!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:24

Ondertekend, hoeveel handtekeningen zijn er hiervoor nodig?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:30

Ik heb ook getekend.
Dat je als gemeente eisen stelt aan schuilstallen, zodat het geen rommelig zooitje wordt, vind ik prima. Maar het moet voor elk dier mogelijk zijn een droge, schaduwrijke schuilplaats te maken.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:34

Ik teken ook! Wij hebben een dramatische ervaring met onze gemeente over de schuilstal, na 5 jaar moeten we nog steeds af en toe richting de rechtbank......

Niemand had last van onze stal, zag er keurig netjes uit maar na 4 jaar konden we die afbreken -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:36

Mijn weiland ligt nog nét niet in het buitengebied, heeft dan ook geen nut dat teken denk ik?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:39

gohya schreef:
Mijn weiland ligt nog nét niet in het buitengebied, heeft dan ook geen nut dat teken denk ik?

Misschien voor jou niet, maar voor anderen zeker wel. Dus juist tekenen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:40

gohya schreef:

Tuurlijk heeft het wel nut! Je doet het niet alleen voor jezelf, je helpt er ook een hoop anderen mee! Ik teken in ieder geval :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:45

Ik heb getekend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:48

Maar de petitie is gericht aan Apeldoorn? Daar woon ik niet, dus wat heeft het voor zin om dit te ondertekenen? Mijn gemeente hoort er dan immers nog niets van toch?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:57

Ik heb ook getekend en even geplaatst op mijn facebook pagina.

Ik woon dan zelf wel niet in Apeldoorn maar ik vind dit een hele goeie zaak en vind dat paarden overal in Nederland recht hebben op beschutting. Er zijn meer paarden in Nederland dan alleen die van mij :)

En bovendien als er een gemeente (schaapje) over de dam is volgen er misschien meer.
Zou het nog mogelijk zijn deze petitie aan meer gemeentes aan te bieden ?
Laatst bijgewerkt door jetm op 19-12-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:59

Ik woon in Noord-Holland en hier hebben de meeste gemeente schuilstallenbeleid (staan ze onder voorwaarden toe).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:16

VNA>LN

viv_sen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 14:39

Alle stemmen zijn welkom, ook als je in een andere gemeente woont!
Zo kunnen we samen een signaal afgeven aan de politiek dat dit zo niet langer kan en eigenaren hun dieren van een schuilgelegenheid moeten kunnen voorzien.

Dit is een landelijk issue vandaar dat de petitie ook algemeen is opgesteld. Maar een officiele petitie moet aangevraagd worden bij een organisatie of instantie die ook daadwerkelijk invloed op het vraagstuk uit kan oefenen (er zitten een aantal regels aan vast). Gemeente Apeldoorn is een van de gemeentes die al jaren 'anti schuilstallen' is en de petitie is ook akkoord bevonden voor publicatie door gemeente Apeldoorn.

Als je in een andere gemeente woont en schuilstallen op de politieke agenda wil krijgen kun je natuurlijk wel deze petitie aandragen als onderbouwing. Ook heb ik meer informatie over dit topic, als je daar interesse in hebt stuur even een PB. Hopelijk gaat de gemeente Apeldoorn als voorbeeld dienen om de rest van de gemeentes in Nederland ook overstag te krijgen (schaapje over de dam principe).

Dus als je vind dat gemeentes schuilstallen toe moeten staan steun en deel dan vooral de petitie :-)

Wel fijn om te lezen dat er gelukkig gemeentes zijn binnen Nederland (@damian23) die wel een schuilstallenbeleid hebben.

@Gohya: kijk vooral even het bestemmingsplan na. Voor weilanden binnen de bebouwde kom gelden vaak andere regels en is er soms ook meer mogelijk als in het buitengebied. Dit verschilt alleen ook weer per gemeente.

@Posh: ben wel benieuwd op welke grond je schuilstal weg moet? Geen bouwblok aanwezig?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:22

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:12

viv_sen Bestemmingsplan ken ik, is helaas dat er niets gebouwd mag worden.Ik ben al een poosje terug met de gemeente bezig geweest,helaas zijn ze hier heel erg v.d. Regeltjes.
Ik zou n.l. heel graag een mooie,ruime schuilstal willen bouwen.Heb er nu een simpel afdakje neer gezet waardoor alleen het hooi droog blijft,de paarden blijven niet droog.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:45

Ik heb ook getekend.