Facebook pagina Koudbloeden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Orthos

Facebook pagina Koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 17:25

Hallo,

Graag zal ik jullie mening willen horen over deze facebook pagina genaamd koudbloeden: https://www.facebook.com/groups/1017865 ... 4/?fref=ts. Er zullen vast vele van jullie zijn die dit kennen.
Laatst zag ik dat iemand een foto had geplaatst van haar paardje, de vrouw die hierop zat kwam maximaal 10cm met haar voeten van de grond en was door een 'niet paarden persoon' al aangemerkt als veel te zwaar/groot. Ik had hier een nette reactie op geplaatst:'Leuke pony, maar je bent helaas echt te groot, te zwaar voor dit beestje'.
Mijn reacties werden meteen verwijderd omdat zulk soort 'lelijke' reacties niet werden toegestaan.
Moeten we dan onze ogen dicht knijpen voor de waarheid? Over laatst stond er ook een foto, van een paardje die helemaal in de krul getrokken z'n rondje moest lopen omdat dit zo gezegd 'mooi' was. Moeten we dan met z'n allen zeggen: 'ja mooi, ga zo door'!?
Ik snap dat ze geen gezeur willen..maar sommige foto's...

Wat is jullie mening hierover? Of ben ik gewoon een zeur?
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 19-07-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link toegevoegd

Bhodi

Re: Facebook pagina Koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:27

Er wordt niet gevraagd om een mening, dan kan je maar beter stil zijn.

Mensen willen geen kritiek hoe krom dat ook is.. :n

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:30

En dan zeggen dat het op bokt lijkt.. Pff twijfel ook echt om me er af te melden. Doet pijn aan mijn ogen ;(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:32

"1. Geen tips, adviezen, negatieve reacties op foto's wanneer de topic starter daar niet specifiek om vraagt.
2. Geen advertenties op hoofdpagina
3. Normaal taalgebruik
4. Geen solo warmbloed voorstel topics. Ook niet onder het mom wat zit er in?!
5. Geen koudbloedmixen waar het koudbloed niet meer aan te zien is.
6. Verzorgpaard aangeboden of gezocht valt onder advertentie."

Staat bij de regels van die pagina, hoe cru dan ook...

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:36

_sharonnn schreef:

Eigenlijk wordt er wel om een mening gevraagd. Wanneer je iets op facebook zet hoop je dat er mensen zijn die je foto/status liken en een reactie plaatsen, zeker wanneer je dat in een groep doet. En als je dat doet loop je nou eenmaal het risico dat niet iedereen je mening deelt. Ik vind het dan ook best raar dat niet elke mening geuit mag worden 8)7

Ik vind zulke groepen leuk, zolang het maar eerlijk is. En dan bedoel ik zowel richting paard, richting het persoon wat de foto post en de partij die hier op reageert..

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 18:12

Mooblie schreef:
_sharonnn schreef:

Eigenlijk wordt er wel om een mening gevraagd. Wanneer je iets op facebook zet hoop je dat er mensen zijn die je foto/status liken en een reactie plaatsen, zeker wanneer je dat in een groep doet. En als je dat doet loop je nou eenmaal het risico dat niet iedereen je mening deelt. Ik vind het dan ook best raar dat niet elke mening geuit mag worden 8)7

Ik vind zulke groepen leuk, zolang het maar eerlijk is. En dan bedoel ik zowel richting paard, richting het persoon wat de foto post en de partij die hier op reageert..

Ja, ik ben ook van mening dat als je een foto op facebook plaats, dat je daar reacties op kan verwachten. Daarom vind ik het zo jammer dat een écht goed bedoelde reactie gewoonweg niet mag. Maar dit is met heel veel dingen zo, en niet alleen met die koudbloeden pagina.
Vaak worden goed bedoelde reacties verwijderd omdat ze geen commentaar willen op hun rij gedrag/trainstijl die gewoon weg verkeerd is. Hiermee, bedoel ik écht verkeerd, en niet anders dan dat andere gewend zijn natuurlijk ;)
Ik vind dat wel eens jammer. Maar je bent wel weer de boeman omdat je er dan over 'zeurt' terwijl dit gewoon goed bedoeld is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:11

Maar zo werkt het dus niet ;)

Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Dat is het motto van die pagina en daar kan je, je aan houden.

Mag dan heel krom zijn, maarja..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:17

ik vindt het opzicht best een leuke pagina alleen veel gezeur enzo maar wel mooie foto's meestal

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:19

LZP -> LN