Net kwam ik een uitzending tegen bij uitzendinggemist die vele vast interessant vinden
http://www.npo.nl/natuur-op-2-zwemmen-m ... W_00757737
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Douraque schreef:orka's eten geen mensen... Toch???????Je kan in de natuur gewoon met orca's zwemmen, gebeurd in Nieuw Zeeland en British Colombia best vaak. Echter moet je dat niet doen als ze aan het jagen zijn, dan ben jij prooi
In de natuur is de orca niet zo'n "killer" als in gevangenschap gezien het verschil in de leefomstandigheden
Voor de rest: super gave aflevering om te zien. En ja, je moet het maar durven.

Douraque schreef:Tilikum is een combinatie geweest van gevangenschap en aard van de orca. De orca heeft jachtinstinct, maar kan dat niet uiten in gevangenschap. De manier waarom Tilikum met Dawn heeft gespeeld (alsook de twee voorgaande slachtoffers) komt overeen met de manier waarop een orca in de natuur met zijn prooi (zeehond) omgaat. Dus in dit geval kan je stellen dat het combinatie is geweest.
En ter aanvulling op die andere twee doden van Tilikum, de tweede persoon dacht waarschijnlijk ook te kunnen zwemmen met ze en werd ook zo aangetroffen.
Ik ben zelf in SeaWorld dichtbij orca's geweest (was toen 16 jaar), heb ze gevoerd/geaaid/getraind en ik zou never nooit met deze dieren in het water willen. Ook in de natuur niet, puur vanwege het jachtinstinct

HorseyDude schreef:Douraque schreef:Tilikum is een combinatie geweest van gevangenschap en aard van de orca. De orca heeft jachtinstinct, maar kan dat niet uiten in gevangenschap. De manier waarom Tilikum met Dawn heeft gespeeld (alsook de twee voorgaande slachtoffers) komt overeen met de manier waarop een orca in de natuur met zijn prooi (zeehond) omgaat. Dus in dit geval kan je stellen dat het combinatie is geweest.
En ter aanvulling op die andere twee doden van Tilikum, de tweede persoon dacht waarschijnlijk ook te kunnen zwemmen met ze en werd ook zo aangetroffen.
Ik ben zelf in SeaWorld dichtbij orca's geweest (was toen 16 jaar), heb ze gevoerd/geaaid/getraind en ik zou never nooit met deze dieren in het water willen. Ook in de natuur niet, puur vanwege het jachtinstinct
Dus als ze haar niet uit het water hadden gehaald en Tillikum niet tegen hadden gehouden, had Tilli haar dan OPGEGETEN?![]()