Youtube kanaal, alles over paardrijden van A-Z

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

barnekip

Youtube kanaal, alles over paardrijden van A-Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 12:23

Dit meisje is onlangs een youtube kanaal begonnen om alle onderdelen van pony/paardrijden te behandelen.

Ze plaatst elke week een nieuw filmpje met een ander onderwerp. De onderwerpen variëren van wat heb je nodig tot hoe zadel ik mijn paard op. Ze geeft aan dat ze nog heel veel ideeën heeft voor filmpjes en er zullen dus nog veel volgen.

Je vind haar kanaal via de volgende link : Paardrijden met plezier

Ze is erg enthousiast en ik denk dan ook dat ze vastbesloten is om nog HEEL veel filmpjes te gaan maken.

Leuk voor meiden/jongens die net beginnen met paardrijden of voor degenen die alles over paardrijden erg leuk vinden.

LoveUggs

Re: Youtube kanaal, alles over paardrijden van A-Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:43

Omg.. Hoog pennygehalte hier... :+ :=
Kleine kinderen hebben er vast wat aan, maar ze is zelf nog erg jong, dus t is wachten tot ze een ander verkeerde dingen aanleert.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:45

Ik krijg een beetje het idee dat TS misschien iets meer is als een fan. :+
Dit lijkt me trouwens ook een beetje nageaapt aangezien een aantal weken geleden ook een meisje een succesvol youtube kanaal is begonnen over paarden.

barnekip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 11:25

Misschien de penny groep ook wel haar doelgroep. Het verkeerd aanleren zal wel meevallen, ze rijdt zelf ook al een behoorlijk tijd en weet wel hoe het hoort.

Het is trouwens niet nageaapt, maar ik ben benieuwd over wel youtube kanaal je het hebt, kan ze misschien nog wat van leren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:47

Ben jij toevallig dat meisje TS :+ ?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:55

Uit eerdere pogingen, dit is geloof ik haar vader...

Ach, leuk toch voor zo'n meisje? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:57

myou schreef:
Dit lijkt me trouwens ook een beetje nageaapt aangezien een aantal weken geleden ook een meisje een succesvol youtube kanaal is begonnen over paarden.

Kom zeg, YT staat al jaren bol van de paardenkanalen :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:09

Ik heb hetzelfde kanaal hier op Bokt al door de moeder al aangeprezen zien worden.
Ach, als het kind zoet is, heb je mij er niet mee. Youtube is geduldig. Maar ik word echter niet blij als er via Bokt om abonneerders gebedeld wordt.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:11

Nies_ schreef:
myou schreef:

Kom zeg, YT staat al jaren bol van de paardenkanalen :')

Haha misschien volg ik het hier te weinig, ben vooral actief op youtube en daar komen de pennykanalen niet echt van de grond. :')
Paardenpraattv is laatst een goed kanaal gestart vandaar dat ik et dacht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:22

Wat een leuk grietje in de filmpjes en wat een ontzettend brave draver.

Aangezien het meisje in de filmpjes open staat voor tips en commentaar heb ik wel wat dingetjes waar ze misschien wat aan heeft.

- zorg voor een goed passend bit. Het bit wat nu gebruikt wordt is te breed
- er bestaan veel meer soorten bitten dan alleen enkelgebroken en dubbelgebroken. Misschien leuk om daar eens wat over te vertellen?
- hou je hoofdstel gewoon bij het kopstuk vast als je het bit schoonmaakt
- op- en afstijgen, opzadelen en optomen kan ook gewoon vanaf de rechterkant hoor
- leg het zadel op de juiste plaats, dus achter het schouderblad. Op de filmpjes ligt hij te ver naar voren.
- de plek voor de singel is afhankelijk van de bouw van het paard en van de singelophanging. De stelregel dat er een hand tussen voorbeen en singel moet passen geldt lang niet voor alle paard-zadelcombinaties.
- leer hoe de onderdelen van je zadel heten. Als je "riempjes" en "klep" zegt in plaats van singelstoten en zweetblad kom je wat minder deskundig over.
- als je je paard optoomt is het handiger als je de teugels over de hals doet, dan halster af en dan het bit in. En als je het hoofdstel uit wil doen eerst hoofdstel uit, halster tussen de teugels door, halster om en dan de teugels van de hals halen.
- het doet geen pijn als je met de haak van de hoevenkrabber over de straal gaat. Zo lang je dat maar niet heel hard doet.
- achteruit lopen is niet moeilijk voor een paard. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om hem te belonen als hij netjes doet wat je vraagt.

Waar ik eigenlijk van schrik is dat ze mensen adviseert om in het begin met kaplaarzen te rijden. Dat kan echt heel gevaarlijk zijn! Rijlaarzen hebben speciaal een zool zonder grote ribbels zodat je niet in de beugels kunt blijven hangen. Met kaplaarzen kun je je voeten niet makkelijk uit de beugels halen als er wat gebeurt doordat je blijft steken met die ribbels. Dus het is een slecht idee om met kaplaarzen te rijden.

Zo, dat waren mijn tips. Hopelijk heb je er wat aan.