Startlijsten/Bol.com

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kan dit door de beugel?

Ja.
20 (58%)
Nee.
5 (14%)
Maakt me niet uit.
9 (26%)

Totaal aantal stemmen: 34

papagroom

Startlijsten/Bol.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 23:36

Startlijsten.nl bied tegenwoordig de mogelijkheid om via hun site producten van bol.com te bestellen.
Ik persoonlijk vind dit erg vreemd ,en niet kunnen..
Ik snap best dat ze zo een paar centen bij proberen te verdienen,maar vermoed wel dat de andere sponsoren hier absoluut niet blij mee zijn.
Startlijsren dient (vind ik) neutraal,en onafhankelijk te zijn.
Hoe denken jullie hier over?

http://www.wedstrijdplatform.nl/index.p ... rdenboeken

liefhelietje

Re: Startlijsten/Bol.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:42

Ik snap echt niet waarom het niet oke zou zijn?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 23:49

Omdat startlijsten iets onafhankelijks dient te zijn,en geen verkopende partij........zou een mooie boel worden als iedereen zomaar een handeltje kan beginnen....reclame maken is geen probleem,maar artikelen rechtstreeks via een site aanbieden is een ander verhaal.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:51

En waarom zou Startlijsten iets onafhankelijks moeten zijn?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:52

Waarom moet startlijsten.nl onafhankelijk zijn?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 23:56

Ik zeg niet dat ze dat zijn ,maar dat dat voor mij gevoelsmatig zo is,en vraag jullie mening.
Overigens blijft het zo dat je in NL niet zo maar spullen te koop aan mag bieden.
Dan moet je wel als verkoper bij de kvk ingeschreven zijn,en bij mijn weten zijn ze dat niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:58

Startlijsten/Westrijdplatform is geen site die onder de knhs valt en soms hebben ze het zwaar met de concurrentie. Het is geen stichting dus zie ik er totaal geen probleem in dat ze proberen te blijven bestaan t.b.v. de gemiddelde ruiter door hulp van advertentie's. Snap echt niet wat daar mis mee zou zijn.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:01

Ik vind dat de site/ alle sites, vrij zijn in wat hun met hun site willen doen. ( zolang dit binnen de wet is).
Ik ga ervan uit dat de site goed de wetgeving heeft bekeken omtrent het aanbieden van spullen van een derde partij. Ik maak me dus ook niet druk of het wel of niet mag, wat ik me meer afvraag is waarom jij je er zo druk over maakt?

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:11

Ah geen last van, ik ga meestal direct naar de zoeker vanuit mn browser. Kom zo goed als nooit op de homepage ;).

Ik zie er geen problemen in.
Moet het zaakje natuurlijk wel rendabel houden. Denk dat het wel interessant is voor Bol, zo'n specifieke doelgroep geconcentreerd op één punt. Als je door een in-site link wat geld kan verdienen, waarom niet. Het doet wat mij betreft niet af aan de Startlijsten experience :P.Ik zie ook dat startlijsten reviews van de producten gaat plaatsen, lijkt mij ook alleen maar positief. Meer gevarieerde content op de homepage.

Vraag mij trouwens wel af hoe effectief het is. Naar mijn idee is de gedachtegang van: 'Goh ff checken of de startlijst al online staat" of "hm waar is er wedstrijd in de buurt?" naar "YEAH! PAARDENDINGEN KOPEN BIJ BOL.COM" niet heel logisch, maar wie weet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 00:34

Percy schreef:
Startlijsten/Westrijdplatform is geen site die onder de knhs valt en soms hebben ze het zwaar met de concurrentie. Het is geen stichting dus zie ik er totaal geen probleem in dat ze proberen te blijven bestaan t.b.v. de gemiddelde ruiter door hulp van advertentie's. Snap echt niet wat daar mis mee zou zijn.

Met adverteren is ook niets mis
Met rechtstreeks verkopen wel.....overigens is startlijsten geen stichting,maar een onderdeel van een webdesign buro.
Dit komt een beetje op het zelfde neer als dr particulier die op commissie basis fietsen staat te verkopen uit zijn garagebox.
Dit is niet toegestaan,en dat is maar goed ook.
Maar hoe dan ook,ik ervaar dit als storend,en vraag me slechts af hoe jullie hier over denken.
Het is dus geen kwestie van welles nietus.......Overigens zou ik als ondernemer als ik adverteerde op startlijsten daar wel gelijk mee stoppen.....mooie boel mijn duurbetaalde ad plaatsen,en vervolgens de spullen van een ander verkopen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 00:38

NoekAa_ schreef:
Ah geen last van, ik ga meestal direct naar de zoeker vanuit mn browser. Kom zo goed als nooit op de homepage ;).

Ik zie er geen problemen in.
Moet het zaakje natuurlijk wel rendabel houden. Denk dat het wel interessant is voor Bol, zo'n specifieke doelgroep geconcentreerd op één punt. Als je door een in-site link wat geld kan verdienen, waarom niet. Het doet wat mij betreft niet af aan de Startlijsten experience :P.Ik zie ook dat startlijsten reviews van de producten gaat plaatsen, lijkt mij ook alleen maar positief. Meer gevarieerde content op de homepage.

Vraag mij trouwens wel af hoe effectief het is. Naar mijn idee is de gedachtegang van: 'Goh ff checken of de startlijst al online staat" of "hm waar is er wedstrijd in de buurt?" naar "YEAH! PAARDENDINGEN KOPEN BIJ BOL.COM" niet heel logisch, maar wie weet.

Revieuws van producten die je zelf verkoopt.....lekker betrouwbaar...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:48

[STW]--->[LN]

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:10

Ik vind het eerlijk gezegd ver gezocht papagroom... Startlijsten is een initiatief dat ooit door een particulier is gestart en wat is uitgegroeid tot wat het nu is. Nog steeds van dezelfde eigenaar en ja, zij zijn toen ook een webdesign-bureau gestart. Zij moeten dan ook zorgen dat de website rendabel voor ze blijft. Nee, het is dus niet van de sportbond of een ander initiatief dat geld binnen haalt via bijvoorbeeld leden. Ik vind het dan ook nogal overdreven van je en snap de eigenaar van startlijsten.nl heel goed. Je steekt veel tijd in zo'n website, het moet ook wat opleveren!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:15

PPG ik kan je 'normaal' meestal goed volgen :D maar deze verontwaardiging snap ik niet.
Om even in clichés te vallen: voor niets gaat alleen de zon op, de schoorsteen moet roken.
Het lijkt me meer dan logisch dat je als ondernemer je kosten dekt.
Het is geen filantropische instelling.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 08:29

janouk schreef:
PPG ik kan je 'normaal' meestal goed volgen :D maar deze verontwaardiging snap ik niet.
Om even in clichés te vallen: voor niets gaat alleen de zon op, de schoorsteen moet roken.
Het lijkt me meer dan logisch dat je als ondernemer je kosten dekt.
Het is geen filantropische instelling.

Klopt helemaal Janouk....echter door zich in te laten met actieve verloop beconcurreren ze hun eigen adverteerders,en buiten de vraag of dit toegestaan is is het de vraag of dit handig is......zelfs een hond bijt niet de hand die hem voed...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:19

bol.com is in deze ook gewoon een adverteerder, wat maakt het nu uit of je via bol.com, divoza.nl of ej.nl iets besteld???

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:12

He wat leuk, een topic over Startlijsten!
Normaal ben ik niet zo actief op Bokt, maar in deze vind ik het wel leuk om even te reageren. Ik zal me even voorstellen, ik ben Kitty, oprichter van Startlijsten.nl ruim twaalf jaar geleden.
Vanuit een eigen behoefte (ik wil mijn starttijden weten, maar het bellen van secretariaten schiet niet op) hebben we destijds de website opgericht. Na een flinke aanloopperiode is de site een groot succes geworden. Dagelijks krijgen we zo'n 30.000 bezoekers op de site (met de bijbehorende GB's aan dataverkeer en bijkomende kosten) We willen de site graag laagdrempelig en gratis houden voor verenigingen en ruiters, maar dat houdt wel in dat we door middel van advertenties inkomsten moeten genereren. Ook Bol.com adverteert op onze site middels een webshop waar boeken en speelgoed te koop zijn. Deze producten concurreren niet met de core-producten van adverteerders van ons. Daarnaast is het voor andere adverteerders best mogelijk om exclusiviteit te krijgen op één of meer productgroepen/bedrijven/diensten.

Startlijsten.nl biedt niet zelf producten aan, wij geven andere partijen (in deze Bol.com) een plaats om producten aan te bieden. Ik zou niet weten waarom dat niet toegestaan zou zijn. Dan zou je dus ook niet in één folderpakketje een folder van de AH en van de C1000 mogen hebben?
We overleggen altijd graag met adverteerders wat voor ideeën ze zelf hebben om te adverteren. Want ja, wij willen de site graag gebruiksvriendelijk, bezoekersvriendelijk en aantrekkelijk houden.

Ons webdesignbureau bestond trouwens al eerder dan Startlijsten.nl, niet dat dat ertoe doet. Wij willen ook graag ons broodje kunnen eten dus zal er echt wel wat geld binnen moeten komen.

papagroom schreef:
Ik zeg niet dat ze dat zijn ,maar dat dat voor mij gevoelsmatig zo is,en vraag jullie mening.
Overigens blijft het zo dat je in NL niet zo maar spullen te koop aan mag bieden.
Dan moet je wel als verkoper bij de kvk ingeschreven zijn, en bij mijn weten zijn ze dat niet.

Mis! Zoals ik al zei zijn we geen verkoper, maar we staan wel al jaren bij de KvK ingeschreven als handelsonderneming. :-)

De reviews die op de site geplaatst gaan worden, gaan over geheel willekeurige producten. Dus niet specifiek via Bol.com of Divoza, EJ, Hypo, etc.
En ze worden niet alleen door ons beoordeeld, maar door een heel team.

Maar goed, ik vind het leuk dat Startlijsten.nl goed en kritisch bekeken wordt en natuurlijk mag iedereen zijn of haar mening erover hebben. We zullen op den duur ook wel weer een nieuwere versie van de site moeten introduceren. Ik denk dat ik dan op Bokt maar een topic aan moet maken met verbeterpunten, testdingetjes en andere beoordeelmogelijkheden, aangezien men hier (heerlijk zo in het anonieme, of niet dan?) overal heerlijk onderbouwd een mening over heeft.

Oh, nog even een korte reactie op de openingspost. Sponsoren hebben we niet hoor, alleen adverteerders en Bol.com is er één van. Sponsoren kun je vinden bij bijvoorbeeld de KNHS.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:11

Goh, wat leuk om te lezen dat jij achter startlijsten.nl zit :) Heb ik nooit geweten.

Ik stoor me er totaal niet aan. Ik vind het een prima website zoals het is. Ik vind het alleen jammer dat er tegenwoordig meerdere inschrijfsystemen zijn waardoor het af en toe zoeken is waar je zijn moet. Maar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen.

Heb al veel plezier van de site gehad :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:05

Kitty,
Leuk datje zelf reageert,en idd startlijsten is een prettig werkende site dir ik zelf veelvuldig gebruik.
Echter zodra je een adverteerder in de menubalk plaatst,en daar dam ook nog bok meld dat een deel van de opbrengst voor jullie is,riekt dat naar directe verkoop ,en dat is naar mijn mening niet netjes maar de andere adverteerders.
Stel je voor een fabrikant ban een artikel dat niet via bol leverbaar is plaatst een advertentie,en via de adresbalk roep jij juist op via bol te kopen.....dat is geen onafhankelijke opstelling ,en daar erger ik me dus aan.
Opbouwende kritiek dus....wat betreft de site zelf....ga zo door...en ik mis de stelling....jammer dat ie weg is....ik mocht het archief altijd graag nalezen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:35

Percy, helemaal mee eens. Prima als ze verschillende inschrijfsystemen willen hanteren, maar als ze dan in elk geval de vraagprogramma's, startlijsten en uitslagen op Startlijsten zetten, dan houd je het mooi centraal en overzichtelijk.

De stelling vond ik zelf eigenlijk ook wel leuk. Valt niet mee om telkens weer leuke stellingen te bedenken, vandaar dat hij eraf gehaald is.

Weet je hoe dat werkt met affiliate advertenties? Die werken allemaal op basis van een percentage van de verkoop die via de banner plaatsvindt. Zo werkt Bol.com op affiliatebasis, maar ook De Kroo, Divoza, DocHorse, Horze, MedHorses, etc.
En vrijwel alle grotere website maken gebruik van affiliatemogelijkheden.

Volgens jouw voorbeeld zouden we dus ook niet een banner van bijv. Equi Protecta mogen plaatsen waarbij we afspreken dat wij per verkocht product een bepaald percentage krijgen?
We verkopen niet zelf maar bieden de adverteerder een platform op zijn product te plaatsen en krijgen daarvoor betaald. Fixed price of een percentage, net wat we afgesproken hebben.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:46

@kitty
Wij maken graag en veel gebruik van Startlijsten.nl. VOoral niets aan veranderen; ik ben er aan gewend :o en het werkt voor ons prima :D

Misschien kan je Papagroom 'misbruiken', want hij is heel goed in het bedenken van stellingen. :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:50

Ik snap het probleem niet zo? Ik neem aan dat Bol.com gewoon wat meer betaald voor adverteren dan de rest, aangezien zij ook een wat grotere aanwezigheid hebben. Gewoon een kwestie van concurrentie, wil een andere adverteerder ook zoiets, dan moeten ze daar simpelweg voor betalen.

De meeste websites draaien op advertenties, zo ook bokt. Advertenties leveren geld op, en dat is niet omdat er een 'direct verkoop' is, maar gewoon een vergoeding voor het plaatsen van advertenties.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:59

Ik denk dat je als je je iets meer verdiept in de online marketing strategieën het wel iets duidelijker is. Bol.com betreft hier of een affiliate constructie maar ik denk dat je een retargeting campagne bedoeld. Dit betekend indirect dat je besteld bij de 'adverteerder' zelf en niet bij startlijsten of wedstrijdplatform. Daarbij heb je ook te maken met bannering welke in samenspraak met partijen die dit aanbieden banners tonen. Als ik op hun site kom zie ik de banner van het bedrijf waar ik werk niet bol.com. Dit komt door tracking systemen of analitics die 'onthouden' dat ik op die site geweest ben en dan retargeting gaan doen op mij. Ik kam dus nu op startlijsten een abonnement van mijn bedrijf bestellen. Jij een artikel van bol.com. Als jij nu naar nu.nl gaat bijvoorbeeld komt bol.com vast ook langs bij jou.
Pagina's moeten onderhouden worden en ik zie er echt 0,0 probleem in dat hun banners plaatsen. Hier op bokt heb je dat ook.

Misschien bedoel je iets heel anders dan een banner campagne of affiliate constructie op hun site, dit was echter het enige wat ik kon vinden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 12:21

Ik heb niets tegen banners en ads....nog sterker...daar maak ik zelf ook gebruik van....ik vind slechts de wijze waar op bol via het menu onder het mom van speelgoed te koop aanklikbaar is niet OK....maar dat is mijn persoonlijke mening....en wat Janouk zegt....ik heb nog wel wat stellingen voor je hoor.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:14

papagroom schreef:
Ik heb niets tegen banners en ads....nog sterker...daar maak ik zelf ook gebruik van....ik vind slechts de wijze waar op bol via het menu onder het mom van speelgoed te koop aanklikbaar is niet OK....maar dat is mijn persoonlijke mening....en wat Janouk zegt....ik heb nog wel wat stellingen voor je hoor.

@PPG waar zie jij dat staan dan op de website? Ik heb echt zitten zoeken maar ik vind het echt niet.