4 gezonde leeuwen gedood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

4 gezonde leeuwen gedood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:55

Mijn excuses als het al op bokt staat maar ik kon het niet vinden.
De Deense dierentuin die recent al een ander half jarige Giraffe doden hebben nu ook 4 leeuwen omgebracht.. Om zogenaamd plaats te maken voor de nieuwe generatie.. Maar wel doden ze twee welpen?? Ik begrijp niet dat dit zo maar kan!! ;(

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... euwen.html

MarlindeRooz

Re: 4 gezonde leeuwen gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:58

Er zijn vandaag ook ontelbaar veel koeien vermoord, zodat wij ze op kunnen eten.
Ook honderden nertsen, zodat wij met bont kunnen lopen.

Zo gaat het nou eenmaal, alsof die beesten zo'n geweldig leven hebben in een dierentuin? Moeten ze maar gewoon 30 gefrustreerde leeuwen in een kooi houden? Of ze doorverkopen zodat een of andere randdebiel ze als huisdier kan houden? :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:02

MarlindeRooz schreef:
Er zijn vandaag ook ontelbaar veel koeien vermoord, zodat wij ze op kunnen eten.
Ook honderden nertsen, zodat wij met bont kunnen lopen.

Zo gaat het nou eenmaal, alsof die beesten zo'n geweldig leven hebben in een dierentuin? Moeten ze maar gewoon 30 gefrustreerde leeuwen in een kooi houden? Of ze doorverkopen zodat een of andere randdebiel ze als huisdier kan houden? :+

Dus jij vind het vrij normaal?? Weet je wel hoe veel koeien er in de wereld zijn in vergelijking met leeuwen??

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:03

Tja, er is ook meer plaats voor koeien dan voor leeuwen.
Leeuwen horen ook niet in dierentuinen, die beesten zitten er alleen maar om geld binnen te halen hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:04

En wat hadden ze dan met de leeuwen moeten doen?
Verkopen (of overplaatsen) kan niet zomaar, daar zijn veel regels aan verbonden en veel dierentuindieren worden gedood.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:05

Ik snap niet dat er mensen zijn die zoiets normaal vinden.. Zou iemand op bokt eens moeten proberen met honden; oudere honden en pups laten inslapen zodat ze nieuwe pups kunnen fokken :=
Ik vind het gewoon triest dat het schijnbaar nodig is om jonge dieren in een dierentuin te hebben om bezoekers te trekken..

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

ik vind het ook triest en in dat zelfde dierenpark is ook een jonge giraffe gedood en zelfs gevoerd aan de leeuwen... onbegrijpelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:07

Nogmaals: Een goede plek voor een hond vinden is easy, probeer dat maar eens met een leeuw. Ik zie het al op marktplaats staan. :+

En om deze reden ga ik niet naar dierentuinen en eet ik ook geen vlees! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:07

8nnemiek schreef:
Ik snap niet dat er mensen zijn die zoiets normaal vinden.. Zou iemand op bokt eens moeten proberen met honden; oudere honden en pups laten inslapen zodat ze nieuwe pups kunnen fokken :=
Ik vind het gewoon triest dat het schijnbaar nodig is om jonge dieren in een dierentuin te hebben om bezoekers te trekken..

Nou inderdaad! IK vind het ook een zeer vreemde gang van zaken. De dieren die geslacht worden, varkens, koeien, schapen etc hebben een functie, namelijk het vlees, dat zijn productiedieren. Voor mij is dat een verschil ja.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:09

MarlindeRooz schreef:
Nogmaals: Een goede plek voor een hond vinden is easy, probeer dat maar eens met een leeuw. Ik zie het al op marktplaats staan. :+

niet vlees eten heb ik ook geprobeerd.. is alleen wel lastig als de hele familie wel vlees eet. dus nu alleen nog maar biologisch..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:11

Waarom fokken ze die welpen dan om ze vervolgens naar 11 maanden af te maken? En hoe is dat gegaan? Hebben ze ze afgeschoten zoals de giraffe? Hebben de welpen gezien hoe hun moeder werd afgeschoten of andersom?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:14

Arrabel schreef:
Waarom fokken ze die welpen dan om ze vervolgens naar 11 maanden af te maken? En hoe is dat gegaan? Hebben ze ze afgeschoten zoals de giraffe? Hebben de welpen gezien hoe hun moeder werd afgeschoten of andersom?

Ten eerste is de giraffe niet afgeschoten hoor.
Ten tweede, mensen komen sneller naar de dierentuin als er jongen zijn.

Ze proberen natuurlijk eerst te kijken of ze deze kunnen herplaatsen, maar vaak kan dat dus niet.
Leeuwen worden niet afgeschoten, maar verdoofd (vaak wel met een verdovingspijl) en daarna geëuthanaseerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:16

Als in een wilde troep leeuwen er een nieuw mannetje de baas wordt, vreet-ie ook alle welpen op die nog van z'n voorganger zijn. Dat welpen worden gedood om plaats te maken voor een nieuwe generatie is dus volkomen natuurlijk. En oudere leeuwinnen leggen sneller het loodje in het wild dan in een dierentuin, ook dat gebeurt in de natuur nu eenmaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:18

ElsRoosje schreef:
MarlindeRooz schreef:

niet vlees eten heb ik ook geprobeerd.. is alleen wel lastig als de hele familie wel vlees eet. dus nu alleen nog maar biologisch..

Hier eet ook iedereen vlees en ik was als 10 jarige de eerste die stopte met vlees eten...

En inderdaad, het is natuurlijk veeeeeel vriendelijker om ze te laten opvreten en vermoorden door de nieuwe leeuwen! :j

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:21

Brainless schreef:
Arrabel schreef:

Ten eerste is de giraffe niet afgeschoten hoor.
Ten tweede, mensen komen sneller naar de dierentuin als er jongen zijn.

Ze proberen natuurlijk eerst te kijken of ze deze kunnen herplaatsen, maar vaak kan dat dus niet.
Leeuwen worden niet afgeschoten, maar verdoofd (vaak wel met een verdovingspijl) en daarna geëuthanaseerd.

De giraffe is wel letterlijk geschoten hoor, echt waar! Is duidelijk te zien op de foto's van vlak na zijn dood....

Verder vindt ik dit ook echt niet kunnen... Werk dan met geboorte beperkingen e.d.....
Echter ga ik inderdaad ook niet naar een dierentuin, vindt het altijd zo zielig, die beesten op zo'n klein stukje....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:12

Crista schreef:
De giraffe is wel letterlijk geschoten hoor, echt waar! Is duidelijk te zien op de foto's van vlak na zijn dood....

Verder vindt ik dit ook echt niet kunnen... Werk dan met geboorte beperkingen e.d.....
Echter ga ik inderdaad ook niet naar een dierentuin, vindt het altijd zo zielig, die beesten op zo'n klein stukje....

Nee die is "geschoten" zoals ze koeien en paarden schieten bij de slager, met een schietmasker (dus een pin die in het hoofd slaat).
Niet met een pistool en kogels.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:13

Brainless schreef:
Crista schreef:

Nee die is "geschoten" zoals ze koeien en paarden schieten bij de slager, met een schietmasker (dus een pin die in het hoofd slaat).
Niet met een pistool en kogels.

het klinkt alsnog heeel naar :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:17

Hoezo naar?
Dat is de snelste en meest pijnloze manier van doden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:18

misschien een idee om een restaurant te beginnen naast die dierentuin?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:19

ik vind het alleen jammer dat, er telkens dieren worden bij gefokt die dan uiteindelijk alsnog gedood worden voor de een of andere reden.

dit geld voor elk dier wat mij betreft.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:20

nou ik vind een pin in het hoofd niet bepaald lekker klinken, maar het zal wel de meest pijnloze manier zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:20

Ik vind het een beetje tegenstrijdig dat er gezegd word 'hoeveel koeien zijn er, en hoeveel leeuwen?'
Wie heeft er voor gezorgd dat er zoveel koeien, schapen enz dagelijks gedood worden? De mens.. Net zoals de mens er nu voor kiest om de leeuwen te 'vervangen'
Ik kan niet ontkennen dat ook ik het sneu vind maar kijk eens naar alle kuikens, kalfjes en lammetjes die dagelijks naar de slacht gaan, en dat gaat niet zo humaan als dat het met de giraffe en de leeuwen gebeurd is.
Waarom ze niet met geboortebeperking werken? Waarschijnlijk omdat bezoekers welpen willen zien, en ik weet niet hoe het met een fokprogramma zit?
De giraffe en de leeuwen hebben een beter leven en een beter einde gehad dan de duizenden andere dieren die dagelijks geslacht worden maar waar je niemand over hoort omdat ze niet bijzonder genoeg zijn..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:24

Dieren in dierentuinen worden niet zomaar gefokt, en ook niet zomaar afgeschoten, daar gaan hele selecties aan vooraf.
Mannen zijn lastiger te herplaatsen dan vrouwen...
Ik snap de hele hetze niet. Het gebeurt al jaren, hoor je niemand over, maar nu met social media moet iedereen er ineens een mening over hebben

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:25

Dus als mijn hondje puppies krijgt maar ik raak ze niet kwijt maar ik wil wel weer andere honden dan zal ik jullie niet horen als ik ze snel en pijnloos een pin door hun kop jaag?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:26

Die giraffe vind ik een heel ander verhaal, die leeuwen, tijgers en panters eten vlees, als ze daar geen giraffe voor slachten hadden ze een koe moeten slachten. Een in de dierentuin gefokte giraffe is dan prima scharrelvlees, want vegatarische leeuwen bestaan nu eenmaal niet.