Petitie KNHS online

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smotz

Petitie KNHS online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 15:29

Dit bericht staat sinds vandaag op de KNHS website.
Op de website van de KNHS staat een link naar de petitie, staat ook nog meer info op.

https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/buitenrijden/red-de-buitenrit-teken-de-petitie/

Red de buitenrit, teken de petitie
Buitenrijden
06 maart 2014

Natuurgebieden in Nederland dreigen bij gebrek aan geld voor onderhoud dicht te gaan. Door de drastische bezuinigingen in Den Haag is er geen geld meer voor onderhoud van paden. In Nederland maken meer dan 370.000 paardensporters jaarlijks 17 miljoen buitenritten. Door een tekort aan onderhoudsgeld dreigt daar een streep door te worden gezet.

Red de buitenrit!
De KNHS heeft samen met de wielersportbond NTFU een landelijke petitieactie op touw gezet om het tij te keren. Met de petitie ‘Red de buitenrit!’ willen we de stemmen van alle paardensporters en mountainbikers bundelen die door afsluiting van de natuur hun sport niet meer kunnen beoefenen. Hiermee roepen wij de Vaste Kamercommissie en de Staatssecretaris van EZ op om een kwalitatief goed aangelegd en onderhouden route- en padennetwerk in Nederlandse natuurgebieden te faciliteren.

IvankBacardi

Re: Petitie KNHS online

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:32

ik heb hem gedeeld + ondertekend!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:32

Ik heb ook even getemd, zodat het bij het voorpagina nieuws komt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:34

BRT --> LN

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:00

Net ook getekend. Mountainbike ook, dus dubbelharde treffer ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:04

Ik had dit ook gestuurd naar de nieuws pagina gisteren al.
Maar ik denk dat het dan toch niet onder nieuws valt omdat het niet geplaatst is.

Ik had al getekend.
Iedereen tekenen!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:15

wel jammer dat het niet op de voorpagina staat...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:19

Hmmm, hier valt niks te tekenen. We zijn al 18 jaar bezig om hier een ruiterpad te krijgen. Of desnoods 1 van de bossen, die nu verboden zijn voor paarden, openbaar te maken voor paarden. Maar dat kon niet, mag niet, en weet ik veel wat.
En potverdorie leggen ze net een nieuw ruiterpad van een paar km aan in een paar dorpen verderop waar al zoveel ruiterpaden zijn. Dus als er zo'n gebrek is, waarom hebben ze dan in dat dorp vorige week een gigantisch ruiterpad aangelegd en geopend? Terwijl er daar genoeg ruiterpaden zijn die dus wel netjes onderhouden worden.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:58

Ik snap het gebrek ook niet helemaal. Komt voor mij een beetje uit het niets. Voor de mtb moeten we voor een paar gebieden een vergunning aanschaffen. Ik zou zeggen, maak zo'n vergunning verplicht voor meer gebieden, desnoods heel Nederland en schroef de prijs op ( nu €7,50 )

Ik weet niet of er op dit moment zo'n vergunning voor paardrijden is. Weet dat je een paar jaar geleden voor een paar gebieden een ruiterbewijs nodig had, maar verder niet. Geen probleem mee als ze hier ook zo'n kleine vergunning voor vragen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:15

Dus jij wilt wel betalen voor zo een vergunning en mountainbikers kunnen gratis over het ruiterpad racen?
En andere gebruikers van het bos mogen ook gratis alleen ruiters die moeten betalen?

Misschien moet de overheid gewoon wat geld geven aan staatbosbeheer hiervoor.
Zodat ze de paden kunnen onderhouden.

Grote bos heen en terug ben ik bijna 2-2.5 uur onderweg ik ga daar dus bijna nooit meer heen en paard wilt ook niet meer over de spoorlijn. Hij wordt 21 jaar dit jaar dus hoelang kan ik die kant nog opgaan?

Er is een mini stukje bos in de buurt waar je 5 a 10 minuten doorheen gaat.
Daar zou ik dan een bepaald bedrag van moeten betalen.
Zonde geld....
Er zijn nu laag hangende takken en veel wortels die bloot liggen.
Als ik moet betalen wil ik ook dat ze dat aanpakken anders komt er een claim.
Heel makkelijk.
Maar dan zal het wel dicht gaan voor ruiters :+

En misschien wil HorseTopShop wel tekenen zodat andere ruiters wel fijn buiten kunnen blijven rijden....?
Moet er niet aan denken en het paard ook niet elke dag in de bak en niet meer naar buiten kunnen alleen maar langs de weg stappen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 07-03-14 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:16

Die ruiterpaden die dus in dat andere dorp liggen... Daar moest je vroeger voor betalen om die gebieden in te mogen. Dit is nu sinds enkele jaren al niet meer en toch worden de paden netjes bijgehouden en komen er dus steeds nieuwe ruiterpaden bij.

Lijkt mij dat ze dan geen geldgebrek hebben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:17

Door bezuinigingen dus wel van de overheid....Zie de website

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:18

linnie050 schreef:

Idd. In plaats van al die miljarden die naar het buitenland gaan.
Of die 1,5 miljoen die illegale Bulgaren onterecht gekregen hebben. Of in plaats van die 5 miljoen die ze aan het vliegveld in verweggistan hebben gedoneerd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:20

Ze gooien de natuur gebieden straks gewoon dicht dat is het probleem omdat ze bang zijn voor claims.
Ze hebben geen geld meer om het te kunnen onderhouden en dan krijg jij of je paard een tak in het gezicht of je paard verstapt zich door de wortels die boven de grond komen of andere problemen.
Jij kan dan verhaal halen.
Als ze de boel dicht gooien voor ruiters is het jou eigen probleem dat je daar bent gaan rijden + een bekeuring.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:20

HorseTopShop schreef:
linnie050 schreef:

Idd. In plaats van al die miljarden die naar het buitenland gaan.
Of die 1,5 miljoen die illegale Bulgaren onterecht gekregen hebben. Of in plaats van die 5 miljoen die ze aan het vliegveld in verweggistan hebben gedoneerd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daarom dus tekenen knhs gaat deze handtekeningen aan de overheid geven dat er geld moet vrijkomen.
Iedereen dus tekenen!