Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinky12 schreef:Ken helaas genoeg voorbeelden waarvan men een kat neemt om hem vervolgens de deur uit te schoppen omdat katten vrij rond moeten kunnen lopen.Een huisdier neem je omdat je hem zelf wilt.
naomi_g1998 schreef:Ik ben blij dat mijn katten altijd konden kiezen tussen buiten of binnen en hij was vaak binnen maar het meeste buiten omdat die dat gewoon geweldig vond. Huisdier neem ik voor mezelf ja maar ik ga zo'n beestje niet binnenhouden voor mezelf want dat vind die kat echt niet leuker.
Tinky12 schreef:naomi_g1998 schreef:Ik ben blij dat mijn katten altijd konden kiezen tussen buiten of binnen en hij was vaak binnen maar het meeste buiten omdat die dat gewoon geweldig vond. Huisdier neem ik voor mezelf ja maar ik ga zo'n beestje niet binnenhouden voor mezelf want dat vind die kat echt niet leuker.
Zolang jij je kat op eigen erf houd is er ook geen probleem,de problemen ontstaan als de kat door de hele buurt mag zwerven.
naomi_g1998 schreef:Die van mij mochten gaan en staan waar ze wilden. Nou heb ik denk ik het geluk dat ik in een boerengat woon maar aan de weg waar ik woon zit ook een woonwijk en wij hebben nooit klachten gehad. Ik heb inmiddels geen kat meer en hier ligt ook vaak zat kattenstront in de voortuin en zo maar dat heb ik liever dan alle katten binnen zien. Die dieren horen genoeg beweging te krijgen en lekker te kunnen jagen en al die dingen. (Die van mij waren overigens wel gecastreerd) Mijn hond laat ik ook vaak genoeg uit, mijn paard staat ook zo lang mogelijk buiten. Zelfs mijn cavia's gaan in de zomer naar buiten. Waarom mijn kat dan niet?
ingedebruijn schreef:Nou ik heb m ingevuld.. Ik ben nog altijd tegen het afschieten. De vorige enquête was misschien zodanig dat de voorstanders geen stem konden uitbrengen maar deze site en manier van vragen stellen vind ik dan ook niet bepaald neutraal. Ik ben benieuwd.
naomi_g1998 schreef:Ik ben blij dat mijn katten altijd konden kiezen tussen buiten of binnen en hij was vaak binnen maar het meeste buiten omdat die dat gewoon geweldig vond. Huisdier neem ik voor mezelf ja maar ik ga zo'n beestje niet binnenhouden voor mezelf want dat vind die kat echt niet leuker.
ingedebruijn schreef:Wat ik alleen niet snap. Als die wet ook voor katten geldt, waarom verbieden de eerste en tweede kamer het afschieten dan? Lijkt mij dat ze het dan geen probleem zouden vinden. (Oprechte vraag)