Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:In mijn ogen zijn veel wedstrijdruiters geen erg goede ruiters. Ze kunnen nog geen wedstrijdterrein oprijden. De groom houdt het paard aan een ketting vast (‘alsof je Bokito aan een touwtje hebt’, las ik ooit), de ruiter schreeuwt nerveus naar andere ruiters om uit de buurt te blijven, dan gaat de longe er aan voor tien minuten stoom afblazen en uiteindelijk kan het paard die volte bij B in stap, draf of galop doen, in de ring. Tenzij een of andere minkukel een bloemstuk bij E heeft gezet, of er een Jack Russel langs de bak rent, want daar kan een dressuurpaard niet tegen. Dat weet toch iedereen?
Citaat:In mijn ogen zijn veel wedstrijdruiters geen erg goede ruiters. Ze kunnen nog geen wedstrijdterrein oprijden. De groom houdt het paard aan een ketting vast (‘alsof je Bokito aan een touwtje hebt’, las ik ooit), de ruiter schreeuwt nerveus naar andere ruiters om uit de buurt te blijven, dan gaat de longe er aan voor tien minuten stoom afblazen en uiteindelijk kan het paard die volte bij B in stap, draf of galop doen, in de ring. Tenzij een of andere minkukel een bloemstuk bij E heeft gezet, of er een Jack Russel langs de bak rent, want daar kan een dressuurpaard niet tegen. Dat weet toch iedereen?
Ik kan genieten van wedstrijden en genieten van een dressuur training maar ook lekker lol met je knol. Paard kwam iedere dag buiten, dat is een vereiste van mij.Mizora schreef:Om deze reden hebben mijn moeder en ik een stalling links laten liggen. Met kennismaken werden we eigenlijk al neerwaardig bekeken toen ik de term knolhobbelen in de mond nam. Dat werd niet meer beter. En ook bij de term uitstekende uitrijmogelijkheden was mijn gedachte niet een rondje door de polder. Geen bos, strand of ook maar brede berm in de buurt.
Op mijn huidige stalling is iedereen recreatieruiter eigenlijk. Maar voor de paarden wordt goed gezorgd en ook 's winters komen ze als het gaat in de het weiland.