Denk na vóór je met dolfijnen gaat zwemmen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Denk na vóór je met dolfijnen gaat zwemmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:44

Al die mooie foto's... kusjes van dolfijnen... door het water getrokken worden aan de rugvin..
Prachtig.. levert mooie plaatjes op!

Maar het is helaas niet zo onschuldig als je denkt...

Ieder jaar worden in Japan 20.000 dolfijnen, bruinvissen en kleine walvissen afgeslacht. Van 1 september tot meestal ver in maart van het volgende jaar drijven vissers hele scholen kleine walvisachtigen een ondiepe baai in, waarna ze ze genadeloos neersteken en verdrinken.

Deze jaarlijkse slachting van dolfijnen was tot 2003 vrijwel onbekend, tot Sea Shepherd heimelijk verkregen film’s en foto’s van de inmiddels beruchte bloederige “Cove” in het dorp Taiji wereldkundig maakte.

Vanaf 2010 staan er vrijwilligers van Sea Shepherd permanent op wacht bij de Cove.
Dit zijn de Cove Guardians.

Met uw hulp zullen we doorgaan met het onder druk zetten van Japan om deze wrede en vernietigende slachting van dolfijnen te beëindigen.

Omdat we gepassioneerd, trouw en toegewijd zijn kan het misschien enige tijd duren, maar uiteindelijk zal volharding overwinnen voor de dolfijnen in Taiji. Wij nodigen u uit om deze website te verkennen en ons te steunen!

De dolfijnen die niet voor het vlees gebruikt worden(De jongere dieren) worden of voor dood achter gelaten in open zee. Of gaan op transport naar verschillende dolfinaria's om daar vervolgens de rest van hun leven kunstjes te mogen vertonen voor een stukje dode vis als beloning!

De Sea Shepherd Cove Guadians zetten zich hiervoor in!
Vrijwilligers uit allemaal landen komen bij een in Taiji om te protesteren.. Foto's te maken en alle gruwelijkheden uit te zenden en te posten op het internet.
http://www.seashepherd.nl/cove-guardians/

Netten doorsnijden of boten saborteren mogen ze niet. Dan gooit de japanse goverment ze in de cel.
Het enige wat ze kunnen doen is dit verschrikkelijke gebeuren verspreiden...verspreiden en nog eens verspreiden!

Een aanrader voor ieder die wilt weten wát dit nou precies is wat er in Taiji gebeurt, bekijk de documentaire '' The Cove'' eens...
Je zult je een ongeluk schrikken van de gruwelijkheden die zich daar afspelen!!

Bekijk de website, teken petities en kom op tegen dit dierenleed!
Want zonder te beginnen bij jezelf, komt de wereld nergens!
http://www.seashepherd.nl/cove-guardians/

Anoniem

Re: Denk na vóór je met dolfijnen gaat zwemmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:22

Brr ze duwen een ijzeren staaf in de ruggen van de dolfijnen en dan nog eens een houten plug? Gadver wat barbaars

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:57

Gebeuren wel ergere dingen daarzo.

Maar t is gewoon triest.

Iedereen die naar een dolfijnarium gaat werkt hier (blind) aan mee!
Iedereen die in die mooie zonnige landen met dolfijnen gaat zwemmen, werkt hier aan mee!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:17

GATVER!!!!!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:58

Te zielig voor woorden..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:18

Wat heeft dit te maken met het zwemmen met dolfijnen dan?
Of lees ik er gewoon overheen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:36

MelanieB schreef:

Ik denk dat dat de jongere dieren zijn die verkocht worden en niet voor het vlees gebruikt worden als ik het zo lees..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:37

MelanieB schreef:

Je leest eroverheen.

De dolfijnen waarmee je zwemt komen tussen de afgeslachte families vandaan...
Hebben weken..maanden in pens(vlotten in water) gelegen om getraind te worden... Uitgehogerd..zodat ze alles doen voor een dood stukje vlees...
Alle stress..martelingen...

Zo komen die dieren dus in the picture bij dolfijnaria's en waar je kunt zwemmen met ze...

Lees de website eens globaal door die ik erbij zet..em bekijk de fotos..dan word er een hoop duidelijk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:14

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:42

Afbeelding

Hier worden de dolfijnen bewaard, welke niet geslacht worden.

Afbeelding

De opgedreven dolfijnen, en ja dat rode is bloed uit the cove van de dolfijnen die op dat moment in die baai doodgestoken worden..

Afbeelding
Opgesloten dolfijn die getraind word..

Afbeelding
Allemaal voor zo'n klerevisje!!

Hier zijn meer foto's te zien.
Let wel op. Hier zitten ook schokkende foto's tussen!
https://www.facebook.com/SeaShepherdCov ... tos_stream

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:02

Ik wist ervan. In Isla Margarita daarom ervoor gekozen om wilde dolfijnen te gaan bekijken vanuit een boot op zee ipv ermee te gaan zwemmen in een bassin waar ze met een weet-niet-hoeveel toeristen een rondje moeten zwemmen. Dat doe ik die dieren niet aan. Vind ik ook niet kunnen. Dansende beren aan een ketting vinden mensen zielig, maar die dolfijnen die dat allemaal maar moeten doorstaan zijn niet zielig.... En dan niet te spreken over die afgeslachte dolfijnen...ongelooflijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:48

Amen Angeliekje, Fijn dat jij een bewuste keus hebt gemaakt in Isla Margarita!! :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:51

Ik heb de docu al eerder gezien! Echt een aanrader, en ik kijk nu zeker met andere ogen naar dolfinaria's

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:02

Ik heb gezwommen met dolfijnen en het was geweldig! Zou het zo nog eens doen!!!

Oké het was in nieuw zeeland met de wilde dolfijnen volgens strikte regels. Bijv niet aanraken en de dolfijnen moesten zelf de interactie aangaan ipv andersom.
Het kan dus wel verantwoord!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:04

Ik kan de docu niet vinden alleen dat voor praatje

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:06

Esther_r20 schreef:
Ik heb gezwommen met dolfijnen en het was geweldig! Zou het zo nog eens doen!!!

Oké het was in nieuw zeeland met de wilde dolfijnen volgens strikte regels. Bijv niet aanraken en de dolfijnen moesten zelf de interactie aangaan ipv andersom.
Het kan dus wel verantwoord!

Wauw! Dat is wel héééél gaaf!
Dit wilden wij in Kroatië ook, dus zijn de zee opgegaan, helaas hebben we ze die dag niet gespot.
Maar we zaten al klaar met onze uitrusting om het water in te duiken! :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:10

Niet alle dolfijnentrainers over één kam scheren he? Lees het boek: "Lads before the wind" maar eens. Of ga naar één van de dolfijnenparken waar de dolfijnen zelf in en uit de open zee kunnen zwemmen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:13

Dat is inderdaad heel gaaf. Max drie tochten op een dag waarvan er per tocht max 15minuten met de dieren mag worden gezwommen ivm overlast voor de dolfijnen.
Zoeken naar een groep dolfijnen. Vervolgens kijken of ze om de boot blijven hangen en dus interactie willen. Dan het water in en afwachten wat ze gaan doen.
Of ze zwemmen weg of ze gaan " spelen" met de zwemmers. Door de golven heen lans roetsjen. Sprongetjes naast je maken. Langs je schuren etc. En als ze het zat zijn heb je pech. Dan moet je weer de boot in en hopen dat je een andere groep treft (en nog tijd over hebt van je 15minuten ;-) )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:14

sallandval schreef:
Niet alle dolfijnentrainers over één kam scheren he? Lees het boek: "Lads before the wind" maar eens. Of ga naar één van de dolfijnenparken waar de dolfijnen zelf in en uit de open zee kunnen zwemmen.

Eens. Ik hoorde laatst van iemand dat er tegenwoordig allemaal demonstranten voor Dolfinarium staan waar de bezoekers langs moeten. Die daar overigens alle dagen staan - moeten ze niet werken ofzo? :P Maar goed, dat terzijde: Harderwijk heeft ze regelmatig gevraagd of ze niet een kijkje achter de schermen willen nemen met hen, om te zien dat het allemaal niet zo vreselijk is. Maar nee, dat willen ze niet...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:18

Behalve de brute wijze waarop de dieren gedood worden zie ik geen verschil tussen dit en een kudde wilde paarden die gevangen en geslacht gaat worden en waar sommige dieren als gebruiksdieren (in kleine donkere stallen voor een beetje bix) worden gebruikt.

De hele bio-industrie in Nederland vind ik nog veel schandaliger. Zeker varkens en kippen. (Varkens zijn net zo intelligent als honden.)

Dus, voordat we allemaal met het vingertje naar Japan wijzen, wijs dan eerst even naar het stukje vlees op je bord en je paardje op stal.

Een betere wereld begint bij jezelf.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:22

Ik ga even opzoeken. Ik geloof dat japan naast die baai een mega dolfinarium wilde gaan bouwen.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:23

Angeliekje schreef:
Ik wist ervan. In Isla Margarita daarom ervoor gekozen om wilde dolfijnen te gaan bekijken vanuit een boot op zee ipv ermee te gaan zwemmen in een bassin waar ze met een weet-niet-hoeveel toeristen een rondje moeten zwemmen. Dat doe ik die dieren niet aan. Vind ik ook niet kunnen. Dansende beren aan een ketting vinden mensen zielig, maar die dolfijnen die dat allemaal maar moeten doorstaan zijn niet zielig.... En dan niet te spreken over die afgeslachte dolfijnen...ongelooflijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan.

Omdat de meeste mensen niet weten hoe die dolfijnen worden getraind. Ik wist het ook niet, maar nu ben ik toch wel geschokt!

Ik vind zoiets ook niet kunnen, maar denk ook weer niet dat dit overal gebeurt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:26

_Nelleke_ schreef:
Behalve de brute wijze waarop de dieren gedood worden zie ik geen verschil tussen dit en een kudde wilde paarden die gevangen en geslacht gaat worden en waar sommige dieren als gebruiksdieren (in kleine donkere stallen voor een beetje bix) worden gebruikt.

De hele bio-industrie in Nederland vind ik nog veel schandaliger. Zeker varkens en kippen. (Varkens zijn net zo intelligent als honden.)

Dus, voordat we allemaal met het vingertje naar Japan wijzen, wijs dan eerst even naar het stukje vlees op je bord en je paardje op stal.

Een betere wereld begint bij jezelf.

_/-\o_

Kom je ook weer eens langs in het Vega-topic? :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:27

http://www.epicadamwildlife.com/2013/10/12/park-to-open-in-taiji-japan-where-visitors-can-eat-and-swim-with-dolphins/

http://nos.nl/artikel/559705-dolfijnenpark-naast-slachtbaai.html

Citaat:
Dolfijnenpark naast slachtbaai

De Japanse stad Taiji, waar jaarlijks duizenden dolfijnen worden afgeslacht, opent een zeedierenpark waar mensen met dolfijnen kunnen zwemmen.

De dolfijnenjacht in een baai vlakbij zal gewoon door blijven gaan, heeft een gemeentewoordvoerder gezegd tegen persbureau AFP.

Groot net
De plannen lagen er al een tijd, maar zijn nu serieus. Volgens de woordvoerder wordt het 'safaripark' zo'n 28 hectare groot.

Bij de ingang van een van de baaien van Taiji komt een groot net te hangen, waardoor de dolfijnen en kleine walvissen niet meer naar open zee kunnen zwemmen. Toeristen kunnen met de dieren zwemmen maar ook het water op met een kajak.

Vlees
Taiji is bekend geworden - en berucht - door de documentaire 'The Cove', die in 2010 een Oscar won. In de film wordt een dolfijnentrainer gevolgd die uitzoekt wat er precies gebeurt in de verborgen baai van Taiji.

Te zien is hoe de dolfijnen bijeen worden gedreven in de baai, in netten worden gevangen en daarna vanuit vissersboten met messen en speren worden gedood.

Niet raar
De woordvoerder vindt het niet raar om de dolfijnen, en ook kleine walvissen, te gebruiken om toeristen te trekken, terwijl de dieren even verderop op grote schaal worden gedood.

"Op dit moment kunnen zwemmers in de zomer al genieten van zoogdieren die worden vrijgelaten uit de afgesloten baai. Maar we willen het grootser aanpakken. Het park is onderdeel van een plan om van de hele stad een zeedierenpark te maken, waar mensen de dieren kunnen bekijken terwijl ze verschillende producten uit de zee proeven, inclusief dolfijnen- en walvisvlees."

Selectie
Het park, dat over vijf jaar klaar moet zijn, zal gescheiden zijn van Hatakejiri Bay, waar de dolfijnenjacht plaatsheeft.

Van de duizenden dieren die daar worden gevangen, worden er een paar dozijn geselecteerd voor de verkoop aan dierentuinen en zeeaquariums. De overgebleven dolfijnen worden doodgestoken en gebruikt voor hun vlees.

Ongelukkig
Sinds de documentaire 'The Cove' wordt Taiji overspoeld door activisten die protesteren tegen de dolfijnenjacht. Enkele dierenorganisaties in Tokio noemen het plan "ongelukkig" voor de stad. "Het hele plan is gebaseerd op het concept dat ze zo veel walvissen en dolfijnen kunnen exploiteren als ze willen", zegt een activist, "maar de zoogdieren zijn niet van Taiji".

Hij vervolgt: "Zeezoogdieren trekken van de ene oceaan naar de andere en de algemene opinie is dat ze met rust worden gelaten. Het plan van de gemeente zorgt alleen maar voor meer protesten tegen de dolfijnenjacht."

Deel deze pagina
TrefwoordenDolfijnen, The Cove, Taiji

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:33

Missie_Maxie schreef:
Omdat de meeste mensen niet weten hoe die dolfijnen worden getraind. Ik wist het ook niet, maar nu ben ik toch wel geschokt!

Ik vind zoiets ook niet kunnen, maar denk ook weer niet dat dit overal gebeurt...

het is namelijk ook niet hoe de meeste dolfijnen worden getraind. Inmiddels is namelijk wel bekend dat uithongeren helemaal niet nodig is, al zullen er best plekken zijn waar dat alsnog gebeurd.