Gebruik eens Ecosia in plaats van Google! :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Gebruik eens Ecosia in plaats van Google! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:03

Vandaag werd ik gewezen op een andere zoekmachine. Je krijgt er dezelfde resultaten mee als met google, maar er is een catch: Per zoeker planten ze een boom! Zo is het gebruik van je zoekmachine beter voor de wereld! :)

Nee, ik ben geen bomenknuffelaar, maar ik denk dat het een kleine moeite is om je zoekmachine zo nu en dan eens te vervangen door deze zoekmachine! :D

De link naar deze zoekmachine is www.ecosia.org. En mochten jullie je het afvragen, ik heb geen aandelen, het is gewoon een stukje bewuster omgaan met de wereld. We hebben hem immers te leen ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:10

Ha! Wat tof *\o/* Die ga ik voortaan gebruiken

NatasjavE

Re: Gebruik eens Ecosia in plaats van Google! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:14

Zoo net een boom geplant :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:18

Hoe weet je dat dat echt zo is dan? :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:48

Dat vroeg ik me ook al af ja.. :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:53

Van een andere site hoe de financiering werkt:
De zoekresultaten haalt Ecosia van de zoekrobot Bing. Bij iedere klik op gesponsorde links geeft Yahoo een deel van zijn inkomsten aan Ecosia. Na een rapport van het TAZ mag het precieze bedrag dat Ecosia van Yahoo krijgt volgens het contract niet genoemd worden.

Zowel volgens de Homepage als volgens een melding van WWF, geeft Ecosia minstens 80% van zijn inkomsten aan een WWF-programma dat het regenwoud beschermt in het Tumucumaque-gebied in het heuvelland van Guyana in Brazilië. Om de bescherming te behouden werden plannen voor de bescherming met de houtbedrijven en de plaatselijke gemeenschappen onderhandeld en gefinancierd. De betalingen kunnen on-line geraadpleegd worden. Tot november 2011 zegt het bedrijf meer dan 500 000 euro aan het regenwoudproject gegeven te hebben. Ecosia wordt verder gefinancierd door "Eco-links", dit zijn zogenaamde links van andere milieuvriendelijke ondernemingen, die in de Ecosia-zoekresultaten geïntegreerd zijn. De operators van on line-shops betalen Ecosia een voorschot wanneer iemand via een eco-link naar een site van een winkel gaat en daar iets koopt of een voorschot betaalt. Dit geld wordt eveneens voor de bescherming van het regenwoud gebruikt.

De problemen met het begrip "regenwoudbescherming" zijn vaak vernoemd. Niet met elke zoekopdracht wordt er 13 cent uitgegeven, maar met een druk op een weblink ongeveer 6.5 cent. Dat er per zoekactie gemiddeld 13 cent gerekend wordt, heeft er mee te maken dat ongeveer 2% van alle zoekopdrachten ertoe leidt dat een ad-koppeling wordt aangeklikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 02:53

hmmmmm

nee.

:*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:07

NeverGiveUp schreef:
Hoe weet je dat dat echt zo is dan? :')

Geen idee natuurlijk. Maar het idee en initiatief vindt ik erg mooi. :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:12

Die heb ik zo lang gebruikt tot ik werkelijk waar gek werd van Bing. Ik vind de zoekresultaten gewoon 3x niks..