Kunst...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Kunst...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 19:44

Via fb kwam ik deze foto tegen:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6990_n.jpg
(foto is weer eens te groot voor bokt, dus maar in een linkje)

Dit schijnt dus geen photoshop te zijn, maar een echt paard..

Ik kan er toch niet bij met mijn hoofd dat mensen dieren als 'kunst' zien. Laatst ook al die vrouw die met katten gooide, de 'kunstenaar' die het kunst vond om een hond aan een touwtje te laten uithongeren.. :r

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:44

Foto is niet zichtbaar.
edit: nu wel :)
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 23-03-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:44

Foto doet het alweer, ik vind het geen kunst in ieder geval :=
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 23-03-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 19:45

Nu wel als het goed is? Heb 'm aangepast.

romyyxv

Re: Kunst...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:46

Als dit een echt paard is, vind ik het gewoon vies om naar te kijken..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:46

Sja kunst kunnen de raarste dingen zijn, volgens mij had je er ook 1 van een dood paard met een geraamte erop

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:47

Tja, absoluut niet mijn type van kunst maar als het paard door een andere reden is gestorven (ziekte,leeftijd...) en ze geen kerngezond paard hebben omgebracht dat toch liever dit dat met levende katten smijten of een levende hond uithongeren...ik vind het alleen lelijk en zal er nooit naar gaan kijken :D .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:49

Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-03-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:50

Hangt af wat je kunst vind en je aanspreekt. Vind een dood paard hangend aan de muur of opgezette dieren niet echt wat je 'kunst' noemt := Maar zo heb ik ook wel eens een man bij Taboo (op NatGeo) gezien die kickte op dode dieren en dingen op sterk water. Zo erg dat hij ze zag als zijn kinderen en er tegen praatte e.d.

Dus ja.. Smaken verschillen.. :roll:

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:53

Tja, ik vind dit niet zo'n probleem eigenlijk. Best wel fascinerend als je er zo naar kijkt :))
Zo was er ook zo'n tentoonstelling met lichamen van dode mensen die, geloof ik, ben niet in de gelegenheid geweest om het te bezoeken, op diverse manieren al dan niet ontleed ten toon werden gesteld.

'Kunst' waarbij dieren doodsimpel mishandeld worden (zoals wat je in de OP noemt), zou daarentegen absoluut verboden moeten worden, maar dat is volgens mij vaak ook meer aandachttrekkerij dan wat anders.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:04

TE5 schreef:
Tja, ik vind dit niet zo'n probleem eigenlijk. Best wel fascinerend als je er zo naar kijkt :))
Zo was er ook zo'n tentoonstelling met lichamen van dode mensen die, geloof ik, ben niet in de gelegenheid geweest om het te bezoeken, op diverse manieren al dan niet ontleed ten toon werden gesteld.

Kijk, zoiets vind ik nou interessant :P maar gene kunst. Je kan ook een programma zien op youtube van mensen die ontleed worden. Dacht eerst dat het poppen waren, maar bleek dus echt te zijn :') Was wel interessant! Alleen die man die het deed (naam vergeten hoe dat heet) leek net uit een horror film gestapt te zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:06

Kunst doorbreekt taboes en andere vaststaande 'regeltjes', de status quo zeg maar. Alles waar zo'n soort reactie op komt is in feite kunst.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:08

Ik vind dit wel een mooie vorm van kunst eigenlijk :) het trekt wel direct de aandacht! En dit is eens wat anders dan een stilleven van een fruitschaal zullen we maar zeggen :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:09

Kijk, op zich is het vreemd, een wezen wat geleefd heeft als kunst neer te zetten.

Anderzijds; het dier is toch dood... dus waarom niet? Of je het nou opzet, of aan de muur hangt, dat maakt dan ook niet zoveel uit :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:11

Werk van Berlinde de Bruijckere. Geweldige werken vind ik het. :j Je zou haar eens moeten googlen, ze maakt ook lichamen van was, heel mooi. Ik ben echt fan van haar!

Berlinde heeft trouwens geen dieren gemarteld, dus ik vind dat je te snel je conclusie hebt getrokken. Die paardenhuiden komen van het slachthuis. ;)
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 23-03-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:12

Bralindy schreef:
TE5 schreef:

Kijk, zoiets vind ik nou interessant :P maar gene kunst. Je kan ook een programma zien op youtube van mensen die ontleed worden. Dacht eerst dat het poppen waren, maar bleek dus echt te zijn :') Was wel interessant! Alleen die man die het deed (naam vergeten hoe dat heet) leek net uit een horror film gestapt te zijn.

Dus het is niet zozeer dat je dit zielig/afschuwelijk/onsmakelijk vind, als wel dat 't niet onder de noemer kunst valt in jouw ogen? :) Dan vraag ik me dus af wat jij als definitie van 'kunst' hebt :j (Ik heb die bij mezelf niet zo snel duidelijk gedefinieerd, maar ik accepteer dan ook vrij veel als 'kunst', als 't me zo wordt voorgeschoteld :+) Ik bedoel, we accepteren een urinoir dat bij wijze van net uit een openbaar toilet is geplukt inmiddels ook allemaal als kunst. Zelfs als een belangrijke omslag in de ontwikkeling van 'kunst'.. Dus waarom dit dan niet? :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:15

Ik noem dit geen kunst meer.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:19

neeehhh niet mijn ding wat betreft kunst.. maar zielig vind ik het ook niet.. ik moest eigelijk wel even lachen, wie bedenkt nu zoiets? hihi

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:24

Ik vind het eigenlijk wel mooi. Je gaat er meteen bij nadenken wat de kunstenaar ermee bedoeld heeft...

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:25

TE5 schreef:
Bralindy schreef:

Dus het is niet zozeer dat je dit zielig/afschuwelijk/onsmakelijk vind, als wel dat 't niet onder de noemer kunst valt in jouw ogen? :) Dan vraag ik me dus af wat jij als definitie van 'kunst' hebt :j (Ik heb die bij mezelf niet zo snel duidelijk gedefinieerd, maar ik accepteer dan ook vrij veel als 'kunst', als 't me zo wordt voorgeschoteld :+) Ik bedoel, we accepteren een urinoir dat bij wijze van net uit een openbaar toilet is geplukt inmiddels ook allemaal als kunst. Zelfs als een belangrijke omslag in de ontwikkeling van 'kunst'.. Dus waarom dit dan niet? :)

Kunst vind ik iets wat me moet raken, dus emotioneren. :) Ik moet er geïnspireerd door worden. Ik word niet geïnspireerd door dode lichamen/dieren o.i.d. Ik vind het interessant, maar het doet me emotioneel niks.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:28

En dat moet de overheid maar sponsoren, snel schrappen die handel...mijn geld gaat al hard genoeg naar de overheid.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:42

Berlinde de Bruyckere is Vlaams, niet Nederlands Fleur. Bovendien is ze wereldberoemd en wordt kunst grotendeels gesubsidieerd door mecenassen (kunstverzamelaars).
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 23-03-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:43

Net alsof elke kunstenaar trouwens ook geld van de overheid krijgt... :')

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:48

Ik moest er wel om lachen! :)
Waarom zou dit geen kunst zijn? Of je het mooi vind of niet, is een andere zaak.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:50

Tja het is een beeld dus kunst, met mij doet het niks, het roept geen afschuw of bewondering op, ik krijg er geen vragen door. Datzelfde heb ik met een schilderij van een rode stip oid, dat doet me ook niets.

Inderdaad, Drunksheep die uitkering op basis van de WIK bestaat ook al ruim een jaar niet meer.