dit moet je echt zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

dit moet je echt zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:21

charysa

Re: dit moet je echt zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:23

wordt hier nogal pissig om dat zulke mensen zo met hun dieren omgaan!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:31

Jeetje zeg, heb verder niet veel verstand van aangespannen rijden, maar zo ligt de druk toch op totaalmte verkeerde plekken? Bovenop de rug, trekgewicht ook vanuit de rug ipv via de borst....vaag

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:36

Tsja, heb 'm zelf ook wel eens gezien ja.

Arm beestje. Lekker zeg, 1 zo'n flink drukpunt (die ook nog eens erg klein is zo te zien) op de rug waar al het gewicht terecht komt, ipv. dat er met de borst wordt getrokken...... :n Kijk dat het in de dravers-wereld gebruikelijk is om zo'n vederlicht sulky'tje met een bepaald systeem (al dan niet dmv kliktuig) door 't paard te laten trekken middels schoft is ook niet zo mijn ding, maar daar wordt de druk volgens mij toch wel een stuk beter en comfortabeler verdeeld.

Kan me niet voorstellen dat dit comfortabel, prettig en goed is voor de pony :n Om over veiligheid nog maar niet te spreken.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:38

What the hell? Ik vind het heel zielig om naar te kijken :n Hij heeft er duidelijk geen kaas van gegeten!!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:39

Bah, na een halve minuut al uit gezet, het arme, arme beestje :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:39

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:40

ja die kwam ik ook net tegen idd, die tweespan......echt van de ene in de andere verbazing!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:45

Wat ik me dan nog af vraag, waarom de moeite om een lookalike borststuk en een lookalike broek te maken en erop te hangen, als die niks doen? Ik heb het complete filmpje gewoon met verbazing te kijken, ik bedoel... serieus, waarom? :=

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:46

Ik maak me ook zorgen om de krulvacht van de bonte.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:49

Ja, dat was ook mijn gedachte Kohtje, ik denk dat het arme ding zo'n verwaarloosde vacht had, dat ze hem geknipt hebben....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:51

om mensen te inspireren, ben ik bang.......
hopelijk hebben de meeste mensen wat meer verstand.

Maarja, als je soms sommige slee-topics hier voorbij ziet komen.......... := :roll:

Brendaaaa schreef:
Ja, dat was ook mijn gedachte Kohtje, ik denk dat het arme ding zo'n verwaarloosde vacht had, dat ze hem geknipt hebben....

Overdrijven is ook een vak..............

Lijkt wel wat op Cushing, die gekrulde lange vacht. Of pony is gewoon eerst flink natgeregend en zo opgedroogd, maar ik vind het zelf wel erg op Cushing lijken. Pony lijkt zelf ook wel wat ouder te zijn. Denk dat Kohtje dat bedoelde met 'ik maak me wel wat zorgen over die gekrulde vacht'.

verwaarloosde vacht en dan geknipt en daardoor zo'n krulvacht, die heb ik nog niet gehoord :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:55

Ja dat bedoelde ik Joy.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:59

Uhm.... Zag toen ik het filmpje keek op de filmfragmentjes ernaast vrijwel hetzelfde wagentje met een hond ervoor, dus weten we gelijk waar deze man zijn inspiratie vandaan had....
Vind het in beide gevallen sneu voor het dier, al leek zelfs de hond een beter tuig en kar te hebben...
De krulvacht viel me inderdaad als eerste op... Dacht ook gelijk aan cushing....

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:59

Mijn eerste gedachte bij het filmpje: die pony :oo Toen dat tuigje, ik vind, je kunt best iets zelf in elkaar zetten, maar zorg dan dat het GOED is. Dit beestje trekt met zijn rug, wat me pijnlijk lijkt, en slijtage stimuleert. Echt, die vent spoort niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:05

Dat filmpje met de hond, of het tweespan, wil ik niet eens zien. Ik vind dit filmpje al te erg.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Gem op 10-02-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:14

Die van het tweespan is nog erger :(:) Die twee zitten gewoon met hun halsters aan elkaar gebonden :oo

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:22

Lijkt me niet echt verantwoord.... Het is wel knap bedacht :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:40

LoTjEeExXx_ schreef:
Lijkt me niet echt verantwoord.... Het is wel knap bedacht :+

Vind ik ook nog wel meevallen, 'knap bedacht'. Hij heeft er idd, zoals iemand anders ook al opmerkte, wel een soort van 'borsttuig' gemaakt, en ook een soort van broek, maar die hebben dus totaal geen functie, hangt gewoon los, voor de sier? tsja.... zo kan ik ook wel wat bedenken, terwijl het geen functie zal gaan hebben.

Overigens: check de rest van z'n filmpjes eens.
De manier waarop hij '2 schetlanders' inlaad........
http://www.youtube.com/watch?v=LsoevNfYzDo
hopen dat die kerel eens van de weg wordt afgehaald, want dat is levensgevaarlijk voor mens én paard! Lekker ook voor de andere weggebruikers. Als er 1 pony eens besluit om gek te doen. Je zal die vent met z'n shetten maar voor je hebben rijden op de weg!
Volgens mij is het een Belg, gezien hij in het Nederlands en het Frans typt, en als je die omgeving zo ziet....

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 05:03

Wauw.. Dit is echt ziek!!

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 05:59

Dit is te erg voor woorden :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:04

Vreselijk, heb hem na korte tijd al uitgezet. De manier van singelen alleen al... met een SJORBAND..... Te ziek voor woorden.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:23

OMG :') das toch niet meer normaal zo om ze zo voor de wagen te hebben := Wat sommige mensen tegenwoordig verzinnen :n!

Het systeem lijkt overigens heel erg op die hondenkarretjes
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:54

Je mag toch alleen bepaalde honden voor de slee zetten met een bepaalde vergunning? of mag zo'n karretje weer wel?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:03

eclair98 schreef:
Je mag toch alleen bepaalde honden voor de slee zetten met een bepaalde vergunning? of mag zo'n karretje weer wel?

Dat is ook waar ik aan dacht.

Drukt dat karretje hierboven op de foto niet ook op de rug van de hond zodra er iemand op gaat zitten, is die niet gemaakt voor een grotere hond, zodat die stang enigszins horizontaal staat ofzo? Wel een groot verschil is de manier waarop bij het hondenkarretje het dier de wagen trekt, volgens mij trekt een dier in geval van dat karretje wel met de borst en niet met de rug. Die riemen aan die grote ijzeren stang zijn met een riem direct verbonden met het borst tuig, en lijken alleen maar aan het rug stuk vast te zitten omdat die riem door een ijzeren oogje gaat. OF ik kan het erg fout hebben, ik heb er geen verstand van :+

Ik heb echt geen probleem met mensen die zelf hun tuig of andere spullen maken, maar serieus, lees jezelf dan wel in wat het tuig hoort te doen en ga niet zomaar wat aan klungelen := Arme ponies!