deze hond krijgt zn laatste maal en hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

deze hond krijgt zn laatste maal en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 23:53

Kijk maar, wat zal hij daar lang van gedroomt hebben , lief filmpje.

Laatst bijgewerkt door RianneH op 30-01-13 08:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Werkend filmpje toegevoegd

Jasmijn159

Re: deze hond krijgt zn laatste maal en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:54

Hij doet het niet

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 00:25

Nee vreemd inderdaad, sorry dan

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:00

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:03

Na t lezen van t artikel stromen de tranen over mn wangen... :o

Lijkt de Green Mile wel.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:46

aah vind het altijd zo verdrietig zoiets...de boxer heeft er heerlijk van gesmult, leuk gedaan als het je een fijn gevoel geeft Y;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:48

Ik vind het nou niet echt heel bijzonder, sorry dat ik het zeg.

Mijn hond had kanker in z'n kaak. Hieraan is hij geopereerd en er is een stuk kaak weg gehaald. Enkele jaren later bleek hij een milttumor te hebben, kwaadaardig. Ook had hij artrose.
Hij is ingeslapen door ons. En ja, ook verwend.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:52

aaa heerlijk., Al het ongezonde nog ff smikkelen. Wat die eet het maakt nu niet meer uit.
Arme baasje. toch moeilijk zulke dingen (afscheid nemen van je vriendje!)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:04

bo0tjeee schreef:

Mijn hond had kanker in z'n kaak. Hieraan is hij geopereerd en er is een stuk kaak weg gehaald. Enkele jaren later bleek hij een milttumor te hebben, kwaadaardig. Ook had hij artrose.

Gut het feit dat jij het slechter hebt wil niet zeggen dat iemand anders het dan meteen niet slecht heeft. :\

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:16

Vanillia schreef:
bo0tjeee schreef:

Gut het feit dat jij het slechter hebt wil niet zeggen dat iemand anders het dan meteen niet slecht heeft. :\

Ik denk dat ze meer probeert te zeggen dat het wel ontroerend is, maar dat het meer raar is waarom het de krant haalt?
Zo denk ik er tenminste over. Wel superfijn voor die hond dat hij nog even zo verwend wordt :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 00:21

hee dank je wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:25

Het is het verhaal erachter dat het verdrietig maakt, filmpje niet indrukwekkend. En waarom zou een hond niet ook een ongezond maal mogen eten, als zijn baasje toch beslist om hem verder lijden te besparen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 00:25

Ja en die kip was echt de grote favoriet. tis gewoon lief als je dit voor je hond doet

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:26

Straww_ schreef:
Ik denk dat ze meer probeert te zeggen dat het wel ontroerend is, maar dat het meer raar is waarom het de krant haalt?
Zo denk ik er tenminste over. Wel superfijn voor die hond dat hij nog even zo verwend wordt :(:)

Ja, dat las ik er ook uit, en dat dacht ik ook eigenlijk. Het is wel ontroerend hoor, maar ik denk dat veel diereneigenaren hiermee kunnen empathiseren en zelf ook hun dieren nog een verwenmaal (hebben ge)geven voor ze werden ingeslapen. Van mij mag het in de krant hoor, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens het lezen van het artikel ook zocht naar het 'nieuwswaardige' uit het verhaal omdat ik denk dat veel diereneigenaren zoiets voor hun dier doen of hebben gedaan.

Volgens mij zegt hier ook niemand dat het niet zou mogen, of geen mooi gebaar is. Alleen dat ze niet snappen waarom het in de krant/nieuwssite komt.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:38

ik vind het leuk voor die hond, maar mijn poes of paard of wat dan ook zou ook erg verwend worden als ik daar de kans nog voor zou krijgen.

doen de meeste wel denk ik.

maar vind het toch wel leuk nieuws hoor.
keer wat anders als die ellende ookal is deze afloop ook niet leuk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 00:49

het is vooral heel herkenbaar , en eens wat anders dan alle oorlog en zorgen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:56

doet mij denken aan mijn pony. die mocht wegens hoefbevangenheid nooit veel brokjes.
een uur voor zijn inslapen heeft hij de volle weide gehad en een emmer vol muesli en brok. Weet zeker dat hij genoten heeft.

ik vind het een lief gebaar :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 01:37

aaaah, ja die had dan zeker zn droom maaltijd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:55

Blijft altijd moeilijk.

Hier omgekeerd. Mijn hond was va 7 maanden niet oke. Veel dierenarts bezoeken. Diverse medicatie en speciaal voer wat ze echt niet lekker vond. Op punt van inslapen gestaan en op mijn verzoek naar Utrecht. Daar onder narcose inwendig onderzoek wat niks opleverde.

Weer andere medicatie en door met speciaal voer.

In een slechte periode weer op het punt gestaan van inslapen. Kreeg weer wat mee wat ik netjes heb gegeven.

Altijd wisten we dat het toch eens de laatste keer kon zijn als ze weer zo zou verzwakken.

Ze heeft ook diverse keren prednison gehad naast ab en pijnstillers etc.

Het ging best een tijd goed totdat ze een terugval had. Kort gezegd was ze overgevoelig voor alles wat niet haar speciale brok was en kreeg ze meteen diarree met ernstige uitdroging en zwakte. Omdat het een BC is bleef ze wel keihard doorgaan, zelfs als ze enorm afviel. Ze had ook wat huidproblemen en zag er minder mooi uit soms.

OP een gegeven moment heb ik alles aan de kant geschoven. Ik zag dat mijn hond enorme levenslust had. Ik heb haar loperamide gegeven en na een uurtje nog een keer en na nog een uurtje weer.
Ik heb diverse voer meegenomen die me aanspraken en laten proberen. Ze at heel simpel de smolke het beste. Ben ik gaan geven met idd het idee, als ze gaat, dan maar na een ''normale'' honden maaltijd. Ook gaf ik haar stukjes biefstuk en kipfile bij. Omdat ze toch al 2 jaar iets at wat ze duidelijk niet lekker vond.

Gek genoeg is het alleen maar beter gegaan. Ze is nu 12,5 en heeft eens in de zoveel tijd een aanval van diarree. Omdat ik haar meteen loperamide geef is het snel over.Ze is beter op gewicht dan ooit, heeft een glansende vacht, zelfs na een regenbui of boswandeling en paar uurtjes stal.

Ik was laatst bij de da in onze nieuwe woonplaats en alles verteld. Kwam voor een doodgebeten teek en haar ouderdoms dingetjes zoals doofheid, wratjes en staar.

De da vond haar er super uit zien en zei dat ik het lekker zo moest blijven doen als niemand wist wat mijn hond nou echt mankeerde na alle onderzoeken. Ze zag er prima uit verder, toonde heel gezond, mooi gewicht en loperamide is minder schadelijk dn alle bende die we gaven.

Haar lekker eten geven heeft haar dus juist gered.

Ik vind het dus een mooi verhaal en snap het zo goed. Niet altijd heb je de kans, maar je moet doen wat goed voelt en eerlijk is eerlijk, voor de hond maakt het eigenlijk niet zo heel veel meer uit, die weet het niet meer. Maar jij weet dat hij als laatst heeft genoten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 07:07

Vannillia, zoals andere ook al zeggen. Het gaat er niet om of ik het wel of niet slechter heb. Eindpunt is hetzelfde, je moet je hond in laten slapen.
Maar ik snap niet dat zo'n een simpel bericht echt de krant haalt. Als dit de krant al haalt, kunnen al onze verhalen er staan.
Ja, het is heel rot. Maar vind het nou niet echt iets bijzonders of aparts voor in de krant.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 07:24

Ik denk dat menig zijn dier extra verwend als het tijd is. Mijn hafje heeft zijn laatste dag boterhammetjes met mij gedeeld, kaneelbroodjes gesnoept, klontjes, appels en wortels gehad, zoveel hij wilde.

Maar zoals gezegd... dat doen veel mensen.
Toch mag aan dit verschijnsel best wel een keer aandacht worden besteed. Waarom?
De kranten staan vol ellende en mishandelingen.
Waarom dan niet een keer aandacht voor de andere kant van de mens?
Dat is toch minstens zo belangrijk?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:14

BB -> LN