Petitie tegen 'hard horse riding'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Petitie tegen 'hard horse riding'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:34

Met toestemming van de moderators mocht ik dit topic openen.

Er is eindelijke en petitie gestart tegen Farida Khan. Even kort uitleg over deze betreffende dame. Ze rijdt haar paarden erg graag met sporen en zweep op zich geen probleem maar haar enige doel is ook het paard zoveel mogelijk pijnigen want dit geeft haar plezier. Dus dit moet je zien als continu heel hard slaan niet alleen op de kont maar ook op het hoofd en paarden soms tot bloedens toe met de sporen schoppen.
Het is niet toegestaan op bokt om dit soort filmpjes te plaatsen dus dit ga ik ook niet doen mijn verhaal lijkt me sterk genoeg om een beeld te geven van de situatie.

Op Facebook zijn ze een petitie gestart tegen haar er hebben al veel mensen getekend ik hoop via deze weg nog meer mensen te krijgen die willen tekenen. Op de website waar de petitie ook getekend kan worden staat wat meer uitleg over haar.
Dus helpen jullie ook met deze meid stoppen?
Volg dan de onderstaande link:

http://www.gopetition.com/petitions/sto ... abuse.html

Anoniem

Re: Petitie tegen 'hard horse riding'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:33

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:27

Broodje aap?

Ik zie verschillende ruiters... regelmatig word op internet al gezegd dat deze hele vrouw niet heeft bestaan...

Wat is het nou?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:58

Jolliegirl schreef:
Broodje aap?

Ik zie verschillende ruiters... regelmatig word op internet al gezegd dat deze hele vrouw niet heeft bestaan...

Wat is het nou?

Deze dame Farida Khan bestaat wel en op alle foto's en filmpjes op haar facebook zit ze er zelf op en op sommige zitten haar leerlingen erop ze geeft hier ook les in.

Of de petitie ook wat uit gaat halen is maar afwachten ze proberen er wel een dierenbescherming bij te betrekken maar ja als het in dat land niet illegaal is. Is er weinig aan te doen.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:05

farida khan bestaadt wel zeker
\haar facebook http://www.facebook.com/farida.khan.710

ik vindt dit echt walgelijk want als je even verder kijkt kom je hele fouten dingen tegen op facebook maar ook daarbuiten.
ook een nederlandse versie van die frida khan.
als je deze pagina doorspit kom je vanalles tegen. http://www.facebook.com/Women.Riding.Ho ... ing.Horses
als je de link aan klikt van het nederlandse meisje billy jean aanklikt kom je op een soort 18+ site terecht waar ik niks goeds over kan zegen .
ik heb de petitie wel getekend maar weet niet of het zal helpen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:07

Ook getekend!

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:21

Heb getekend.
Valt dit niet onder dieren mishandeling. Of zijn daar daar geen wetten over

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:39

Ik wilde tekenen, maar hij doet het niet bij mij :( -O-

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:02

Ik heb ook getekend. Wat een idioot zeg!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:11

Even serieus...ik kan haast niet geloven dat dit waar is joh...
Te overdreven reacties...niemand die ertegenin gaat van haar vrienden..
Ik zie paarden die amper reageren op de rondzwabberende zweep...

Is dit echt serieus?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:30

Niet alles wat je op internet ziet en leest moet (en kun) je geloven. Het is waar omdat ze comments plaatst? Of door anderen worden geplaatst? Mnee, daar ga ik niet vanuit. Ook die kunnen 'acteurs' zijn of meegaan in de hard horsriding rol.
Ik hoop alleen maar dat er in de (echte?) wereld geen dieren lijden omdat er een aantal fetisjisten hierdoor aan hun trekken komen en vanwege de media-aandacht de vraag niet groter wordt.

"It's certainly worrying that there is a market for videos of horses being abused".

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:45

Wat ik me afvraag is wat haar volgende stap zou zijn? Want op een gegeven moment geeft dit haar geen voldoening meer. Paarden met messen bewerken? Of nog erger? Psycho mokkel is ze.

Ik vind t verdrietig zulke dingen. Helaas ken ik ook iemand die haar pony zo hard heeft geslagen dat ie over de bakrand sprong van paniek. Is toch vreselijk :( ik word daar stil van..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:28

Jolliegirl schreef:

Is dit echt serieus?

Ja dit is serieus

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:33

Lipydo schreef:
Ik hoop alleen maar dat er in de (echte?) wereld geen dieren lijden omdat er een aantal fetisjisten hierdoor aan hun trekken komen en vanwege de media-aandacht de vraag niet groter wordt.

"It's certainly worrying that there is a market for videos of horses being abused".

In welke echte wereld leef jij ?
Niet aanvallend bedoelt maar open je ogen.
Er is genoeg dieren misbruik door zieke fetisjist.
Verder wil ik dat niet open in het topic gaan zetten want niet iedereen zal daar tegen kunnen.
Het zal vast al langer aan de gang zijn maar die mensen gaan nu online met die zoeke dingen waardoor steeds meer mensen het tegen gaan komen en mee gaan doen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:51

franka75 schreef:
Jolliegirl schreef:

Is dit echt serieus?

Ja dit is serieus

Dat filmpje van die zwarte.. Dat is continu hetzelfde stukje herhaald :+ De geluiden zijn er ook onder gezet volgens mij.
Ze is hardhandig ja, maar net zoals jolliegirl heb ik mijn twijfels.

Als het waar is.. Dan is zij gestoord.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:55

Heb je wel eens bij de foto's gekeken? Allemaal verschillende paarden die mishandeld worden.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:06

voor de mensen die het niet geloven zoek haar even op facebook. daar staan meer filmpjes en foto`s
daar zul je ook lezen:

Ik hou ervan hen te slaan en schoppen. Het is fijn om zo’n groot beest op deze manier onder controle te kunnen houden. Ik hou niet van paarden, maar wel van het slaan. Het bloeden laat hen zien wie er de baas is. Daar hebben ze maar mee om te gaan.’

zoek maar op de naam: Farida Khan

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:13

yaylavb schreef:
Lipydo schreef:

In welke echte wereld leef jij ?
Niet aanvallend bedoelt maar open je ogen.
Er is genoeg dieren misbruik door zieke fetisjist.
Verder wil ik dat niet open in het topic gaan zetten want niet iedereen zal daar tegen kunnen.
Het zal vast al langer aan de gang zijn maar die mensen gaan nu online met die zoeke dingen waardoor steeds meer mensen het tegen gaan komen en mee gaan doen.

Ik leef in dezelfde wereld als jij en ben erg open-minded :j ik ben alleen meer kritisch op wat ik zie en lees op internet. Ik zeg: ik HOOP dat het deze paarden niet te veel lijden onder deze praktijken. En het laatste wat je zegt is dus inderdaad waar ik bang voor ben als dit zoveel aandacht krijgt.

frangelica schreef:
voor de mensen die het niet geloven zoek haar even op facebook. daar staan meer filmpjes en foto`s
daar zul je ook lezen:

Ik hou ervan hen te slaan en schoppen. Het is fijn om zo’n groot beest op deze manier onder controle te kunnen houden. Ik hou niet van paarden, maar wel van het slaan. Het bloeden laat hen zien wie er de baas is. Daar hebben ze maar mee om te gaan.’

Ik kan ook tegen de wijde wereld (specifiek: de fetisjisten-wereld) zeggen dat ik mijn paarden rijd op deze harde manier en wat foto's plaats waarbij ik net als een jockey mijn paard doe alsof ik hem sla, terwijl ik ondertussen hem in werkelijkheid behandel als mijn beste maatje.

Ik beweer niet dat wat er hier gebeurd niks mis mee is, maar zomaar dingen klakkeloos aannemen wat je op internet leest en ziet hoeft niet de werkelijkheid te zijn. Het bit-gebruik daarentegen: van mij mag een paard haar eens goed vliegles laten nemen.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:58

Citaat:
Ik kan ook tegen de wijde wereld (specifiek: de fetisjisten-wereld) zeggen dat ik mijn paarden rijd op deze harde manier en wat foto's plaats waarbij ik net als een jockey mijn paard doe alsof ik hem sla, terwijl ik ondertussen hem in werkelijkheid behandel als mijn beste maatje.

Ik beweer niet dat wat er hier gebeurd niks mis mee is, maar zomaar dingen klakkeloos aannemen wat je op internet leest en ziet hoeft niet de werkelijkheid te zijn. Het bit-gebruik daarentegen: van mij mag een paard haar eens goed vliegles laten nemen.

nou weet niet hoe je zulke filmpje moet maken....maar denk dat je eerst moet gaan kijken....foto`s en filmpjes.
dan kan ze goed monteren....maar vraag me af of jij jezelf wel geloofd ?
de filmpjes die erop staan + de foto`s liegen er niet om. 8)7

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:02

Jolliegirl schreef:
Broodje aap?

Wat is het nou?

Lijkt me ook..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:10

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:49

frangelica schreef:
Citaat:

nou weet niet hoe je zulke filmpje moet maken....maar denk dat je eerst moet gaan kijken....foto`s en filmpjes.
dan kan ze goed monteren....maar vraag me af of jij jezelf wel geloofd ?
de filmpjes die erop staan + de foto`s liegen er niet om. 8)7

Of ik mezelf geloof? :P Ja hoor. En ja, ik weet veel af van manipuleren in de media; wat allemaal mogelijk is met beeld en taal. Sorry, ik ben nou eenmaal geen kuddedier die gelijk meegaat in dit verhaal. En zoals ik al meerdere keren heb gezegd: ik haak alleen in op het punt dat iedereen geloofd wat ze zien en lezen en gelijk conclusies trekken dat ze echt bestaat onder deze naam. Natuurlijk (helaas) worden er paarden op deze manier mishandeld (ook in andere 'takken' van de paardensport), ik hoop niet dat het door deze aandacht de vraag naar dit soort "Hard Riding" filmpjes groter wordt (iets van meer mensen bereiken en bij sommigen gevoelige punt raken enzo... ) :7

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:52

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:12

Ik heb haar trouwens gerapporteerd bij facebook misschien een idee als meerdere dat doen?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:51

Ik had haar deze week ook al gerapporteerd ja :j
Nu ook de petitie getekend, geen idee of het echt is of niet. Maar als het echt is, moet ze gestopt worden.