Spelen met paard loopt niet zo fijn af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Spelen met paard loopt niet zo fijn af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:11

_Bitje_

Re: Spelen met paard loopt niet zo fijn af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:15

aaaauww...... jemig! :oo Is dit goed afgelopen?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:15

oei...........

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:16

Oeff!! Ik hoop dat dat goed is afgelopen, dat zal serieus pijn hebben gedaan! :oo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:17

Opmerking onder het filmpje: Ze heeft "geluk" gehad met alleen een gebroken kaak, tanden eruit en een gescheurde lip. Met haar toestemming is het filmpje op youtube gezet

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:17

Dit staat er onder het youtube filmpje:

Citaat:
Ze heeft "geluk" gehad met alleen een gebroken kaak, tanden eruit en een gescheurde lip. Met haar toestemming is het filmpje op youtube gezet

Anders had ik em ook niet geplaatst, schrok er echt onwijs van!
Op zich zie je het aan het begin al een beetje aankomen, paardje doet niet zo vrolijk, maar toch, wat een klap..

Edit: Oh Cassidy was me al voor :Y)
Laatst bijgewerkt door Niobe op 18-04-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:18

Citaat:
Reacties van de gebruiker die de video heeft geüpload ( femmie82 )

Ze heeft "geluk" gehad met alleen een gebroken kaak, tanden eruit en een gescheurde lip. Met haar toestemming is het filmpje op youtube gezet
femmie82 1 week geleden

alles weergeven
Alle reacties (3)

Blijkbaar wel dus maar, AUWWWW! Daarom zou ik zelf zulke dingen al niet gauw doen ! :o

EDIT: Cassidy en Niobe waren me al voor :+
Laatst bijgewerkt door Yaka op 18-04-12 22:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:18

Ik zag hem ook net, auuuw!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:20

Zelfs iemand met geen verstand van paarden had dit aan kunnen zien komen.
Gevalletje 'eigen schuld', ja. Ze heeft erg veel geluk gehad.

Ik snap sowieso niet waarom je met een beest van 600 kg gezellig wilt gaan spelen.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 18-04-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:20

Er is een reden waarom je bij bijv. Parelli zulke dingen initieel aan een leadrope moet doen. Als je je paard een beetje kunt lezen, kun je zien dat dit niet helemaal van harte gaat. En als je dan het hoofd van het paard naar je toe kunt halen, kan hij je met zijn achterbenen niet raken.

Veiligheid voorop, juist bij het "spelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:25

Was ook echt gewoon een kwestie van wachten tot het fout ging ...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:34

hij bokte inderdaad al vaak...

eigenlijk dacht ik voor ik de klap zag.. nou waar gaat het fout.. omdat hij al zo soort van rond bokt ervoor draait hij ook al een keer maar slaat dan nog niet. bij 11 seconden al...

wel goed dat ze het op youtube zet.. ze wil niet dat het een ander ook zomaar overkomt..
door er net te dicht achter te lopen..

echt veel geluk gehad.. ziet er heftig uit, haar hele hoofd knakt naar achteren en dan ligt ze volgens mij bijna knok out.. de camera vrouw schrikt zich ook rot,

edit nu snap ik al die bezorgde beroeps vders.. met die rage nu van vrijheidsdressuur.. dan krijgt je dus ook dit soort dingen.. niet alleen het steigeren maar ook dit is daar een onderdeel van?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:08

Christiene: Als zij zich wat meer verdiept had in NH of VD of wat voor stroming dan ook dat je met je paard speelt, had zij dit niet zo uitgevoerd. Iedereen met een beetje verstand kan zien dat dit van begin af aan al fout gaat. Paard komt in haar ruimte, dreigt al een paar keer dat ze meer afstand moet nemen, paard neemt de leiding over haar, en ja, dan trapt hij naar haar.

Heel erg sneu en zeker pijnlijk voor het meisje :=

Maar daarom moet je je ook eerst ergens in verdiepen voor je paarden met voer gaat motiveren.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:51

Punt is alleen met rages dat het merendeel niet de moeite neemt zich ergens in te verdiepen. In dat opzicht heeft christiene helemaal gelijk.
Er zijn een paar mensen die serieus en verantwoord met vd bezig zijn en hele hordes die niet alleen zelf aanrommelen, maar ook les geven terwijl ze zelf nog veel te veel te leren hebben. Bokt staat vol met jonge meisjes die zich aan bieden om les te geven in vd zonder achtergrond en/of verzekering.
En van de vele filmpjes van vd en het spelen met paarden op wijze zoals je dat ook in dit filmpje ziet, wordt je ook niet vrolijk. Het verbaast mij dat er niet meer ongelukken gebeuren
Maar goed... misschien gebeurt er wel meer, maar hoor je daar niets van. Weinig mensen zullen dat trots laten zien.

De vele filmpjes van de rondrennende meiden met drukke pony's stimuleert ook andere meiden om hetzelfde te doen en daarom is het goed dat eens iemand het lef heeft een filmpje te plaatsen van de keerzijde.

In dat opzicht neem ik mijn pet voor de meid uit het filmpje af. Het is makkelijker om een mooi en leuk filmpje te plaatsen, waarin het allemaal heel geweldig lijkt, dan een filmpje te laten zien waarbij je letterlijk zelf op je bek gaat door een verkeerde inschatting.
Ik denk dat ze zelf nu heel erg goed weet dat dit geen goede keuze was en dat dit juist de reden is dat ze toestemt in plaatsing.
Ze wil anderen voor dezelfde fout behoeden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:55

en spelen met een paard doe je op veilige afstand met wederzijds respect.....kan het niet vaak genoeg benadrukken pfff hoop dat er mensen van geleerd hebben .....

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:07

Dit zag je gelijk al aankomen, dus het verbaasd me niet. veel te dichtbij gelopen en dan ook nog eens achter het paard. sneu voor haar maar hoop dat ze er wat van hebben geleerd.
en wat een rotzooi in die wei zeg.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:40

liljebo schreef:
In dat opzicht neem ik mijn pet voor de meid uit het filmpje af. Het is makkelijker om een mooi en leuk filmpje te plaatsen, waarin het allemaal heel geweldig lijkt, dan een filmpje te laten zien waarbij je letterlijk zelf op je bek gaat door een verkeerde inschatting.
Ik denk dat ze zelf nu heel erg goed weet dat dit geen goede keuze was en dat dit juist de reden is dat ze toestemt in plaatsing.
Ze wil anderen voor dezelfde fout behoeden.

Hier ben ik het 100% met je eens :j Dapper en knap van het meisje om haar eigen fout in te zien
en met dit filmpje anderen te waarschuwen om dit niet zomaar te doen. :j
Eigenlijk zou je dit filmpje ook in GVL moeten plaatsen.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:15

o dat moet pijn hebben gedaan :\

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:22

Auw... Heel naar beeld....

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:28

Ik vind het erg sneu. Als het nou zo'n arrogante meid was geweest had ik er nog om kunnen lachen, maar dit vind ik wel zielig. Ze heeft echt het beste met d'r paardje voor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:32

Sharonaa_ schreef:
Dit zag je gelijk al aankomen, dus het verbaasd me niet. veel te dichtbij gelopen en dan ook nog eens achter het paard. sneu voor haar maar hoop dat ze er wat van hebben geleerd.
en wat een rotzooi in die wei zeg.

veel rotzooi ook, dat vond ik ook al.

ah dus vd en grondwerk is net als gewoon trainen ect ze moeten gewoon respect hebben en ruimte bewaren.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 19-04-12 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:32

oeeeeiiii dat is echt pijnlijk! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:33

Dit zie je dus van mijlenver aankomen. Goed hoor, die NH-trend. Fijn dat ze het zo makkelijk na willen doen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:40

Precies de reden dat ik mijn paard niet in mijn buurt wil hebben als ie gek doet of bokt :n Sinds een paar dagen heeft mijn paard het spelletje 'rennen in de bak' ontdekt, vergelijkbaar met dit, het grote verschil is alleen dat als we samen naar de andere kant rennen, dat ik minstens 5 meter afstand tussen ons eis voor het geval hij lekker uit z'n dak gaat.

Inderdaad wel heel sneu voor het meisje, ze heeft er veel plezier in, lekker rennen en spelen met haar paardje en het paard lijkt er naast de dominantie die hij wel degelijk uit, ook wel plezier in te hebben. Lekker dollen en rennen. Toen ik het filmpje voor het eerst zag leek hij het ook niet expres te doen maar nu ik beter kijk doet hij toch wel een soort 'draai' zodat hij het meisje kan raken...

mar08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:50

auw zeg die kwam hard aan.. pff je word meteen weer met je neus op de feiten gedrukt.. en een paard is en blijft een dier