Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Stom filmpje.. hahaha.. Buffelo schreef:Sorry, maar wat een I-D-I-O-O-T, alleen maar voor de kijkers blijkbaar. Meer woorden heb ik er eigenlijk niet voor en meer zou ik er niet aan willen vuilmaken. Sorry, maar dit is mijn persoonlijke mening. Als andere hem goed vinden prima, maar ik zou nooit maar dan ook nooit op die manier mijn paard beleren.

Gypsy schreef:Tja je kunt er sarcastisch over doen, maar ik zie liever dit dan mensen die te lief en voorzichtig zijn. Of helemaal niet weten wat ze doen. Oh hij is braaf geloof ik (niet dus) hup erop oei nou ben ik eraf gebokt, zet hem maar terug in de wei. Waarop mensen zoals gert het vuile werk op mogen knappen. Dus op een paard gaan zitten dat wat geleerd heeft mensen eraf te bokken.
Mocht ik ooit zo'n paard in mijn bezit krijgen, zou ik 'm zo naar Gert doen hoor.
Juist door duidelijk te zijn en te belonen op de goede momenten zal het paard op den duur gaan begrijpen wat de bedoeling is. En ik zie deze meneer toch voornamelijk belonen en nergens keihard afstraffen. 
janouk schreef:Zonder gert was de sjiem geen olympisch kampioen geworden.
Ik ga er vanuit dat er qua grond werk al erg veel mee was gedaan want het concept van stil staan wanneer dit moest, stappen, draven galoperen zat er al in. Een totaal groen paard was het dus niet.