Ik weet dat het kan, dat ze er niet perse ziek van worden, maar een dieet puur op vlees... Mensenetende paarden... de anatomie van paarden spreekt dat tegen.
Ilse_123
Geplaatst: 26-11-11 12:23
ik denk dat ik vandaag maar een worstje meeneem voor mijn paard
Bij mijn oude verzorgpony's voerde de baas ze ook welleens frikandel en worstenbroodjes, vonden ze hartstikke lekker. Dat over die volbloed in india is waarschijnlijk gewoon een aangedikt verhaal over een paard met hondsdolheid ofzo
Zoolgangster
Geplaatst: 26-11-11 12:47
Dat hongerige paarden vlees eten is bekend, in Polen/Rusland zijn verhalen bekend van uitgehongerde dieren die gedroogd vlees aten. Paarden die jagen om vlees lijkt sterk, ligt er maar aan hoe betrouwbaar de bron van zulke berichten is. Ik sluit niet uit dat een paard bijvoorbeeld hondsdol werd en gericht "op jacht" leek te gaan, voor de ziekte verergerde.
Tja en dan is het nog de vraag of 100% vegetarisch voedsel in de natuur wel bestaat: Mijn man heeft meegemaakt dat konijnen jonge duiven aanvraten... De konijnen zetten zichzelf klem tussen de hoeken van het gaas en klommen zo metershoog tegen het gaas om de duiven te vangen.
100% vegetarisch gevoerde aapjes in een dierentuin bleken eiwit tekort te krijgen zodat ze tegenwoordig wat gehakt bij gevoerd krijgen. Vermoedelijk hadden de deskundigen een kleine maar belangrijke variabele over het hoofd gezien: in de natuur krijgt een fruit eter ook de bewoners van dat fruit binnen... In het hyperschone, insectloze fruit in Nederland zit echter geen extra eiwit...
Zo heb ik oa een verzorgshet die gek is/was op hondenbrokken.. Ik vind het artikel ook niet echt shocking om te lezen ofzo, een totaal vegetarisch dieet bestaat niet denk ik. En paarden zijn nou eenmaal geen grote teddyberen die altijd lief en leuk zijn, ook zij hebben zeker een schaduwkant .