Vrouw rijdt op zebra...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Vrouw rijdt op zebra...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:03

Heeeeeeel apart...

Siggislief

Re: Man rijdt op zebra...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:04

Een man? Overduidelijk een vrouw! _O-

Wel gaaf! Zo'n Zebra!

CoonArt

Re: Vrouw rijdt op zebra...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:04

Jajaaaaaa ik weet het, ik heb het veranderd! :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:05

Ik vind het wel jammer dat ze niet een goed passend zadel erop heeft

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:05

Wat een lief dier. Ze hangt er maar half naast en staat aan dat zadel te trekken ... :n
Wel origineel! *Ziet zichzelf te zebra op school aankomen :)) *

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:06

wat een braaf beest :=

Volgens mij had ik onlangs op tv gehoord dat wetenschappelijk onderzoek had uitgewezen dat zebra's niet geschikt waren als rijdieren?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:07

Joycebunny schreef:
wat een braaf beest :=

Volgens mij had ik onlangs op tv gehoord dat wetenschappelijk onderzoek had uitgewezen dat zebra's niet geschikt waren als rijdieren?

Je ziet het tegendeel nu, het kan dus makkelijk! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:07

Grappig! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:09

Misselijk om naar te kijken. Maar goed, wel een van de weinige keren dat ik iemand op een zebra zie rijden. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:14

Naborah schreef:
Wat een lief dier. Ze hangt er maar half naast en staat aan dat zadel te trekken ... :n
Wel origineel! *Ziet zichzelf te zebra op school aankomen :)) *

Is volgens mij een bepaalde manier van Parelli. Heb het wel eens vaker gezien, trekken, hangen, afstappen.
Dier voorbereiden dat je erop stapt.

Vind haar verder juist erg vriendelijk? En waarom zou je er niet op kunnen? Buiten dat het eigenlijk een 'wild' dier is..
Men rijd ook op koeien, kamelen, dromedarissen, ezels, en mogelijke combi's daar tussen.

Toen er een zorse geboren werd zat iedereen wel van 'ohhh' en 'aahhh' .

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:16

Sabinee__ schreef:
Is volgens mij een bepaalde manier van Parelli. Heb het wel eens vaker gezien, trekken, hangen, afstappen.
Dier voorbereiden dat je erop stapt.

Vind haar verder juist erg vriendelijk? En waarom zou je er niet op kunnen? Buiten dat het eigenlijk een 'wild' dier is..
Men rijd ook op koeien, kamelen, dromedarissen, ezels, en mogelijke combi's daar tussen.

Ik heb geen idee wat betreft een manier van Parelli. Mijn eerste gedachte was steeds het zadel goed trekken, maar misschien ook wel gewoon te snel gedacht ;) .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:17

Iris82 schreef:
Misselijk om naar te kijken. Maar goed, wel een van de weinige keren dat ik iemand op een zebra zie rijden. :)

Waarom misselijk als ik vragen mag?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:20

Wat een ontzettend braaf dier, gaaf!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:29

Voordeel van een zebra is dat ze eerder zullen aanvallen dan wegrennen net als ezels volgens mij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:36

MamboBeach schreef:

Sorry misschien een beetje te sterk uitgedrukt. (slecht humeur :\ )
Maar naar mijn weten heeft een zebra een ruggengraat die veel prominenter ligt dan bij een paard, waardoor ik de gedeeltes aan het zadel hangen niet prettig vind voor een dier wat kennelijk niet gewend is aan gereden te worden gezien de wijze waarop hij op het hoofdstel reageert. Waarvan ik ook mijn twijfels heb of dat wel goed hangt. Daarnaast vind ik het achteruit op teugeldruk er niet prettig uit zien alhoewel ze wel releaset op het moment dat hij achteruit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:23

Hij ziet er niet helemaal happy uit. :\ Of ligt dat aan mij? Voor zover ik weet heeft een zebra ook een veel tedere ruggengraat. (heb het topic niet doorgelezen, kan zijn dat iemand het al heeft gezegd) en zijn daarom veel minder geschikt om op te rijden.

Bovendien, dat dier hoort op de savannes, niet hier in een stal van 3x3. :n

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:34

Ik zie nergens een stal van 3x3?? Of heb ik iets gemist? Verder ben ik niet zo'n fan van dat in het zadel geplof. Hij is wel heel braaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:37

Cookies schreef:
Ik zie nergens een stal van 3x3?? Of heb ik iets gemist? Verder ben ik niet zo'n fan van dat in het zadel geplof. Hij is wel heel braaf.

Bij wijze van spreke.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:56

Ik vind het superstoer om dat een keer gezien te hebben! Lijkt me leuk om zelf eens een zebra te bestijgen :j

shilady schreef:
Ik vind het wel jammer dat ze niet een goed passend zadel erop heeft

Bij een drie-jarig dier (paard) gooi je toch ook niet meteen een op maat gemaakt zadel erop? En volgens mij zijn westernzadels imo "altijd goed" liggend?

Sabinee__ schreef:

Toen er een zorse geboren werd zat iedereen wel van 'ohhh' en 'aahhh' .

Mee eens :j ze oogt erg vriendelijk ja!

Arabesk schreef:
Voordeel van een zebra is dat ze eerder zullen aanvallen dan wegrennen net als ezels volgens mij.

Er is toch geen reden om aan te vallen?

Manegepaard schreef:
Hij ziet er niet helemaal happy uit. :\ Of ligt dat aan mij? Voor zover ik weet heeft een zebra ook een veel tedere ruggengraat. (heb het topic niet doorgelezen, kan zijn dat iemand het al heeft gezegd) en zijn daarom veel minder geschikt om op te rijden.

Stal van 3x3 zie ik nergens staan? Pantykousjes zijn toch ook niet gemaakt op je laarzen mee te laten glimmen en een bagagedrager van de fiets is toch ook niet in de eerste stantie bedoelt om mensen mee te vervoeren? Koeien zijn toch ook niet gemaakt op gereden te worden? Laat staan paarden! Geniaal toch hoe een mens verder denkt dan de eerste instantie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:04

eenitraM schreef:
Manegepaard schreef:

Stal van 3x3 zie ik nergens staan? Pantykousjes zijn toch ook niet gemaakt op je laarzen mee te laten glimmen en een bagagedrager van de fiets is toch ook niet in de eerste stantie bedoelt om mensen mee te vervoeren? Koeien zijn toch ook niet gemaakt op gereden te worden? Laat staan paarden! Geniaal toch hoe een mens verder denkt dan de eerste instantie :))

Manegepaard schreef:
Cookies schreef:

Bij wijze van spreke.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:27

Ik vind het wel leuk :j
Alleen wel niet zo super dat dat zadel alle kanten op schuift, lijkt me niet fijn zitten en niet fijn voor de zebra. Verder vind ik de zebra er wel relaxed uitzien

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:48

Manegepaard schreef:

Paarden horen ook niet in stallen, paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden. :Y)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:58

H_Nalanta schreef:
Manegepaard schreef:

Paarden horen ook niet in stallen, paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden. :Y)

precies mijn gedachten hahaha
paarden zijn ook niet geboren als rijdier, maar is een rijdier van gemaakt.

verder vind ik het wel apart om te zien, de fabeltjes dat een zebra te wild is om te rijden zijn de wereld meteen uit...
enne als hij er echt veel last van zou hebben, was hij niet zo braaf geweest :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:00

Ik vind het wel bijzonder, ik dacht ook dat zebra's niet te temmen waren.
Dat zadel ziet er wel heel groot uit, maar is ook niet echt aan het rijden.
Verder krijg ik hiervan een vriendelijke indruk, die zebra ziet er niet ongelukkig uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:21

Iris82 schreef:
MamboBeach schreef:

Sorry misschien een beetje te sterk uitgedrukt. (slecht humeur :\ )
Maar naar mijn weten heeft een zebra een ruggengraat die veel prominenter ligt dan bij een paard, waardoor ik de gedeeltes aan het zadel hangen niet prettig vind voor een dier wat kennelijk niet gewend is aan gereden te worden gezien de wijze waarop hij op het hoofdstel reageert. Waarvan ik ook mijn twijfels heb of dat wel goed hangt. Daarnaast vind ik het achteruit op teugeldruk er niet prettig uit zien alhoewel ze wel releaset op het moment dat hij achteruit gaat.

Heb ik nooit last van! O:) ;)

Bedankt voor je uitleg. Ik weet helemaal niet hoe dat zit bij een zebra, de ruggengraat, als ik eerlijk ben. Zelf vind ik het er wel 'vriendelijk' uitzien.