Hier is een filmpje van Nick Skelton.
Maar hij slaat voortdurend met de zweep op het hoofd van het paard

Is dit normaal?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Om te beginnen heeft hij toch redelijk zijn handen vol aan een HENGST
Misschien zal hij hem af en toe een klein tikje geven, maar in mijn ogen beweegt hij de zweep voor het oog van de hengst, of houdt hem voor zijn neus.
En zeshonderd kilo die even een andere kant uitwil (of over je heen wil) is NIET grappig.
En een hengst is geen knuffelpony. Een hengst kan heel gevaarlijk uitpakken.
Safety first.
En dan mag je een tik geven. Slaan vind ik echt wat anders.
AaronYve schreef:Hij heeft die zweep om het dier af te remmen.
Hij slaat hem niet maar wil enkel ervoor zorgen dat die hem niet voorbij rent.
Waarom hij hem niet longeert, maar blijft rondlopen weet ik niet maar het is zeker niet zielig voor het paard.
Hij slaat hem niet.
Maar even reactie op de post voor me. Mijn hengst was dus wel een knuffeldier
Quir schreef:AaronYve schreef:Hij heeft die zweep om het dier af te remmen.
Hij slaat hem niet maar wil enkel ervoor zorgen dat die hem niet voorbij rent.
Waarom hij hem niet longeert, maar blijft rondlopen weet ik niet maar het is zeker niet zielig voor het paard.
Hij slaat hem niet.
Maar even reactie op de post voor me. Mijn hengst was dus wel een knuffeldier
Maar een hengst of een DEKhengst zit ook nog een grooooot verschil, zeker in zo'n "situatie" en waarschijnlijk tijdens een hengsten show en dus het dekseizoen net begonnen is of gaat beginnen.
Hengsten kunnen knuffel hengsten zijn, maar deze staan strak van het voer, in top conditie en dekken nog behoorlijk wat ook. En inderdaad niet alle hengsten zijn lieverdjes! Sommige wel op stal, maar kunnen daar buiten wat "hengst" zijn (of te wel nogal veel hengst en dan heb je je handen vol aan zo'n dier hoor).
Zie hier iemand die weet waar hij mee bezig is en ik vind dat hij Arko netjes er bij heeft.
Cassidy schreef:Om te beginnen heeft hij toch redelijk zijn handen vol aan een HENGST
Misschien zal hij hem af en toe een klein tikje geven, maar in mijn ogen beweegt hij de zweep voor het oog van de hengst, of houdt hem voor zijn neus.
En zeshonderd kilo die even een andere kant uitwil (of over je heen wil) is NIET grappig.
En een hengst is geen knuffelpony. Een hengst kan heel gevaarlijk uitpakken.
Safety first.
En dan mag je een tik geven. Slaan vind ik echt wat anders.
Elin_ schreef:Nee ik vind het gewoon onzin dat mensen altijd zo opgeheven doen over hengsten.
Het is maar hoe je ze behandeld.
Als je idd zo gaat doen: ''pas op ! pas op ! ik heb een hengst! '' dan word het idd zo'n ''gevaarlijke'' hengst of iig zo word het niet , zo gaat het lijken door de mens.
Echt dat gel*l over hengsten
Elin_ schreef:Nee ik vind het gewoon onzin dat mensen altijd zo opgeheven doen over hengsten.
Het is maar hoe je ze behandeld.
Als je idd zo gaat doen: ''pas op ! pas op ! ik heb een hengst! '' dan word het idd zo'n ''gevaarlijke'' hengst of iig zo word het niet , zo gaat het lijken door de mens.
Echt dat gel*l over hengsten
QualityHorse schreef:Toch vind ik het er niet prettig uitzien.