appelflap2 schreef:wat erg zeg zo zie je maar het blijven dieren en als ze eenmaal over de zeik gaan dan ben je er nog niet
@ sabinee_ denk je nou echt dat een paard nog loopt te kloten als hij een kar tussen zijn benen heeft?!
je weet toch dat paarden vluchtdieren zijn en dat ze als er dan iets gebeurd gewoon gaan rennen omdat dat in het wild hun enige redding was?
en je weet toch ook wel dat paarden niet logisch na kunnen denken
hij heeft echt niet zoiets van 'oh ik moet ff stil staan dan kunnen ze me helpen' hoor
en als een paard zo hysterisch is en hij word getackeld blijft hij inderdaad liggen een paard in angst geeft dan zomaar in een keer alles op
als je een paard ziet die bijv in een sloot ligt zal niet proberen om heel lang zijn hoofd boven water te houden op een gegeven moment geven ze op en gaan ze gewoon liggen al is dat dan onder water
dus ik vind wel dat je een beetje raar redeneerd maar goed
Ik zeg nergens dat het paard moet denken dat hij stil staat zodat mensen hem te hulp schieten,
maar juist met een bewegende kar achter je aan, zou IK verwachten dat die paarden toch hysterischer zouden doen.
Ze rennen nu NAAR MIJN IDEE minuten lang in 1 tempo gewoon rondjes. De paarden die IK gezien heb die helemaal flipten liepen niet rustig rondje na rondje na rondje. Dus ja dan redeneer ik maar debiel, achterlijk en raar, maar dat baseer ik op mij ervaringen. En ik had al gezegt; correct me if im wrong, maar daarbij hoeft mijn redenering niet als 'raar' gedefinieerd te worden, en ik weet best wel dat paarden gaan rennen, maar IN MIJN OPTIEK is dit gewoon een flinke arbeidsgalop, en geen hysterisch geren.
En een paard dat opgeeft als het ligt? Lekkere vluchtdieren zijn het dan, zodra ze liggen is alles klaar? Waar komen die verhalen dan vandaan van paarden die helemaal flippen als ze neer gaan ivm een spuitje oid?
Heb het idee dat de meeste van die paarden na een tijdje niet meer in paniek waren om wat er gebeurd was, maar meer omdat die mensen er achter aan bleven rennen, en de paarden daardoor als het ware opjaagden, het was gekloot van de kant van de begeleiders en van de paarden. Het zal best in het begin paniek geweest zijn, maar daarna enkel nog stommiteiten.
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 15-06-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt