pfff,het zou je maar gebeuren....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

pfff,het zou je maar gebeuren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 23:01

upendo

Re: pfff,het zou je maar gebeuren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:02

Deze heeft er geloof ik al vaker opgestaan.

Maar wat een nachtmerrie om dat mee te maken.. :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:03

Deze heeft al 3/4x op bokt gestaan ;)

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:07

Zohee dat gaat wel flink mis :\

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:09

Heeft er idd vaak op gestaan.
Vreselijk eng wat daar gebeurt. Maar het gaat eigenlijk pas echt fout op het moment dat iemand het paard probeert te vangen. Ik had 'm laten ''uitrazen'' zonder er van alle kanten achteraan te zitten en voor te springen. Als je 'm probeert te vangen moet het in één keer lukken anders gaat het erger mis. Zoals je hier ziet gebeuren.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:16

Nou, moet zeggen dat ik die paarden echt onwijs aan het kloten vind. Ze blijven gewoon in een rustig arbeidstempo maar gewoon rondjes rennen, in het begin is het paniek maar daarna?
Paard in paniek zal ook niet volop een hysterische mensen massa afrennen lijkt me?

Kan het fout hebben hoor, maar ik zat/zit me echt onwijs te irriteren aan het 'droog rondjes blijven lopen'.
Ook op het moment dat het paard getackeld word en gewoon blijft liggen. Als een paard echt hysterisch over de zeik is, staat hij ongeacht wat denk ik wel weer op .

Er zitten zeker stukken tussen dat de paarden in paniek zijn, maar ook hele stukken waarvan ik vind dat het paard gewoon aan het kloten is.

Correct me if im wrong.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:41

wat erg zeg zo zie je maar het blijven dieren en als ze eenmaal over de zeik gaan dan ben je er nog niet
@ sabinee_ denk je nou echt dat een paard nog loopt te kloten als hij een kar tussen zijn benen heeft?!
je weet toch dat paarden vluchtdieren zijn en dat ze als er dan iets gebeurd gewoon gaan rennen omdat dat in het wild hun enige redding was?
en je weet toch ook wel dat paarden niet logisch na kunnen denken
hij heeft echt niet zoiets van 'oh ik moet ff stil staan dan kunnen ze me helpen' hoor
en als een paard zo hysterisch is en hij word getackeld blijft hij inderdaad liggen een paard in angst geeft dan zomaar in een keer alles op
als je een paard ziet die bijv in een sloot ligt zal niet proberen om heel lang zijn hoofd boven water te houden op een gegeven moment geven ze op en gaan ze gewoon liggen al is dat dan onder water
dus ik vind wel dat je een beetje raar redeneerd maar goed

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:54

Ja ik snap ook een aantal dingen niet.

Waarom gingen die andere paarden niet gelijk in het midden staan.
Waarom proberen mensen voor een paard te springen?:S
En idd laat hem lekker rond de buitenkant rondjes rennen daar kan hij alleen zichzelf wat aan doen.

Ik had zelf die paarden ook al eerder uit de bak gedaan maarja wie ben ik.

Dat touw was dan het enige goede

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:10

Pff ik zie zo mijn paard daar rennen, alleen die gaat elke pas harder als die in paniek is en aan de buitenkant blijven om snelheid te houden. Die valt gewoon echt niet te stoppen maar deze paarden lopen echt anders, rustiger lijkt wel,

Snap ook niet dat die mensen ervoor gaan staan, er zwaaidend achteraan rennen en gaan lopen gillen. Nja goed, kun je van te voren ook niet uitstippelen allemaal maar ik zou m laten uitrazen. Paard loopt die mensen toch omver..

Pff eng hoor zo iets mee maken!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 01:03

Het is in principe wel goed dat ze de paarden naar de buitenkant drijven. Ik had alleen onmiddellijk de andere paarden voor de sulky's weggetrokken.. Het is een kwesties van een minuutje om een paard uit te spannen. Met een kar rennen ze veel langer door.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:29

Er is inderdaad een hoop mis gegaan hier.. Maar kom op, ook die mensen waren in paniek.. En soms reageer je dan wat anders dan je moet doen. Soms denk je dan even niet zo helder.
Die mensen hadden die paarden niet na moeten rennen inderdaad. Maar toen alle paarden in het midden stonden kwam er een paard naar het midden gerend.. Eng hoor!

Dat touw op het einde was wel in 1 keer goed, knap zeg :)

Lijkt me een erg enge situatie.. Het zal je paard zijn die daar los loopt!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:17

appelflap2 schreef:
wat erg zeg zo zie je maar het blijven dieren en als ze eenmaal over de zeik gaan dan ben je er nog niet
@ sabinee_ denk je nou echt dat een paard nog loopt te kloten als hij een kar tussen zijn benen heeft?!
je weet toch dat paarden vluchtdieren zijn en dat ze als er dan iets gebeurd gewoon gaan rennen omdat dat in het wild hun enige redding was?
en je weet toch ook wel dat paarden niet logisch na kunnen denken
hij heeft echt niet zoiets van 'oh ik moet ff stil staan dan kunnen ze me helpen' hoor
en als een paard zo hysterisch is en hij word getackeld blijft hij inderdaad liggen een paard in angst geeft dan zomaar in een keer alles op
als je een paard ziet die bijv in een sloot ligt zal niet proberen om heel lang zijn hoofd boven water te houden op een gegeven moment geven ze op en gaan ze gewoon liggen al is dat dan onder water
dus ik vind wel dat je een beetje raar redeneerd maar goed

Ik zeg nergens dat het paard moet denken dat hij stil staat zodat mensen hem te hulp schieten,
maar juist met een bewegende kar achter je aan, zou IK verwachten dat die paarden toch hysterischer zouden doen.
Ze rennen nu NAAR MIJN IDEE minuten lang in 1 tempo gewoon rondjes. De paarden die IK gezien heb die helemaal flipten liepen niet rustig rondje na rondje na rondje. Dus ja dan redeneer ik maar debiel, achterlijk en raar, maar dat baseer ik op mij ervaringen. En ik had al gezegt; correct me if im wrong, maar daarbij hoeft mijn redenering niet als 'raar' gedefinieerd te worden, en ik weet best wel dat paarden gaan rennen, maar IN MIJN OPTIEK is dit gewoon een flinke arbeidsgalop, en geen hysterisch geren.
En een paard dat opgeeft als het ligt? Lekkere vluchtdieren zijn het dan, zodra ze liggen is alles klaar? Waar komen die verhalen dan vandaan van paarden die helemaal flippen als ze neer gaan ivm een spuitje oid?

Heb het idee dat de meeste van die paarden na een tijdje niet meer in paniek waren om wat er gebeurd was, maar meer omdat die mensen er achter aan bleven rennen, en de paarden daardoor als het ware opjaagden, het was gekloot van de kant van de begeleiders en van de paarden. Het zal best in het begin paniek geweest zijn, maar daarna enkel nog stommiteiten.
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 15-06-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:21

ik vond het zelf dus ook niet echt meer paniek lijken...

ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe het afgelopen is met die man die zo hard omver gelopen is

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:26

Die vos in het begin in zéker wel in paniek, die flipt helemaal. Maar daarna ook niet meer, dan word hij als het ware enkel maar opgejaagd door die mannen die hem proberen te vangen en dat gekrijs van omstanders.. Daarbij ziet hij ook een stuk minder vanwege de kleppen, en dan ziet hij wat, staat er een man voor hem te schreeuwen en te zwaaien, ja snap dat je daar niet blij van word..
Maar die bruine? misschien eventjes als hij omver gelopen word, maar later .. ? Hij blijft gewoon in flink arbeidstempo rondjes lopen .. Hij wisselt zelfs nog even netjes van hand om zichzelf daar beweging te geven :+ .

Begrijp me niet verkeerd, vind het vreselijk wat er gebeurd is, maar vind het een combi van stommiteiten het had heel anders kunnen lopen ..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:54

Hij is in het begin indd in paniek

Die mensen hadden het dier gewoon moeten laten uit razen nu is hij helemaal overdondert mensen die als een stelletje rambebiellen erachteraan rennen word het niet beter van

Als ze er niet achter aangerend waren dan was het ene paard ook bespaard gebleven denk ik dan was de vos eerder tot rust gekomen

Stja sommige mensen in de paarden wereld hebben meer dom verstand dan goed verstand

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:57

Die heeft er idd eerder op gestaan. Zou niet weten wat ik zou doen in zoon situatie, maar zou er in ieder geval niet met heel veel mensen achter aan gaan rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:33

ik snap vooral niet waarom ze dat andere paard tegen de grond houden eigenlijk... ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:46

Ik dacht te zien om hem helemaal af te tuigen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:55

Filmpje van hetzelfde gebeuren van Animal Planet;

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:46

Het zou je maar gebeuren...

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:45

Oh my gosh,
Misschien omdat al die mensen gilden dat t alleen maar erger werd...
Na t filmpje van animal planet snapte k t wat beter.
Pfoe.... je zou er maar in zitten..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:08

wat een hel zeg!

Vind een paard op hol al erg eng, maar die karren er achter :oo De dieren lijken wel steun te zoeken bij de andere paarden en de mensen in het midden. Zou ook als eerste de paarden uitspannen, maar kan me ook goed bedenken dat je op dat moment niet helder denkt..

Wel erg dat zo'n dier gewoon in volle vaart overal bovenop en overheen knapt zeg!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:54

Dat tweede filmpje heb ik nog nooit gezien, dat verklaard veel zeg!

Maar idd, je weet soms ook niet wat er gebeurd, het kleinste dingetje kan al zoiets ontketenen. Zo ken ik iemand wiens span trekpaarden op hol sloeg, doordat bij een van de paarden de stang in tweeën brak (slecht gelast, niks aan te zien of te doen, stomme pech). Hij kwam er met toch wel ernstige verwondingen van af, maar een van de paarden heeft zich in paniek gewoon doodgelopen. En dat was een ervaren iemand die alles heeft geprobeerd om ze te stoppen... Zelfs ze tegen een boom laten klappen maar je kan gewoon niks op zo'n moment.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:19

jeetje!!

Mensen hadden beter stil kunnen blijven staan..

Al dat gevang word een paard alleen maar gekker..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

Sorry, maar het enige wat ik hiervan kan zeggen is dat die mensen ontzettend dom aan het doen zijn. :n