Website Beoordelen! ***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kayleighdn

Website Beoordelen! ***

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:55

Hoi,
Ik heb zelf een website gemaakt. Ik had er al eerder 1tje gemaakt met ook een toppic, waarin ik nogal veel commentaar kreeg, en het werdt niet meer leuk om met die eindeloze discussie's verder te gaan. Daarom heb ik mijn site wat bewerkt, en nu vraag ik weer om jullie mening en commentaar. Zullen we het wel samen gezellig houden? :o
Dit is de site! http://paardenweetjes.jouwweb.nl/
Groetjes,,

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:01

Ik vind de kleuren etc wel leuk, alleen zal ik dan ook een foto van een paard nemen.
Verder vind ik je tekst enorm schreeuwerig overkomen. Dat mag wel iets kleiner en iets minder 'spreektaal'.
Je gebruikt ook overal een andere grootte en andere lettertype. Probeer dat hetzelfde te houden.
Citaat:
Heb je nog een ideetje voor een stuk text.

Bijvoorbeeld hier gewoon tekst.
Sowieso begrijp ik dat kopje niet helemaal.
En wat ik ook storend vind zijn de hoeveelheid smilies die je gebruikt.
Dat staat totaal niet professioneel.

Jespri

Re: Website Beoordelen! ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:03

Zo heb het nu even bekeken en vind het nogal ''penny achtig'' om de redenen die zwenneke beschrijft. Als ik dit zou lezen (zonder ervaring) zou ik het absoluut niet geloven.
Let ook op je spellings fouten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:05

Het zou vanzelf al wat ''professioneler'' worden als je wat minder spreek/msn taal gebruikt. De letters iets kleiner zou typen en niet bij elk woord een hoofdletter ;). Verder vind ik het een leuke website, met mooie kleurtjes.
Laatst bijgewerkt door Judass op 20-04-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:05

zwenneke schreef:
Ik vind de kleuren etc wel leuk, alleen zal ik dan ook een foto van een paard nemen.
Verder vind ik je tekst enorm schreeuwerig overkomen. Dat mag wel iets kleiner en iets minder 'spreektaal'.
Je gebruikt ook overal een andere grootte en andere lettertype. Probeer dat hetzelfde te houden.
Citaat:
Heb je nog een ideetje voor een stuk text.

Bijvoorbeeld hier gewoon tekst.
Sowieso begrijp ik dat kopje niet helemaal.
En wat ik ook storend vind zijn de hoeveelheid smilies die je gebruikt.
Dat staat totaal niet professioneel.

Mensen raadde het mij aan om wat plaatjes te gebruiken duss..

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:06

_STS_Angels_ schreef:
Zo heb het nu even bekeken en vind het nogal ''penny achtig'' om de redenen die zwenneke beschrijft. Als ik dit zou lezen (zonder ervaring) zou ik het absoluut niet geloven.

zoals? :o

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:07

Ja, dat kan ook. Maar dan geen smilies, maar gewoon foto's van paarden, of foto's die je verhaal ondersteunen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:07

Smilies zijn idd erg irritant en het komt niet serieus over. Toen ik de site pas bekeek stond er ook veel informatie op die niet correct is. Is dit al aangepast? Die msntaal zou ik ook weglaten (ieder woord met een hoofdletter beginnen).

Bij het stukje over hoefbevangenheid noem je dingen dubbelop (fructaan wordt meerdere malen genoemd op een iets andere manier). En je zegt dat ze op een korte wei sneller bevangen worden, omdat er in een lang en kort grassprietje evenveel fructaan zit. Dat klinkt een beetje raar.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-04-10 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:10

Pet ? denk dat je een pad bedoeld?

Veder mag je ook je informatie wat uibreiden want poetsen is niet aleen zodat je kan zien of je paard wondjes heeft. maar het circuleert ook de bloedsomloop ;) en over sommige informatie twijfel ik het klopt niet of het komt vekeerd over ;)

Plaatjes zou ik wel doen maar dan echt over de informatie zelf snap je? je hebt het dus over borstelen vergroot het met wat voor borstels je hebt en waar ze voor dienen en daar doe je dan een ZELFGEMAAKT plaatje bij ;)

* Zelfgemaakt anders ben je strafbaar i.v.m auteurs recht

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:11

Ik vind je site al een heel stuk verbeterd! Ik zou proberen van de vele 'losse zinnen' die je hebt, meer een stuk te maken met wat komma's erin, om te zorgen dat het wat makkelijker leest.

- Eerder werd er al tegen mij gezegt dat ik maar wat "klinkklare" onzin zei. Over het sneller hoefbevangen raken van haflingers en shets. NOu ik zal het eens uitleggen..

Haflingers en Shetlanders komen oorspronkelijk uit bergen waar niet veel gras is. Dus zijn hun en hun hoeven niet veel gras gewend waardoor ze sneller hoefbevangenheid kunnen krijgen.

Nogsteeds niet waar :). Het ligt niet aan het ras. Sommige paarden hebben meer aanleg toe dik worden en hoefbevangenheid, anderen totaal niet. Het verschilt echt van paard tot paard!

Bij je giftige planten kun je misschien ook vertellen dat lang niet alle planten in dezelfde hoeveelheden giftig zijn voor paarden. Boterbloemen kunnen ze bijvoorbeeld heeeel veel van eten, zonder dat ze er ziek van worden.

Voeding klopt niet helemaal. Hoewel het waar is dat je paard in principe alleen maar hooi nodig heeft, is het niet zo dat ze daar al hun voedingsstoffen uit kunnen halen. Hiervoor is bijvoorbeeld kruidenhooi al veel beter. Ook hoef je niet perse een uur voor het werken brokjes te voeren. Dit kun je ook erna doen, of zelfs helemaal niet.
Een paard moet ook niet 80% maar 100% van de tijd iets te eten hebben :).

Al met al vind ik je site al heel erg verbeterd!

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:12

_STS_Angels_ schreef:

Waar slaat dat nou weer op. "penny achting?? "

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:12

Heb mijn site nog wat aangepast

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:13

je topic staat verkeerd, ik TEM even :)

Judass

Re: Website Beoordelen! ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:15

Ik vind je site nu al veel beter, om te lezen!

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:17

Vjestagirl schreef:
Ik vind je site al een heel stuk verbeterd! Ik zou proberen van de vele 'losse zinnen' die je hebt, meer een stuk te maken met wat komma's erin, om te zorgen dat het wat makkelijker leest.

- Eerder werd er al tegen mij gezegt dat ik maar wat "klinkklare" onzin zei. Over het sneller hoefbevangen raken van haflingers en shets. NOu ik zal het eens uitleggen..

Haflingers en Shetlanders komen oorspronkelijk uit bergen waar niet veel gras is. Dus zijn hun en hun hoeven niet veel gras gewend waardoor ze sneller hoefbevangenheid kunnen krijgen.

Nogsteeds niet waar :). Het ligt niet aan het ras. Sommige paarden hebben meer aanleg toe dik worden en hoefbevangenheid, anderen totaal niet. Het verschilt echt van paard tot paard!

Bij je giftige planten kun je misschien ook vertellen dat lang niet alle planten in dezelfde hoeveelheden giftig zijn voor paarden. Boterbloemen kunnen ze bijvoorbeeld heeeel veel van eten, zonder dat ze er ziek van worden.

Voeding klopt niet helemaal. Hoewel het waar is dat je paard in principe alleen maar hooi nodig heeft, is het niet zo dat ze daar al hun voedingsstoffen uit kunnen halen. Hiervoor is bijvoorbeeld kruidenhooi al veel beter. Ook hoef je niet perse een uur voor het werken brokjes te voeren. Dit kun je ook erna doen, of zelfs helemaal niet.
Een paard moet ook niet 80% maar 100% van de tijd iets te eten hebben :).

Al met al vind ik je site al heel erg verbeterd!

Dankjewel, sommige dingen zijn we het nog steeds niet mee eens. Maar dat 80% bedoel ik ermee, een paard is niet aan het eten als die rijd en werkt toch? Het ligt niet aan het ras, maar andere paarden dan haf en shets zijn het al iets meer gewend, dat vele gras. Maar alle paarden kunnen natuurlijk bevangen raken hoor.. Ikzelf doe ook nooit brokken hoor. Maar er staat ook "je kan" Verder ben ik blij dat het al een stuk beter gaat tussen ons (:

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:17

judith370 schreef:
Ik vind je site nu al veel beter, om te lezen!

Bedankt!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:17

kayleighdn schreef:
_STS_Angels_ schreef:

Waar slaat dat nou weer op. "penny achting?? "

Penny is een term die gebruikt wordt voor meisjes of jongens die jong zijn, en graag roze strikjes in de manen knopen, alle paarden schattig vinden, en heel erg eigenwijs zijn. In de Penny staan altijd mooie verhalen over meisjes die een zielig paardje redden, die dan alleen nog maar naar hen luisterd en die ze door in hun oren te fluisteren alles laten doen. Penny is een beetje fantasie wereldje. Heel simplistisch.

En misschien is het een idee om volgende keer dit soort dingen vriendelijke te vragen. Wie weet was het wel het aller grootste compliment wat je kan krijgen, maar jij springt er bovenop omdat je denkt dat het een belediging is.

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:19

_STS_Angels_ schreef:

Veder mag je ook je informatie wat uibreiden want poetsen is niet aleen zodat je kan zien of je paard wondjes heeft. maar het circuleert ook de bloedsomloop ;) en over sommige informatie twijfel ik het klopt niet of het komt vekeerd over ;)

Plaatjes zou ik wel doen maar dan echt over de informatie zelf snap je? je hebt het dus over borstelen vergroot het met wat voor borstels je hebt en waar ze voor dienen en daar doe je dan een ZELFGEMAAKT plaatje bij ;)

Ja, ik bedoe pad, sorry :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:19

kayleighdn schreef:
Dankjewel, sommige dingen zijn we het nog steeds niet mee eens. Maar dat 80% bedoel ik ermee, een paard is niet aan het eten als die rijd en werkt toch? Het ligt niet aan het ras, maar andere paarden dan haf en shets zijn het al iets meer gewend, dat vele gras. Maar alle paarden kunnen natuurlijk bevangen raken hoor.. Ikzelf doe ook nooit brokken hoor. Maar er staat ook "je kan" Verder ben ik blij dat het al een stuk beter gaat tussen ons (:

Misschien kun je dan bijvoorbeeld schrijven 'een paard moet altijd hooi of kuil kunnen eten, behalve natuurlijk als hij aan het werk is'. Want anders kun je het ook lezen dat je paard 6 uur per dag geen hooi nodig heeft :).

En Haflingers en Shetlanders kunnen ECHT net zo goed tegen gras als andere paarden. Serieus, ik beloof het je. Als je aan strookbegrazing doet (wat voor alle paarden goed is ivm vervetting) dan heb je geen enkel probleem met je Haflinger en je Shet...

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:23

Waar slaat dat nou weer op. "penny achting?? "[/quote]

Penny is een term die gebruikt wordt voor meisjes of jongens die jong zijn, en graag roze strikjes in de manen knopen, alle paarden schattig vinden, en heel erg eigenwijs zijn. In de Penny staan altijd mooie verhalen over meisjes die een zielig paardje redden, die dan alleen nog maar naar hen luisterd en die ze door in hun oren te fluisteren alles laten doen. Penny is een beetje fantasie wereldje. Heel simplistisch.

En misschien is het een idee om volgende keer dit soort dingen vriendelijke te vragen. Wie weet was het wel het aller grootste compliment wat je kan krijgen, maar jij springt er bovenop omdat je denkt dat het een belediging is.[/quote]

Zie jij dit niet als belediging?? En ik ben ook geen klein meisje die roze strikjes in het paardje haar manen knoopt. Hoe zou ik het als compliment moeten zien?

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:24

Vjestagirl schreef:
kayleighdn schreef:

Misschien kun je dan bijvoorbeeld schrijven 'een paard moet altijd hooi of kuil kunnen eten, behalve natuurlijk als hij aan het werk is'. Want anders kun je het ook lezen dat je paard 6 uur per dag geen hooi nodig heeft :).

En Haflingers en Shetlanders kunnen ECHT net zo goed tegen gras als andere paarden. Serieus, ik beloof het je. Als je aan strookbegrazing doet (wat voor alle paarden goed is ivm vervetting) dan heb je geen enkel probleem met je Haflinger en je Shet...

Ik heb geen shet. Maar die discussie wordt ook eindelooss..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:26

Kijk eens in je vorige topic voor tips.
[LN] PaardenWeetjes

Snap niet waarom je weer een topic opent, van de vorige wilde je ook niets leren / horen over commentaar en tips ?

Edit; zie dat je al wel wat dingen aangepast hebt..
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 20-04-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:26

_STS_Angels_ schreef:

En er staat ook duidelijk bij welke en waarvoor ze voor dienen.. Misschien nog eens lezen?

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:27

Sabinee__ schreef:
Kijk eens in je vorige topic voor tips.
[LN] PaardenWeetjes

Snap niet waarom je weer een topic opent, van de vorige wilde je ook niets leren / horen over commentaar en tips ?

Zeg dat tegen de modenator ofzo. Die heeft mij dit geadvisseerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:29

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt