Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bravura schreef:Het kan hoor, dat ze nooit meer uit de TBS komen.
phormicola schreef:Levenslang in de gevangenis is echt prijzig hoor, gevangenissen in het algemeen zijn erg duur. Ik denk sowieso dat er een heel ander systeem moet komen, ben helemaal niet voor het huidige beleid, daarom teken ik ook niet. Het is allemaal onzin imo.
Dit is juist om eea er aan te veranderen. Of je moet het niet eens zijn met hetgeen waarvoor getekend kan worden. Dit onderwerp wordt eindelijk in de 2e kamer besproken, aangezien de 40.000 handtekeningen al ruimschoots gehaald zijn. Yamcha schreef:Ik teken vooralsnog niet, kan me niet voorstellen dat dit verhaal echt zo kort door de bocht is. Er worden om de haverklap petities gestart, waarbij of een zeer beperkte versie van een verhaal wordt verteld, en halve waarheden zijn nog altijd hele leugens, óf er wordt vreselijk op het gevoel gespeeld en ook dat komt het waarheidsgehalte vaak niet ten goede.
Maar daar gaat die hele petitie niet over. Het gaat er om dat indien een verdachte weigert mee te werken aan een psychologisch onderzoek géén TBS opgelegd krijgt, terwijl als iemand wél mee werkt dat al dan niet (afhankelijk van dat onderzoek) wel kan worden opgelegd. Hier nog een linkje: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... -onderzoek