Alet74, zoals je vast wel weet heeft een ruime meerderheid van de nederlandse burgers een paar jaar terug duidelijk 'NEE' gezegd tegen dit gebeuren.
Zoals gebruikelijk maalt de politiek daar niet om en heeft Balkenende het verdrag toch ondertekent.
Er zijn echt teveel dingen om op te noemen waarom dit verdrag er niet moet komen maar voor mij persoonlijk springen er een paar dingen uit.
Het fasistische karakter waardoor bedrijven steeds meer macht krijgen en de burger steeds minder. Het draait steeds meer om geld/economie en steeds minder om mensen/democratie.
We gaan meer en meer geregeert worden door een club mensen die niet zichtbaar noch verkiesbaar is door het volk.
Als we denken dat het nú al een ondoorzichtige bende is met al die onzichtbare commissies die er regels doorheen jassen moet je eens wachten wat ons te wachten staat.
De Eu wetgeving bestaat nu al uit meer dan 100.000 pagina's aan regelgeving en er komen jaarlijks duizenden bij.
Samenwerking in Europa of gewoon wereldwijd vind ik een prima idee. Maar niet zo. Landen moeten hun eigen identiteit en souvereiniteit houden. Hoe groter iets wordt hoe slechter bestuurbaar. Hoe slechter bestuurbaar, hoe meer regels en boetes om mensen te dwingen zich aan de regels te houden met als uitkomst dat we over een paar jaar een politiestaat hebben op EU formaat.
Dat zie je nu al duidelijk aan de gang. Je moet je overal kunnen identificeren, je mail, smsjes en telefoongesprekken worden vastgelegd en bewaard, vingerafdruk in paspoort, steeds meer 'beveiligings'camera's enz. enz. Onze privacy en daarmee vrijheid wordt in rap tempo afgebroken en dat zal enkel verergeren. Daarentegen is onze veiligheid niet groter geworden en gebeuren er nog steeds zo niet meer overvallen, moorden en andere misdrijven.
Nederland alleen al raakt 63 vetorechten kwijt! De grotere lidstaten krijgen meer macht ten koste van de kleinere lidstaten wat er op neer komt dat Frankrijk, Duitsland en Engeland straks gaan bepalen wat heel de EU te doen heeft. Die 3 hebben al jaren geheime onderonsjes voor belangrijke besprekingen.
En wat te denken van de financiele kant van de zaak?
De EU is een groot geldverslindend project wat een meerderheid van de burgers niet wil. Het is een groot zwart gat en niemand die zich verantwoordelijk voelt. Er wordt niet naar burgers geluisterd maar daarentegen wel naar de lobbyisten van de grote bedrijven die in allerlei commissies zitten.
Er staat in beschreven dat het militaire systeem van alle lidstaten altijd verbeterd moet worden. Er moet dus steeds meer geld naar wapens/defensie e.d.
Het roulerende systeem van voorzitten zal verdwijnen en er komt 1 president voor 5 jaar. Uiteraard niet te kiezen door de burgers.
Komt nog bij dat het verdrag met opzet onleesbaar is gemaakt voor de gewone burger.
Over dit laatste heeft zelfs de grote EU grondlegger en aanhanger Chirac een waarschuwing gegeven. Heb al gezocht naar de link maar kan ik zo snel niet vinden. Als ik hem alsnog vind zal ik hem plaatsen.
Er is ook nog een heel leuk filmpje op Youtube over een Britse MP die uitlegt hoe het toegaat in Brussel maar ok dát kan ik zo snel niet vinden. Zoek ik later ook nog even op.
@Vjestagirl, nee, ze hebben de Ieren niet letterlijk een pistool op het hoofd gezet maar wel figuurlijk.
Er zijn opeens bakken met geld richting Ierland gegaan en niet alleen in een grof gefinancierde ja-campagne en ze zijn banggemaakt over de gevolgen van een eventueel 2e 'nee'.
Dat is in mijn ogen hetzelfde als dwingen.